eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
    s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 21 Apr 2013 23:09:36 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130329
    Thunderbird/17.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne ... luz ?
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku5ov$c34$1@dont-email.me>
    <kkucj6$m0s$1@news.task.gda.pl>
    <7...@m...googlegroups.com>
    <kkuq6m$ods$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@y...googlegroups.com>
    <kkuu5b$s8p$1@node2.news.atman.pl> <kkuvb4$goq$1@mx1.internetia.pl>
    <kkuvhe$tg9$1@node2.news.atman.pl> <kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@g...com>
    <kkvasj$lo1$1@mx1.internetia.pl>
    <3...@g...com>
    <s...@a...wkurw.org>
    <2...@g...com>
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 20
    Message-ID: <51745590$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1366578576 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1265 85.198.212.230:54906
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489991
    [ ukryj nagłówki ]

    do wszystkich:
    Dawno dawno temu, zalecano hamowanie silnikiem, ze względu na
    zmniejszenie prawdopodobieństwa wpadnięcia w poślizg. Nie aby auto
    oszczędzać, tylko aby w 20 milionach kierowców wyrobić nawyk który
    spowoduje spadek wypadków o promil.
    W starych gaźnikowcach wakuometry pokazywały "ujemne spalanie" co
    oczywiście nie było prawdą
    jak jeden z kolegów wspomniał, hamowanie silnikiem napewno go nie
    uszkodzi, ani nie przyśpieszy zużycia. jeden tłok pracuje - (4 cylindry)
    a reszta jest popychana. koła podczas hamowania silnikiem popychają
    tłoki mocniej, niż jeden popycha resztę na luzie, ale słabiej niz gdy
    silnik pracuje na maksa.
    W wielu pojazdach są hamulce silnikowe. w uproszczeniu jest to hamowanie
    silnikiem. gdy tłok idzie do góry - spręża powietrze, ale zaraz je
    rozpręży - odzyskując znaczną część energii. w hamulcu silnikowym po
    sprężeniu otwierają się zawory, aby nie było czego odzyskać. takie cudo
    hamuje zaskakująco skutecznie, i mocno oszczędza hamulce.
    A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
    życia pojazdu?
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: