eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2013-04-21 23:09:36
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    do wszystkich:
    Dawno dawno temu, zalecano hamowanie silnikiem, ze względu na
    zmniejszenie prawdopodobieństwa wpadnięcia w poślizg. Nie aby auto
    oszczędzać, tylko aby w 20 milionach kierowców wyrobić nawyk który
    spowoduje spadek wypadków o promil.
    W starych gaźnikowcach wakuometry pokazywały "ujemne spalanie" co
    oczywiście nie było prawdą
    jak jeden z kolegów wspomniał, hamowanie silnikiem napewno go nie
    uszkodzi, ani nie przyśpieszy zużycia. jeden tłok pracuje - (4 cylindry)
    a reszta jest popychana. koła podczas hamowania silnikiem popychają
    tłoki mocniej, niż jeden popycha resztę na luzie, ale słabiej niz gdy
    silnik pracuje na maksa.
    W wielu pojazdach są hamulce silnikowe. w uproszczeniu jest to hamowanie
    silnikiem. gdy tłok idzie do góry - spręża powietrze, ale zaraz je
    rozpręży - odzyskując znaczną część energii. w hamulcu silnikowym po
    sprężeniu otwierają się zawory, aby nie było czego odzyskać. takie cudo
    hamuje zaskakująco skutecznie, i mocno oszczędza hamulce.
    A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
    życia pojazdu?
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: