  • Data: 2013-04-22 13:54:02
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:

    > Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.

    Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyżej 2000 obr./min. Co innego
    też (tu moja wina) toczenie się na równym z równą, a co innego
    przyspieszanie.

    A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
    "klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
    względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
    kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi

    I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
    II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
    III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
    IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
    V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
    VI na 90 km/h (~1900 obr./min)

    A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :> Po mieście
    praktycznie nie ma żadnej różnicy między 5-cio a 6-cio biegową bo i tak
    rzadko powyżej IV wychodzisz.