  • Data: 2013-01-23 15:24:39
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: <5...@7...152439.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    J.F w
    <news:50ffee20$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A ja 60/74 :-(

    [...]

    > 18) Czy widząc osobę przechodzącą przez jezdnię w miejscu
    > niedozwolonym, kierujący pojazdem ma obowiązek zachować szczególną
    > ostrożność?

    > Kto uwaza ze TAK, proszony jest o podanie art ustawy, z ktorego ten
    > obowiazek wynika.

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Będziesz musiał zmienić, bo pieszy się zatrzyma, zacznie wiązać buta itd.
    itp... ;P

    > 16) Czy widoczny po prawej stronie znak D-21 szpital zobowiązuje
    > kierujących do zachowania szczególnej ostrożności i niepowodowania
    > nadmiernego hałasu?
    > wybralem TAK i zdobylem pare punktow ... ale na jakies podstawie
    > zobowiazuje ?
    > Po sprawdzeniu stwierdzam ze zla odpowiedz.

    No tu już nie mam pomysłu na "szczególną ostrożność" :D

    > 20) Czy kierujący pojazdem, jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu,
    > widząc wyjeżdżający z lewej strony samochód, powinien zachować
    > szczególną ostrożność?
    > tradycyjne pytanie o podstawe prawna, ale sie dopatrzylem ze tam
    > skrzyzowanie. Bo gdyby skrzyzowania nie bylo .... to co ?

    Odpowiedź jak przy pieszym -- zmiana pasa/kierunku...

    :P

    --
    'Tom N'