  • Data: 2011-07-13 07:51:42
    Temat: Re: Nowe szkło Nikona
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-13 01:06:36 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Jak już idę na łąki z myślą o makro to biorę 1 obiektyw. Jak mam robić
    > koncert to biorę inny. Nie nosze nigdy wszystkich 4 jakie mam.

    Rozumiem że wyjeźdżając na takie wakacje od razu dokładnie wiesz, co
    będziesz na miejscu fotografował? ;-)

    > Chodziło mi od końca obiektywu (nie od szkła, źle napisałem). Czyli chcesz
    > mnie przekonać, że nie ma znaczenia czy do makro wezmę 50mm, 90mm czy
    > 150mm, zawsze robię z tej samej odległości?

    Nie. Tłumaczę Ci, że w praktyce dłuższa ogniskowa nie zawsze daje
    większą odległość minimalną, w tym konkretnym przypadku (Tamrony 90 i
    60) jest ona de facto identyczna, wbrew chłopskiemu rozumowi.
    Producenci najczęściej podają w katalogach odległość od płaszczyzny
    matrycy, a wystarczy wziąć w rękę ze 2 różne obiektywy makro, aby się
    przekonać, że to może ozaczać zupełnie różne odległości od frontu
    obiektywu (a w praktyce to właśnie ta odległość liczy się najbardziej).

    de Fresz