  • 1. Data: 2011-07-12 08:34:55
    Temat: Nowe szkło Nikona
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://imaging.nikon.com/lineup/lens/specoalpurpose/
    micro/af-s_dx_micro40mmf_28g/

    Zaszaleli :)

    Poza tym, może to być bardzo miły kawałek optyki...

  • 2. Data: 2011-07-12 08:56:04
    Temat: Re: Nowe szkło Nikona
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 10:34, Marcin [3M] pisze:
    > http://imaging.nikon.com/lineup/lens/specoalpurpose/
    micro/af-s_dx_micro40mmf_28g/

    > Zaszaleli :)
    >
    > Poza tym, może to być bardzo miły kawałek optyki...

    Odpowiednik do cropa dawnej micro 60/2.8 do analoga.
    Jeśli jakość będzie podobna do tamtej,
    to faktycznie może być miłe szkiełko.

    JD

  • 3. Data: 2011-07-12 09:17:14
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 10:34:55 +0200, Marcin [3M] napisał(a):

    > http://imaging.nikon.com/lineup/lens/specoalpurpose/
    micro/af-s_dx_micro40mmf_28g/
    > Poza tym, może to być bardzo miły kawałek optyki...

    Nie wiem jak do innych zastosowań, ale do makro moim zdaniem tak sobie.
    Oczywiście nie chodzi mi o jakość optyki, wykonanie szkła itp. Najczęściej
    fotografuję makro i jak dla mnie to za mała ogniskowa, za bliska odległość
    od obiektu. Sam fotografuję Tamronem 90mm i często z chęcią podpiąłbym
    jakiś 150mm czy coś podobnego. Oczywiście to tylko moje zdanie, może ktoś
    woli do makro mniejsze ogniskowe i focenie z kilku cm od szkła, ja wolę
    większe odległości i masywniejsze szkła :).

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2011-07-12 17:38:40
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > woli do makro mniejsze ogniskowe i focenie z kilku cm od szkła, ja wolę
    > większe odległości i masywniejsze szkła :).

    Zależy co się fotografuje.
    Do kwiatków będzie bardzo fajne.
    Do owadów już gorzej.

  • 5. Data: 2011-07-12 18:29:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-12 11:17:14 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Oczywiście to tylko moje zdanie, może ktoś
    > woli do makro mniejsze ogniskowe i focenie z kilku cm od szkła, ja wolę
    > większe odległości i masywniejsze szkła :).

    Rozumiem że szczególnie pociąga Cię w nich znaczna waga do targania i
    wyższa cena do zapłacenia? ;-) No więc fakt, nie wszyscy tak lubią.

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-07-12 18:45:49
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 20:29, de Fresz pisze:

    > Rozumiem że szczególnie pociąga Cię w nich znaczna waga do targania i
    > wyższa cena do zapłacenia? ;-) No więc fakt, nie wszyscy tak lubią.

    Pewnie nie lubi straszyć robaczków z 5cm,
    woli je focić z kilkunastu.

    JD

  • 7. Data: 2011-07-12 20:16:58
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 20:45:49 +0200, JD napisał(a):

    > Pewnie nie lubi straszyć robaczków z 5cm,
    > woli je focić z kilkunastu.

    No właśnie to po pierwsze, owady są płochliwe (a lubię głównie motyle),
    robiąc z dalsza przy okazji nie zakrywamy tyle światła. Po drugie często
    trzymam obiektyw położony na otwartej dłoni gdzie ręka opiera się łokciem o
    ziemię, wtedy zdecydowanie lepiej trzymać coś cięższego i większego w całej
    dłoni niż taki krótki obiektyw w kilku palcach.

    --
    Krasnal...

  • 8. Data: 2011-07-12 20:19:48
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 19:38:40 +0200, m0w napisał(a):

    > Zależy co się fotografuje.
    > Do kwiatków będzie bardzo fajne.
    > Do owadów już gorzej.

    Najczęściej fotografuję motyle i ważki i wtedy zdecydowanie lepiej z ciut
    dalsza. Rzadko robię malutkie owady a kwiaty raczej wcale. Ale do małych
    owadów to uważam, że najlepiej doświetlać dyfuzorem, często przydają się
    pierścienie a wtedy to już inna bajka co do szkieł.

    --
    Krasnal...

  • 9. Data: 2011-07-12 20:33:49
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 20:29:55 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Rozumiem że szczególnie pociąga Cię w nich znaczna waga do targania i
    > wyższa cena do zapłacenia? ;-) No więc fakt, nie wszyscy tak lubią.

    Pociąga mnie w nich większa ogniskowa, która mi bardziej pasuje do makro i
    często by mi się przydała. I tylko o to mi chodziło. Czysto teoretycznie bo
    zmiany szkła makro i tak nie planuję, dlatego pominąłem cenę :). Nie
    odczuwam aż tak różnic w wadze, w końcu staram się najczęściej na czymś
    oprzeć rękę, Tamron 90mm - 405g a Nikkor 40mm - 235g czy to wielka różnica
    gdy body waży 740g? Chodziło mi głównie o robienie zdjęć z dalsza, jest
    różnica złapać motyla z 5cm od soczewki a 20cm :).

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2011-07-12 20:41:24
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    micro/af-s_dx_micro40mmf_28g/

    > Nie wiem jak do innych zastosowań, ale do makro moim zdaniem tak sobie.
    > Krasnal...

    Szkło do niczego. Proste jak drut - wielu użytkowników Nikona zbiera sobie
    szkła i to też kupi bo nie mają co zrobić z pieniedzmi.
    Dla mnie to szkło do niczego. Nie znajduje nic w czym byłoby najlepsze od
    innych.
    Do żadnej dziedziny fotografii nie jest dedykowane. a jaki już to są lepsze
    wybory do macro, krajobrazu, portretu itp.