  • Data: 2011-07-13 16:46:41
    Temat: Re: Nowe szkło Nikona
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-13 17:44:11 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > No i niech tak to traktują, ich sprawa. Ja nie muszę traktować wakacji tak
    > samo jak oni. Mnie zdjęcia fajnych miejsc i obiektów nie interesują na
    > tyle, żeby na wakacyjny wyjazd brać lustrzankę z obiektywami.

    I OK, absolutnie nikt Cię nie próbuje zmuszać. Ale tłumaczę Ci dlaczego
    dla niektórych małe i lekkie szkło, to zaleta.

    On 2011-07-12 11:17:14 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Nie wiem jak do innych zastosowań, ale do makro moim zdaniem tak sobie.

    A ja twierdzę, że do okazjonalnego makro jest bardzo OK. BTW, przy
    okazji dyskusji o tym obiektywie na innym forumie wyszło mi, że robocza
    odległość 40 jest niemal identyczna jak w 60/2.8G. W makro milimetry
    ogniskowej to ściema, nie mówią zupełnie o niczym.

    > Jak najbardziej się nadaje,
    > zależy co kto fotografuje i jak no i co komu pasuje. Po prostu JA wolę inne
    > szkła z kilku powodów i ciągle o tym wspominałem a Ty dopiero teraz to
    > zauważyłeś? Chciałem tylko wyrazić swoją opinię bo robię takie zdjęcia,
    > więc jakieś tam pojęcie mam.

    A ja Ci wyjaśniam dlaczego dla osób o innych zapatrywaniach lub profilu
    fotografowania, ten obiektyw może być bardzo ciekawą propozycją. Nie
    mam zamiaru Cię przkonywać, że masz sprzedać Tamrona i kupić tego
    Nikkora, a później wszędzie go ze sobą zabierać. Tym bardziej, że o ile
    nic nie poplątałem, zdaje się używasz systemu na P, więc tak czy siak
    raczej tej 40 nie kupisz :-P BTW o Limitedzie 35 mm Macro rozumiem
    równie chłodno byś pisał? ;-)

    > A gdybym miał kupić szkło do kwiatków i
    > zapałek to wolałbym jakąś starą 50-tkę i pierścienie :).

    A tu ludzie mają wybór - małe, lekkie, all-in-one, względnie niedrogie,
    z AFem. Ale 50 + pierścienie też można kupić, jest wybór.

    > P.S. A Ty w ogóle robisz zdjęcia makro, używasz do tego małych ogniskowych,
    > możesz coś pokazać? :)

    Robię makro z rzadka i nie chce mi się pokazywać (ogólnie zdjęć, nie
    tylko makro).

    de Fresz