  • 41. Data: 2011-09-01 05:52:56
    Temat: Re: Nowe smartfony - czy zawsze cos musi byc w nich niedorobione?
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Owszem wszystko
    > dziala tyle, ze pomimo podlaczenia do samochodowej ladowarki poziom
    > naladowania baterii wciaz spada, powoli ale nieublaganie. Zaczynalem od
    > jakies taniej ladowarki dolaczej do uchwytu samochodowego. Bateria sie
    > rozladowywala, kupilem wiec oryginalna Samsunga. Wg kilku komentarzy na
    > forach ma ona podobno podlaczony dodatkowy pin we wtyczce dzieki czemu
    > ladowanie ma sie odbywac jak nalezy.

    Nie wiem czy to przypadkiem nie problem z Twoim egzemplarzem....Bo
    rozumiem, że jesteś pewien poprawnosci działania gniazda zapalniczki :)

    Kupiłem ładowarke HTC, która daje na wyjściu odrobine mocniejszy prąd
    niz sieciowa (1A zamiast 0.7A) i telefon sie ładuje - zarówno w czasie
    używania nawigacji (google navigation), nagrywania filmu 1080p czy
    oglądania mkv.

    --
    Pzdr

  • 42. Data: 2011-09-01 06:14:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-31 17:12, Pszemol pisze:

    > Ale teraz już go nie można kupić, z tego co słyszałem... :)

    ogolnokrajowe reklamy w TV i ludzie w salonach oraz wydzwaniajacy z
    pokusami abonentowymi temu zaprzeczaja

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 43. Data: 2011-09-01 06:49:14
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-08-31 23:05, MarekM wrote:

    > Podłączę się pod wątek. Mam zamiar kupić jakiś program do nawigacji na
    > Androida. Testowałem Sygic oraz iGo My Way.
    >
    > Ten pierwszy wygląda o wiele lepiej i wydaje się działać sprawniej, ale
    > nie wiem, jak dokładne i jak często aktualizowane są mapy. Na razie
    > pojeździłem z nim po mieście i znalazłem sporo błędów jeśli chodzi o
    > informacje o radarach. Niektóre ostrzegają z błędnego kierunku, niektóre
    > już nie istnieją. Czy można gdzieś zgłaszać takie błędy? Skąd biorą
    > mapy: TeleAtlas czy NavTeq? Jak często aktualizują?

    Z Sygic mam jak najgorsze doswiadczenia, glownie z powodow technicznych.
    Jeszcze do niedawna program potrafil tak mocno spowolnic telefon, ze w
    zasadzie mozna bylo to uznac za zawieszenie. Doswiadczalem tego na SGS1,
    wiele innych osob tez sie z tym problemem zetknelo - jest o tym watek na
    forum strony Sygic. Teraz byc moze poradzili sobie z tym.
    Sama ergonomia tez taka sobie, niby sa ficzery ale srednio przydatne
    (jak dla mnie).
    Ostatecznie dalem sobie spokoj z tym programem i kupilem Co Pilot Live
    Premium na cala Europe za 100 kilka zlotych. Wg mnie znacznie lepszy od
    Sygica. Program bardzo funkcjonalny, po ostatnim update szybko startuje,
    ogolnie polecam.

  • 44. Data: 2011-09-01 11:50:26
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Pszemol wrote:
    > "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> wrote
    > in message news:j3jn1t$h09$1@news.onet.pl...
    >
    > Nie jest to możliwe - te gniazda mają zwykle bezpieczniki 5A,
    > więc bierzesz ile chcesz dopóki się bezpiecznik nie spali
    > i gniazdko przestanie działać w ogóle.
    > A wydajność 5A @ 14V to masz 70 watów mocy do dyspozycji.
    > Tyle to mają ładowarki do laptopów. Samochód i jego instalację
    > wykluczyłbym jako źródło jego problemów...

    Teoretycznie przyznaję racje.

    Praktycznie podtrzymuję co pisałem. Wystarczy że gdzieś jest po
    drodze zepsuta (ale nie całkiem tylko częściowo) instalacja, albo
    była źle naprawiana, skutkiem czego do gniazda zapalniczki może
    docierać niecały 1A. Z rezultatami o jakich czytamy.

    > Jeśli domowa ładowarka jest w stanie ładować pracujące
    > urządzenie to nie ma powodów dla których samochodowa
    > nie dałaby rady

    otóż to. a jeśli problem występuje niezależnie od modelu
    ładowarki (noname, czy dedykowane), i jeśli "domowa"
    pracuje, to .. kolejnym logicznym źródłem problemu jest
    samochód..

    >- no chyba że obie podają inne napięcia na
    > inne gniazdka, ale zgaduję że ładuje się to przez port USB ?

    a owszem..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 45. Data: 2011-09-01 12:32:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j3n7su$rq8$1@inews.gazeta.pl...

    > ogolnokrajowe reklamy w TV i ludzie w salonach oraz wydzwaniajacy z
    > pokusami abonentowymi temu zaprzeczaja

    No ktoś tu płakał że sędzia zawiesił sprzedaż tego telefonu
    w związku ze sprawą o naruszenie patentów wytoczoną przez
    Appla. Czyżby tylko plotki?

  • 46. Data: 2011-09-01 12:35:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > była źle naprawiana, skutkiem czego do gniazda zapalniczki może
    > docierać niecały 1A. Z rezultatami o jakich czytamy.

    Nie ma po prostu takiej możliwości.
    A nawet gdyby tak było, to z tego 1A przy 14V byle jaka przetwornica
    w ładowarce samochodowej ma do dyspozycji 14W co przy sprawności
    bardzo kiepskiej nawet na poziomie 60% da jakieś 1.7A na 5V w USB.

    > otóż to. a jeśli problem występuje niezależnie od modelu
    > ładowarki (noname, czy dedykowane), i jeśli "domowa"
    > pracuje, to .. kolejnym logicznym źródłem problemu jest
    > samochód..

    Dalej nie sądzę. Ale jak nie wierzysz to sprawdź gniazdko w aucie
    podłączając tam coś większego, np. normalną zapalniczkę żarową
    do papierosów - te biorą 3-4A.

    > a owszem..

    Czyli napięcie jest to samo, 5V.

  • 47. Data: 2011-09-01 12:47:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-01 14:35, Pszemol pisze:

    > Czyli napięcie jest to samo, 5V.

    a moze przyczyna lezy gdzies indziej - w napieciu?

    W moim powerboxie mam dwa tryby zasilania zewnetrznych urzadzen:
    1. 5.0[V] 300[mA]
    2. 5.6[V]300[mA]

    Prąd niewielki - ale ileż da się wycisnąć z dwóch akumulatorków środku -
    jednak jako awaryjne zasilanie się przydaje.

    W instrukcji pisze, ze tego drugiego (5.6[V]) wymagają niektóre
    smartfony (zainicjowanie procesu ładowania) i jako przykład podano iPhone'a.

    Być może napięcie ładowania w ładowarce fabrycznej jest ciut większe niż
    te 5[V] ?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 48. Data: 2011-09-01 12:51:46
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-01 14:32, Pszemol pisze:

    > No ktoś tu płakał że sędzia zawiesił sprzedaż tego telefonu
    > w związku ze sprawą o naruszenie patentów wytoczoną przez
    > Appla. Czyżby tylko plotki?

    nie czytasz uważnie: Holandia, a Niemcy coś kręcą na razie.

    1. Zawieszenia nie ma (bo nie było jeszcze procesu) - jest chwilowe
    wstrzymanie.

    2. Sprawa nie jest o wygląd, tylko o pewne (chyba az 2) funkcje w wersji
    androida 2.3.

    3. Apple jest i tkazane na porazke w tej sprawie - kwestia czacu.
    To Europa a nie Ameryka, gdzie można opatentować dwuklik.
    Cook bedzie mial niedlugo problemy (z finansowymi włącznie, jak samsung
    upomni się o zadośćuczynienie).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 49. Data: 2011-09-01 17:20:45
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

    W dniu 2011-09-01 07:52, ArekM pisze:

    > Nie wiem czy to przypadkiem nie problem z Twoim egzemplarzem....Bo
    > rozumiem, że jesteś pewien poprawnosci działania gniazda zapalniczki :)

    W moim tez wolno sie laduje z gniazdka samochodowego.

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 50. Data: 2011-09-01 17:48:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-01 19:20, perszing pisze:

    > W moim tez wolno sie laduje z gniazdka samochodowego.

    ja to potwierdzam rowniez z GalaxyTab (b.wolne ladowanie - nawet z
    dedykowanej ladowarki) - moze modele Samsunga tak maja?

    natomiast HTC DesireZ laduje sie normalnie

    --
    pozdr
    Adam (AL)