  • 91. Data: 2011-09-07 06:21:21
    Temat: Re: Nowe smartfony - czy zawsze cos musi byc w nich niedorobione?
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > dajaca zaledwie 300mA (fabrycznie jest 2A) - tablet zgłasza sie, że
    > proces ładowania się rozpoczoł (to samo z normalnego gniazda USB
    > komputera) :)
    > Nie musze mowic, że analogicznie jest również z ładowarka samochodową -
    > wieć podejrzewam, że w Twoim przypadku będzie podobnie i problem masz
    > rozwiązany.
    >
    > Koszt śmieszny - niemal zerowy - bo kabelek USB M-F, z którego
    > zapozyczylem koncowki miałem, a oporniczki 10kOhm i 33kOhm dostalem w
    > sklepie elektronicznym gratis (jak sie sprzedawca wyrazil - drozszy

    Dzieki za info. Zamowilem przejsciowke na ebayu, pewnie niebawem
    przyjdzie i mam nadzieje ze rozwiaze problem :]

  • 92. Data: 2011-09-08 07:52:00
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    Większość telefonów komórkowych w USA nie ma kart SIM, numer jest
    przypisywany przy aktywacji telefonu. Co śmieszniejsze dostaje się numer
    z takim samym prefiksem jak telefony stacjonarne w danym rejonie.
    A z zasięgiem rzeczywiście mogą mieć problemy, wbrew pozorom mają
    infrastrukturę telekomunikacyjną gorszą niż w Europie, i nawet w
    centrach dużych miast zdarzają się miejsca gdzie zanika sygnał - w
    praktyce to coś jak u nas w połowie lat dziewięćdziesiątych. Zresztą,
    pomijając popularne tam BB i iphony, to dalej używają tam prymitywnych
    "ceglastych" aparatów, nawet jeszcze takie z wysuwanymi antenkami się
    zdarzają ;).

    pozdrawiam

  • 93. Data: 2011-09-08 12:27:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr" <t...@a...gov.mg> wrote in message
    > Większość telefonów komórkowych w USA nie ma kart SIM,
    > numer jest przypisywany przy aktywacji telefonu.

    Mówisz o sieciach Verizon, US Cellular i Sprint. Te są w CDMA.
    W sieciach T-Mobile, AT&T - wszystkie telefony mają kartę SIM,
    bo te sieci używają technologii GSM, takiej jak w Europie tylko
    inne pasma częstotliwości.

    > Co śmieszniejsze dostaje się numer z takim samym prefiksem jak telefony
    > stacjonarne w danym rejonie.

    Co w tym śmiesznego? Jest w USA inny system taryfikacyjny,
    w szczególności w większości sieci płacisz również za połączenia
    przychodzące. Nie ma więc znaczenia wyróżnianie telefonów
    komórkowych jako te droższe do dzwonienia bo "międzymiastowe".

> [...]
    > dużych miast zdarzają się miejsca gdzie zanika sygnał - w praktyce to coś
    > jak u nas w połowie lat dziewięćdziesiątych.

    To Twoje prywatne, subiektywne odczucia czy masz jakieś wiarygodne
    dane na ten temat?

    > Zresztą, pomijając popularne tam BB i iphony, to dalej używają tam
    > prymitywnych "ceglastych" aparatów, nawet jeszcze takie z wysuwanymi
    > antenkami się zdarzają ;).

    ??? Gdzie i kiedy Ty byłeś w USA?

  • 94. Data: 2011-09-08 14:46:35
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    W dniu 2011-09-08 14:27, Pszemol pisze:

    > To Twoje prywatne, subiektywne odczucia czy masz jakieś wiarygodne
    > dane na ten temat?

    Własne, subiektywne doświadczenia

    > ??? Gdzie i kiedy Ty byłeś w USA?

    Fakt że już trochę czasu minęło, ostatnio w 2009 w Massachusetts. A że
    akurat interesuje się elektroniką to zwracałem uwagę na takie szczegóły ;-)

    pozdrawiam

  • 95. Data: 2011-09-08 16:56:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Własne, subiektywne doświadczenia

    A jakiej sieci telefon obserwowałeś? Bo różne firmy różnią się ZNACZNIE
    pokryciem kraju i gdybyś mi powiedział że dziury w dużych miastach ma
    T-Mobilie lub Sprint to uwierzyłbym, ale że AT&T lub Verizon to bardzo
    wątpię... Musiał to być wyjątkowy przypadek, bo jakieś dziury będą zawsze:
    jak to nie żelbetowy budynek na 30 pięter to jakiś fatalny układ BTSów
    skutkujący interferencją akurat w tym miejscu, itd, itp.

    > Fakt że już trochę czasu minęło, ostatnio w 2009 w Massachusetts. A że
    > akurat interesuje się elektroniką to zwracałem uwagę na takie szczegóły
    > ;-)

    I u kogo widziałeś telefon z WYSUWANĄ antenką ? :-)
    Takie z wysuwaną antenką to były jeszcze wynalazki analogowe sprzed 10 lat.
    Miałem takiego prepaida jakiejś nokii z 1998 roku w USA. Telefon mam
    chyba wciąż w piwnicy w roli zabytku techniki :-)
    Owszem, zdarzają się hardcorowcy z wystającą antenką sztywną, ale nie
    taką wysuwaną z drutu, bo te telefony już przeszły dawno do historii.