  • 51. Data: 2010-08-05 11:23:43
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Janko Muzykant wrote:

    > Żeby nie spalić mieszkania. Nie ufam, widziałem zasilacze
    > robiące kuku.

    Janko, faktycznie były i są zasilacze mogące zrobić kuku,
    ale dotyczy to najtańszego sprzętu. Budżetowe "byle co",
    które są khm kastrowane z wszystkiego co się tylko wyciąć
    da, z zabezpieczeniami włącznie faktycznie potrafi palić
    się. Albo uszkodzić podpięte podzespoły podczas ulegania
    awarii

    Jednakże prawdopodobieństwo by padł jakikolwiek NAPRAWDĘ
    MARKOWY zasilacz w sposób "pirotechniczny" jest realnie
    bliskie zeru, podobnież z psuciem sprzętu. Płaci się za
    wyższą efektywność, za niską awaryjność oraz skuteczne
    zabezpieczenia.

    Zresztą skoro przy tym temacie jesteśmy, to "nawracające"
    problemy z kartami graficznymi w Twoim komputerze coś mi
    się nie podobają. Niezależnie czy zmienisz platformę na
    nowszą czy zmodernizujesz starą, zdecydowanie głosuję by
    rozważyć wymianę zasilacza na coś cichego, "sprawnego",
    (certyfikowana sprawność najmniej 80%), i dobrej firmy.

    Zewnętrzna grafika *sporadycznie* jest "sama z siebie"
    winna kłopotów (aczkolwiek to się zdarza), dość często
    problemy z nią to efekt końcowy innych nieprawidłowości.
    Za to problemy z układami zintegrowanymi Intela są dość
    częste. Karty pobierające w 2D/idle raptem "parę W" też
    są, choćby ATI 4670, które chłepce sobie z tego co mi
    wiadomo w okolicy 8W w takich warunkach.

    Mój zestaw projektowany pod kątem cichości (pasywnie
    chłodzone ATI 4670, i CPU nowsze od Twojego, ale też
    i słabsze) oraz niskiego apetytu na prąd pobiera coś
    w okolicy 100W.

    Aktualnie mam miernik podpięty pod inny sprzęt, zaś
    podłączanie go teraz do komputera średnio mi pasuje,
    ale jeśli trzeba, to mogę sprawdzić to dokładnie(j).

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 52. Data: 2010-08-05 11:24:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-05 13:02, Janko Muzykant pisze:

    > To tylko przykład, sprzęt mógłby startować i dwie minuty. Chodzi o to, że xp znam
    jak własną kieszeń, a nie lubię innych stanów świadomości.

    W domowym mam W2000k pro i jakoś nie czuję potrzeby zmian :)
    Nawet aktualizacje wciąż wychodzą...

  • 53. Data: 2010-08-05 11:24:55
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 13:02:07 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Wiem, powinienem jeszcze w koc azbestowy owinąć, ale ten czynnik w
    > iloczynie jest bliski jedynce :)

    Znajomej niedawno poszła połowa urządzeń w domu bo robole kopiąc coś obok
    zahaczyli o skrzynkę (czy coś w tym stylu) i w zero poszło 380V. Jest sporo
    więcej zagrożeń niż jeden śmieszny zasilacz w komputerze.

    > I o to chodzi, żeby się spalił kiedy ja przy tym będę. Mam łatwopalne
    > mieszkanie i nie mam ochoty zastać zgliszcz, bo się chińczyk pomylił jak
    > bezpiecznik lutował.

    Ale przy takim podejściu to strach cokolwiek podłączonego zostawić jak do
    sklepu wychodzisz.

    > Szkoda czasu po prostu, nie mam już żadnych potrzeb związanych z tym, co
    > komputery mogą robić, a czego nie robią z powodów technologicznych więc
    > do zmiany systemu zmusi mnie tylko brak jego wspierania, co na razie
    > miejsca nie ma.

    Ależ ja nie zachęcam do wymiany, XP jest w miarę dopracowane i do pracy
    wystarcza (no chyba, że ktoś potrzebuje więcej ramu bo wersja 64bitowa
    ssie). Usypianie w XP też zwykle sprawnie działa, win7 przywołałem w ramach
    szybkiego startu.

    --
    Kojer

  • 54. Data: 2010-08-05 11:35:27
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Jakub Witkowski napisał(a):

    > W domowym mam W2000k pro i jakoś nie czuję potrzeby zmian :)
    > Nawet aktualizacje wciąż wychodzą...

    Ja też, ale vpn nie daje się zainstalować - jak jużkoniecznie muszę
    wejść z domu do pracy, wyciągam z szafy laptoka z xp.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 55. Data: 2010-08-05 11:37:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka

    > Ale przy takim podejściu to strach cokolwiek podłączonego zostawić jak do
    > sklepu wychodzisz.

    Ba, jest duża szansa, że już ze sklepu nie wrócę. Ale znowu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka
    Umiar trzeba zachować :) Pstryknięcie pstrykiem gdy wszyscy wychodzą z
    domu nic nie kosztuje, a może pomoże. Jednak ludziom palą się chałupy z
    powodu zwarć.

> [...]
    > ssie). Usypianie w XP też zwykle sprawnie działa, win7 przywołałem w ramach

    Zwykle działa, ale nie mnie :)

    Zresztą jest jeszcze jeden argument: standby żre ze 20 watów (komputer,
    monitor, wzmacniacz, dwa zasilacze). Drugi plus drukarka, tuner, trzeci
    monitor i robi się 50W czyli dycha miesięcznie. Mało, ale żal...
    Krakusowi żal :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 56. Data: 2010-08-05 11:44:43
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

> [...]
    > podłączanie go teraz do komputera średnio mi pasuje,
    > ale jeśli trzeba, to mogę sprawdzić to dokładnie(j).

    Sprawdziłem w notatkach. Pobór wyliczony z tygodniowego
    zużycia w KWh (komp. pracuje 24/7) ~101W. Mogłoby być
    mniej gdybym wymienił zasilacz na nowy, o sporo lepszej
    sprawności niż 5letni Tagan.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 57. Data: 2010-08-05 11:47:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 13:37:49 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka

    Podejrzewam, że to tak samo prawdopodobne jak spalenie mieszkania od
    zasilacza komputera. O ilu takich przypadkach słyszałeś? :)

    > Zwykle działa, ale nie mnie :)

    Musi masz dziwny sprzęt, albo pecha :).
    Może też twoje przycinanie XP ma na to wpływ.

    --
    Kojer

  • 58. Data: 2010-08-05 11:48:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
> [...]
    > da, z zabezpieczeniami włącznie faktycznie potrafi palić
    > się. Albo uszkodzić podpięte podzespoły podczas ulegania

    Wszystko trzeba rozważać praktycznie. Oprócz zasilaczy jest np. głupi
    przełącznik w listwie, który kiedyś się sfajczył w pewnej firmie. I tak
    można by wymyślać, burza i przepięcia (zmniejsza szansę, nie likwiduje),
    strzelający wąż z wodą, iskrzący kabel, który ''prawie wypadł'' itd,
    itd. Pstryknięcie bezpiecznikiem jest trywialne i daje jakieś tam
    oszczędności. Nakład pracy jest żaden.

> [...]
    > rozważyć wymianę zasilacza na coś cichego, "sprawnego",
    > (certyfikowana sprawność najmniej 80%), i dobrej firmy.

    Może tak po prostu się zdarzyło, mam wielki kłopot z suchością i
    strzelaniem wszystkiego, nawilżanie niewiele pomaga. Niby to zamknięte
    jest, ale kto tam wie.
    Zasilacze są raczej średniej klasy, z droższych w serii. Zawsze
    wymieniam przy okazji zmiany reszty.

> [...]
    > podłączanie go teraz do komputera średnio mi pasuje,
    > ale jeśli trzeba, to mogę sprawdzić to dokładnie(j).

    Ja też mam, 120W z monitorem jak się nudzi, 160 jak myśli. Tylko monitor
    ledwo co świeci (25W). Komputerki w domu zjadają nam gdzieś z 70zł
    miesięcznie, niby nie dużo, ale i nie mało. Mój musi mieć parę, ale
    potem przyjdzie czas na komputer żony i tam będę celował w mocne zejście
    z mocą. Może nawet pójdzie tam nowy atom.
    Ale i tak jest lepiej niż 300W jeszcze kilka lat temu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 59. Data: 2010-08-05 11:55:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Robert Kois pisze:

    > Podejrzewam, że to tak samo prawdopodobne jak spalenie mieszkania od
    > zasilacza komputera. O ilu takich przypadkach słyszałeś? :)

    Użyj wyobraźni, pomyśl, ile jeszcze innych wtyczek mam wsadzonych w
    gniazdka. A ile kabli leci pod ścianami...
    Nade mną strych - bomba (suchy jak pieprz, pokryty papą). Wyciszenie na
    ścianach z bawełny, panele na podłodze, antresola z drewna, tworzyw od
    metra...
    Pozwól mi mieć kaprys pstrykania pstrykiem. Popatrzmy na to tak:
    szybciej wyłączy się światło centralnie niż osobno w kiblu i łazience :)

    > Musi masz dziwny sprzęt, albo pecha :).
    > Może też twoje przycinanie XP ma na to wpływ.

    Jeszcze raz: urządzenia audio nieochoczo reagują na usypianie. Asio
    potem wariuje, przy korzystaniu z vst pojawia się czkawka albo
    zawieszenia. Może tak w siódemce nie jest, może w innym egzemplarzu, nie
    potrzebuję tego wiedzieć, po prostu wyłączam komputer jak z niego nie
    korzystam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/

  • 60. Data: 2010-08-05 11:55:56
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > Umiar trzeba zachować :) Pstryknięcie pstrykiem gdy wszyscy
    > wychodzą z domu nic nie kosztuje, a może pomoże. Jednak ludziom

    Zdajesz sobie sprawę że pstrykając "bezpiecznikiem" za którymś
    razem możesz sobie(sprzętowi) zrobić zazi? One do tego nie są
    projektowane. Do odłączania sprzętu powinno się "rozłączniki"
    stosować. Zgodnie http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka ;)
    99 razy użycie bezpiecznika ujdzie Tobie bezkarnie, ale jest
    ryzyko że za którymś razem będzie zonk. Zresztą przy użyciu
    rozłącznika ryzyko też jest, ale mniejsze..

    Dlatego mam nadzieję że masz dobrze zaprojetowaną instalacje,
    a do odłączania sprzętu stosujesz rozłącznik..

> [...]
    > drukarka, tuner, trzeci monitor i robi się 50W czyli dycha
    > miesięcznie. Mało, ale żal... Krakusowi żal :)

    Mierzyłeś Czy się Tobie wydaje? ostatnio podpiałem pod "ciężki"
    wzmacniacz audio. Miernik (dlatego mi się nie chciało przepinać
    go, o czym pisałem) w standby nie wykazuje poboru, sprzęt jest
    z końcówki lat dziewiędziesiątych ubiegłego wieku.

    Coś mi ostatnio wychodzi że kwestia poboru w standby jest erhm
    nieco mitologizowana. Owszem, są sprzęty które pobierają, i to
    sporo, ale raczej bym był skłonny uważać że to wyjątki a nie
    reguła.

    Albert Einstein (1879-1955)