  • 21. Data: 2010-08-05 07:05:10
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    news:i3dnl1$mef$1@news.onet.pl...

    > A po co zintegrowana grafika? Ta ''onboardowa'' naprawdę daje radę.

    w chipsetach pod Socket-1156, "onboardowa" grafika jak Ty to mówisz jest
    tylko via procesor.
    Jak nie masz procka z grafiką, to "onboardowa" nie działa

    Tomek

  • 22. Data: 2010-08-05 07:16:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TomekM pisze:
    > w chipsetach pod Socket-1156, "onboardowa" grafika jak Ty to mówisz jest
    > tylko via procesor.
    > Jak nie masz procka z grafiką, to "onboardowa" nie działa

    Aha. Dzięki, zawsze to coś nowego można się dowiedzieć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-08-05 07:19:02
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-08-05 08:54, TomekM pisze:

    > ten procesor niema zintegrowanej grafiki.

    No fakt, ale to już nie mój kłopot ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 24. Data: 2010-08-05 07:29:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-05 08:31, Janko Muzykant pisze:

    > Wszystko jedno, nie ufam. Grzebanie w pecetach nie jest moim hobby nawet jeśli nie
    ma już ryzyka :)

    No cóż, mój komp "z integrą" by Intel też ma kłopoty z grafiką. Na XP.
    Dopiero powyłączanie w driverach karty wszystkich akceleracji zmniejszyło
    je znacznie, choć nie wyeliminowało w 100%

  • 25. Data: 2010-08-05 07:32:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, Janko Muzykant wrote:

    > Naprawdę z chwilą gdy na płycie pojawia się dvi nie
    > widzę żadnego powodu stosowania zewnętrznej grafiki.

    A ja i owszem.
    Po prawdzie powoduje to później wyrzekania, że na Twojej stronie
    obrazy stereo są w podłej rozdzielczości, ale coś za coś ;)

    > W gry nie gram nigdy,
    > nie wykorzystuję także żadnego oprogramowania korzystającego z dobrodziejstw
    > karty.

    Wolisz zezować :D

    > AMD odpada mentalnie. Za dużo z tym wycierpiałem.

    Akurat aktualnie siedzę przy Intelu, ale poprzednio miałem AMD i jakoś
    żyję, pewnie i dziś nie jest tak źle :)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-08-05 07:39:39
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    > No cóż, mój komp "z integrą" by Intel też ma kłopoty z grafiką. Na XP.
    > Dopiero powyłączanie w driverach karty wszystkich akceleracji zmniejszyło
    > je znacznie, choć nie wyeliminowało w 100%

    No właśnie zintegrowane intele zwykle powodują najwięcej problemów, a
    najmniej zintegrowane Radeony (o ile oczywiście nie uruchamiamy na tym
    Linuksa). ;)

  • 27. Data: 2010-08-05 07:50:02
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> wrote in message

    > No właśnie zintegrowane intele zwykle powodują najwięcej problemów, a
    > najmniej zintegrowane Radeony (o ile oczywiście nie uruchamiamy na tym
    > Linuksa). ;)

    to moze jeszcze ja dwa zdania. Od czasu wprowadzenie nowych chipsetów pod
    Soc-1156
    kwestia grafiki wbudowanej - "onboardowej" sie troszke zmieniła. Do tej pory
    karta graficzne siedziała
    sobie w chipsecie niejako stanowiła po prostu zamiennik standartowej karty
    włożonej do PCIexpress/AGP.
    w nowych chipsetach juz tak nie jest. Karta graficzna jest zintegrowane w
    procesorze i3 lub i5 (ale uwaga -
    nie w każdym) a chipset tylko przekierowuje strumien wideo na odpowiednie
    przetworniki i złącza
    na płycie. Poniewaz grafika nie ma obiężen w postaci mostka CPU-->
    PCIexpress i pracuje z prędkością
    procesora, to jej wydajnośc jest dużo większa. Czesta nawet większa niz
    dołożna karta na PCIexpress.
    Toche wiecej o chipsetach:
    http://nvision.pl/Core-i3-Core-i5-pierwsze-32-nm-pro
    cesory-od-Intela--Articles-315-ndetails-11.html
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 28. Data: 2010-08-05 08:08:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-05 09:50, TomekM pisze:
> [...]
    > w nowych chipsetach juz tak nie jest. Karta graficzna jest zintegrowane w
    > procesorze i3 lub i5 (ale uwaga -
    > nie w ka?dym) a chipset tylko przekierowuje strumien wideo na odpowiednie
    > przetworniki i z??cza
    > na p?ycie. Poniewaz grafika nie ma obi?en w postaci mostka CPU-->
    > PCIexpress i pracuje z pr?dko?ci?
    > procesora, to jej wydajno?c jest du?o wi?ksza. Czesta nawet wi?ksza niz
    > do?o?na karta na PCIexpress.
    > Toche wiecej o chipsetach:
    > http://nvision.pl/Core-i3-Core-i5-pierwsze-32-nm-pro
    cesory-od-Intela--Articles-315-ndetails-11.html

    - Może ustaw sobie kodowanie, bo ciężko się ciebie czyta...
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

    - odpowiednio dobierając kartę na pci-ex rzeczywiście, da się znaleźć
    taką kombinację że integra będzie szybsza. Tylko do tego nie potrzeba
    intela, z reguły współczesne Radeony będą szybsze.

    - działanie z pełną prędkością procesora to chyba jakiś slogan reklamowy
    - jak świat światem, ograniczeniem wydajności integr - poza ogólnie małą
    teoretyczną wydajnością samego GPU - był dostęp do współdzielonej ze
    zwykłymi programami pamięci i mała prędkość tej pamięci w porównaniu z
    dedykowanymi pamięciami DDR3/4/5 na kartach pci-ex

    - mostek pci-ex nie wpływa na prędkość grafiki - najlepszy dowód na to,
    że za mostkiem działają urządzenia klasy Radeon 5970 i GFX480 - chyba
    jednak szybciej od integry...

  • 29. Data: 2010-08-05 08:26:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janko Muzykant napisa?(a):

    > A po co zintegrowana grafika? Ta ''onboardowa'' naprawdę daje radę.

    W tym przypadku onboard oznacza, ze grafika jest wbudowana w procesor a
    na plycie glownej sa tylko peryferia do tego.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 30. Data: 2010-08-05 08:30:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tu mozna poczytac
    http://forum.purepc.pl/Co-kupic-f59/Zestawy-Komputer