  • 11. Data: 2010-08-04 22:25:54
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KrzysztofK pisze:

    > Absolutnie nie zintegrowane!
    > Będzie fatalnie obsługiwać wyświetlanie np. fotokastu HD
    > który będziesz miał fantazję przygotować....

    Ale u żony jakoś działa :)
    A flash i tak skacze na wszystkim.
    Natomiast od kilku lat mam ciągłe problemy z grafiką, dwie karty padły
    (pojawiały się różowe ''robaczki'' na jednej, druga zamarzała po prostu
    czasem), teraz mam gt220 i znowu raz na pięć resetów potrafi po godzinie
    zamarznąć na sekundę, po czym pojawia się kasza na niektórych
    elementach, nie do usunięcia bez przeładowania systemu. W komputerach
    klientów zawsze stosuję karty onboardowe i nie pamiętam, żeby cokolwiek
    świrowało (poza zamierzchłymi czasami z VIA). Można oczywiście następną
    kartę taszczyć i kombinować, ale mnie się nie chce.
    Aha, to raczej są droższe graty, nie jakieś tam noname z allegro.

    > ...jak nie dziś to już niedługo....
    > Cokolwiek co nie ma ambicji gryzienia się z resztą
    > systemu i ma wspomaganie sprzętowe wyświetlania HD...

    Płynne odtwarzanie hd to już mamy od czasów pierwszych pentium 4.

    > O właśnie!!! Dokładnie ten procesor
    > i dobre chłodzenie i będziesz miał
    > sensowny komputer na dłuższy czas.

    Nie da się na dłuższy czas. Raz na rok muszę sprzedać, żeby nie dokładać.

    > Natomiast z tym XP to hmmmm....
    > Jednak system warto unowocześnić...

    Jeden powód, a to zrobię. Tylko taki prawdziwy powód.

    PS. Zawodowo mam pieczę nad trzydziestką komputerów jak by co ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-08-04 22:33:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Łukasz Góralczyk pisze:

    > Nowszy 64 bitowy system jest lepiej przystosowany do wielu rdzeni,
    > szybszy (na pewno Linux), do tego lepiej obsługuje tak dużą ilość pamięci.

    Ale po co szybszy? Jest już naprawdę szybko. Chodzi mi o to, żeby nie
    było wolniej, żeby nie wyło od gorąca albo nie robiło jakieś inne kuku :)
    Podobnie z pamięcią - 3GB w systemie i 4GB ramdysku zaspokaja chyba
    najdziksze pomysły. W każdym razie półgigową panoramę da się złożyć, co
    robię raz na... raz zrobiłem :)

    XP instaluję w pół godziny z własnej kompilacji, znam to jak kiedyś
    dosa, system zajmuje pół giga i ładuje się 20 sekund. Opuszczać taki
    komfort, żal życia...

    > Jak Andrzej zauważył, Intel znowu coś zmienia, do tego robi straszne
    > czary mary z numerowaniem swoich procesorów (http://
    > www.conceivablytech.com/1840/products/intel-blurs-th
    e-lines-between-4-
    > and-6-cores/), jeśli będziesz chciał szybciej to znowu czeka Cię zmiana
    > płyty i procesora.

    No właśnie, strasznie kombinują, a rodzina ''i'' wciąż mało popularna.
    Ale generalnie zmieniam sprzęt co rok i najbardziej kłopot sprawia ram,
    choć już nie tak jak kiedyś, bo dziś 4GB wsadza się do komputerów
    księgowym (optima wita, tfu!)

    > Jeśli Intel to wybierz mocnego 2 rdzeniowego Intela i5.

    I tak chyba poczynię.
    Przy okazji, dzięki wszystkim za rady.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 13. Data: 2010-08-04 22:50:20
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Natomiast od kilku lat mam ciągłe problemy z grafiką, dwie karty padły
    > (pojawiały się różowe ''robaczki'' na jednej, druga zamarzała po prostu
    > czasem), teraz mam gt220 i znowu raz na pięć resetów potrafi po godzinie

    Zasilacz masz kiepski i tyle.

    Rozumiem, że ten powód zmiany platformy to konieczność księgowania kosztów bo
    sensu innego tu nie ma. W tym wypadku tylko AMD z integrą i najnowsy proc z ich
    stajni.

  • 14. Data: 2010-08-05 05:51:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gil pisze:

    > Zasilacz masz kiepski i tyle.

    Obecnie sprawdzałem dwa różne, 500W i 450W, modecom i chieftec i to
    samo. Poprzednio sporo innych. Naprawdę z chwilą gdy na płycie pojawia
    się dvi nie widzę żadnego powodu stosowania zewnętrznej grafiki. W gry
    nie gram nigdy, nie wykorzystuję także żadnego oprogramowania
    korzystającego z dobrodziejstw karty.

    > Rozumiem, że ten powód zmiany platformy to konieczność księgowania kosztów bo
    > sensu innego tu nie ma. W tym wypadku tylko AMD z integrą i najnowsy proc z ich
    > stajni.

    AMD odpada mentalnie. Za dużo z tym wycierpiałem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /skomplikowani ludzie mają proste rozwiązania, prostacy wszystko komplikują/

  • 15. Data: 2010-08-05 06:16:31
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 07:51:54 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > AMD odpada mentalnie. Za dużo z tym wycierpiałem.

    Mhm. Ale to chyba bardzo dawno?

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 16. Data: 2010-08-05 06:31:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Mhm. Ale to chyba bardzo dawno?

    Wszystko jedno, nie ufam. Grzebanie w pecetach nie jest moim hobby nawet
    jeśli nie ma już ryzyka :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 17. Data: 2010-08-05 06:48:03
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    > kombinować, ale mnie się nie chce.
    > Aha, to raczej są droższe graty, nie jakieś tam noname z allegro.

    pamietaj, ze procesory z serii i5 maja wbudowana grafikę od wersji 6xx.
    Płyty główne to wykorzystują ale musisz miec procka i5 6xx
    Chodzi to bardzo dobrze takze z rozdzielczością fullHD.
    Ogólna prędkośc pracy ststemu w takiej konfoguracji bedzie bardzo
    zalezno od szybkosci dysku twardego, bo procka nie masz czym zadławić

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 18. Data: 2010-08-05 06:51:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Janko Muzykant napisa?(a):

> [...]
    > się dvi nie widzę żadnego powodu stosowania zewnętrznej grafiki. W gry
    > nie gram nigdy, nie wykorzystuję także żadnego oprogramowania

    Skoro ma byc zintegrowana grafika to zostaje i3 i i5 w wersjach ze
    zintegrowaną grafiką - tyle, ze takie sa chyba tylko 2 rdzeniowe:

    http://ark.intel.com/ProductCollection.aspx?familyId
    =42912
    http://ark.intel.com/ProductCollection.aspx?familyId
    =43129

    Co do "dobrodziejstw karty" to np AERO w W7 odpala tryb 3D kart
    graficznych.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 19. Data: 2010-08-05 06:54:01
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> wrote in message

    > i5 750 - 4 rdzenie i fajna opcja turbo dla "jedno-dwurdzeniowych"
    > aplikacji.

    ten procesor niema zintegrowanej grafiki.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 20. Data: 2010-08-05 07:01:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    januszek pisze:

    > Skoro ma byc zintegrowana grafika to zostaje i3 i i5 w wersjach ze
    > zintegrowaną grafiką - tyle, ze takie sa chyba tylko 2 rdzeniowe:

    A po co zintegrowana grafika? Ta ''onboardowa'' naprawdę daje radę.

    > Co do "dobrodziejstw karty" to np AERO w W7 odpala tryb 3D kart
    > graficznych.

    A ja pierwsze co robię, to wyłączam aero :)
    Tak wiem, dziwny jestem, używam olympusa choć canon leży w torbie, nie
    mam samochodu choć dużo podróżuję i nie chcę mieć najszybszego
    komputera, ale takiego, który działa i jest cichy. Ale to świadome i
    dobrowolne.
    Chcę tylko wiedzieć, czy któryś z nowych procesorów nie jest wtopą jak
    np. kiedyś seria ostatnich P4, która żarła chyba ze 150 watów, albo tych
    wymagających rimmów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdybym miał najdroższy aparat to bym był najlepszym fotografem, a tak
    to.../