eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś › Re: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Tue, 12 Apr 2011 06:37:28 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 27
    Message-ID: <io0kt8$7vl$4@news.net.icm.edu.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
    <info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-83-115.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1302583016 8181 89.78.83.115 (12 Apr 2011 04:36:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Apr 2011 04:36:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <e...@p...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361815
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:

    > To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
    > jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
    > ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
    > tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
    > podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
    > krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
    > dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    > w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    > klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    > predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    > odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    > co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    > kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    > bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
    > podwozia.
    >
    Gdyby samochody z napędem na tył były niebezpieczne przy wyższych
    prędkościach, tak jak sugerujesz, na pewno Lambo, Ferri, BMW, Lexus,
    Merc, Prosiak i wiele innych nawet lepszych z czołówki światowej nie
    miałyby napędu na tył, bo by to groziło niebezpieczeństwem.

    Jesteś w bardzo dużym błędzie, bo jest dokładnie odwrotnie. Ale ja
    Ciebie z niego nie będę wyprowadzał.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: