eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Fri, 08 Apr 2011 21:51:26 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <innovu$u84$1@news.onet.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
    <info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    <innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302292286 30980 83.16.130.26 (8 Apr 2011 19:51:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 19:51:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361240
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-04-08 21:40, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:
    >> On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)"<y...@w...pl> wrote:
    >>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w
    >>> wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
    >>>
    >>> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
    >>> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
    >>> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
    >>
    >> To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
    >> jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
    >> ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
    >> tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
    >> podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
    >> krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
    >> dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    >> w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    >> klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    >> predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    >> odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    >> co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    >> kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    >> bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
    >> podwozia.
    >
    > Bardzo ładnie to wytłumaczyłeś.

    Obawiam się, że nieważne ile by nie tłumaczyć, to i tak znajdą się
    ludzie, którzy z uporem, będą twierdzić inaczej :-)

    PS: RWD z powodu natury napędu jest dynamicznie niestabilne - dlatego
    bardzo istotne jest umiejętne posługiwanie się podałem przyśpieszenia :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: