-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Fri, 08 Apr 2011 21:51:26 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <innovu$u84$1@news.onet.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
<info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302292286 30980 83.16.130.26 (8 Apr 2011 19:51:26 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 19:51:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <innoam$2fq$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361240
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-08 21:40, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:
>> On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)"<y...@w...pl> wrote:
>>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w
>>> wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
>>> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
>>> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
>>
>> To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
>> jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
>> ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
>> tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
>> podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
>> krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
>> dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
>> w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
>> klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
>> predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
>> odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
>> co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
>> kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
>> bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
>> podwozia.
>
> Bardzo ładnie to wytłumaczyłeś.
Obawiam się, że nieważne ile by nie tłumaczyć, to i tak znajdą się
ludzie, którzy z uporem, będą twierdzić inaczej :-)
PS: RWD z powodu natury napędu jest dynamicznie niestabilne - dlatego
bardzo istotne jest umiejętne posługiwanie się podałem przyśpieszenia :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.04.11 00:49 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 10.04.11 03:06 JAM
- 12.04.11 06:37 Filip KK
- 12.04.11 06:51 Filip KK
- 12.04.11 06:54 Filip KK
- 12.04.11 06:55 Filip KK
- 12.04.11 13:37 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=