-
Data: 2011-04-06 23:22:54
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-04-06 23:01, Waldek Godel wrote:
> Dnia Wed, 06 Apr 2011 22:51:49 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>
>> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
>> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na tyle,
>> że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy pas jadać
>> w poprzek drogi...
>>
>> Na zakręcie w prawo na przeciwległy pas ruchu najpierw wypadnie Twój tył
>> a następnie Ty wpadniesz do rowu po prawej stronie
>
> zgadza się. Przy czym wystarczy przerwa między autami na przeciwległym
> pasie w przyblizeniu 2 długości samochodu, żeby taką woltę zrobić
> bezkolizyjnie.
Może jednak sprawdź jak zmieni się wektor prędkości i jaką drogą
przebędziesz będąc na przeciwległym pasie zwłaszcza na lewym zakręcie.
Bo poślizg nie sprawi, że nagle przestaniesz się poruszać do przodu z
mniej więcej podobną prędkością - np. 50-90km/h - uważasz, ze pokonana
droga to jeydnie dwie długości samochodu ?
Czy zauważyłeś również, że wpadasz do rowu pod ostrym kątem i Twój
"tyłek" może zostać nadal na drodze ? :-)
A teraz obejrzyj:
http://www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4
Zaiste, opanowanie poślizgu nadsterownego jest banalne.... (35-ta
sekunda np?)
A teraz UWAGA: 40-ta sekunda:
JAKĄ DROGĘ POKONAŁ TEN SAMOCHÓD JADĄC W POPRZEK DROGI ?
I jak się ma to do tego co napisałeś powyżej - dwie długości samochodu ?
> Jadąc na wprost na drugi pas potrzebujesz conajmniej odległość równą drodze
> hamowania dwóch pojazdów (w tym jednego w poślizgu, czyli prawie, że bez
> hamowania), żeby się udało.
A może jednak odkręcić kierownicę odzyskując pełną sterowność i albo
wjechać na pobocze przeciwległego pasa albo pod łagodnym kątem wjechać
do rowu ? Przyszło do głowy ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.11 23:24 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 07.04.11 00:17 to
- 07.04.11 00:19 to
- 07.04.11 00:22 to
- 07.04.11 08:35 Kuba \(aka cita\)
- 07.04.11 08:42 Irokez
- 07.04.11 19:38 A.K.
- 07.04.11 20:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 07.04.11 22:06 Tomasz Pyra
- 07.04.11 22:17 Waldek Godel
- 07.04.11 22:53 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:20 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:54 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:55 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:56 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=