-
Data: 2011-04-07 08:35:24
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w wiadomości
news:inijp4$tvf$1@news.onet.pl...
> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na tyle, że
> zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy pas jadać w
> poprzek drogi...
ale bierzesz pod uwage, ze mając gorsze opony z przodu i biorąc zakręt w
prawo, mozesz pojechać w ułamku sekundy prosto na przeciwległy pas wprost
pod samochód jadący z naprzeciwka.
Takie argumenty są o kant dupy rozbić, bo sytuacje na drodze bywają różne,
wiec powiem jeszcze raz to co napisałem już wyżej:
- w FWD wole mieć lepsze hamowanie i przyspieszanie, a przy okazji prowadzić
auto w taki sposob, zeby nie dopuścić do poślizgu tylnej osi (czyli zachować
ostrożność i odpowiednią prędkość do warunkó) niż go później opanowywać.
W RWD mimo wszystko wole mieć lepsze na tylnej osi, bo wole zachować
ostrożnosć i odpowiednią prędkość do warunków, zebym nie mial problemów z
przednią osią, a jednocześnie mieć na tyle trakcji, zeby bez problemu ruszyć
RWD na sliskiej nawierzchni, a jak wiadomo RWD ma z tym problemy (ps. i nikt
mnie nie wciągnie w kolejną dyskusje na temat wyższości RWD/FWD nad FWD/RWD)
Tak czy inaczej logizniejsze (wg mojej subiektywnej opinii) wydaje sie mieć
lepsze opony na przedniej osi, bo nad prędkością w zakręcie mam kontrole,
ktora wystarczy do tego, zeby używając mózgu wchodzić w zakręt z taką
prędkością, ktora pozwoli mi go bezpiecznie przejechać, za to hamowanie nie
zawsze jest planowane, wiec w sytuacjach awarynych nie da sie zaplanować
działań tylko trzeba szybko reagować - a to oznacza potrzebe sterowania,
napędzania i hamowania przedniej osi.
Całe te szmery bajery o trudności w opanowaniu nad i podsterownego poślizgu
to takie sranie w banie, bo ten przeciętny* kierowca najprawdopodobniej nie
opanuje ani jednego, ani drugiego poślizgu. Pozostaje tylko i wyłącznie
argument o skutkach wypadku waląc autem przodem (gdzie mamy poduszki, strefy
zgniotu itd) a tyłem (gdzie zwykle nie ma poduszek, jest mniej stref zgniotu
itd).
Idąc jednak tym tropem - najlepiej w ogole nie jeździć samochodem, bo to
może być niebezpieczne.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.11 08:42 Irokez
- 07.04.11 19:38 A.K.
- 07.04.11 20:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 07.04.11 22:06 Tomasz Pyra
- 07.04.11 22:17 Waldek Godel
- 07.04.11 22:53 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:20 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:54 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:55 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:56 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 03:37 Pete
- 08.04.11 05:41 Filip KK
- 08.04.11 06:07 Filip KK
- 08.04.11 06:34 Filip KK
- 08.04.11 06:39 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=