eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Wed, 06 Apr 2011 23:22:54 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <iniljd$6os$1@news.onet.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302124973 6940 83.16.130.26 (6 Apr 2011 21:22:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Apr 2011 21:22:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360756
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-04-06 23:01, Waldek Godel wrote:
    > Dnia Wed, 06 Apr 2011 22:51:49 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
    >
    >> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
    >> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na tyle,
    >> że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy pas jadać
    >> w poprzek drogi...
    >>
    >> Na zakręcie w prawo na przeciwległy pas ruchu najpierw wypadnie Twój tył
    >> a następnie Ty wpadniesz do rowu po prawej stronie
    >
    > zgadza się. Przy czym wystarczy przerwa między autami na przeciwległym
    > pasie w przyblizeniu 2 długości samochodu, żeby taką woltę zrobić
    > bezkolizyjnie.

    Może jednak sprawdź jak zmieni się wektor prędkości i jaką drogą
    przebędziesz będąc na przeciwległym pasie zwłaszcza na lewym zakręcie.
    Bo poślizg nie sprawi, że nagle przestaniesz się poruszać do przodu z
    mniej więcej podobną prędkością - np. 50-90km/h - uważasz, ze pokonana
    droga to jeydnie dwie długości samochodu ?

    Czy zauważyłeś również, że wpadasz do rowu pod ostrym kątem i Twój
    "tyłek" może zostać nadal na drodze ? :-)

    A teraz obejrzyj:
    http://www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4

    Zaiste, opanowanie poślizgu nadsterownego jest banalne.... (35-ta
    sekunda np?)

    A teraz UWAGA: 40-ta sekunda:

    JAKĄ DROGĘ POKONAŁ TEN SAMOCHÓD JADĄC W POPRZEK DROGI ?

    I jak się ma to do tego co napisałeś powyżej - dwie długości samochodu ?

    > Jadąc na wprost na drugi pas potrzebujesz conajmniej odległość równą drodze
    > hamowania dwóch pojazdów (w tym jednego w poślizgu, czyli prawie, że bez
    > hamowania), żeby się udało.

    A może jednak odkręcić kierownicę odzyskując pełną sterowność i albo
    wjechać na pobocze przeciwległego pasa albo pod łagodnym kątem wjechać
    do rowu ? Przyszło do głowy ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: