-
Data: 2011-04-07 20:38:38
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-04-07 08:35, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
> wiadomości news:inijp4$tvf$1@news.onet.pl...
>> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
>> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na
>> tyle, że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy
>> pas jadać w poprzek drogi...
>
>
> ale bierzesz pod uwage, ze mając gorsze opony z przodu i biorąc zakręt w
> prawo, mozesz pojechać w ułamku sekundy prosto na przeciwległy pas
> wprost pod samochód jadący z naprzeciwka.
Zastanów się: co typowego kierowcę bardziej zaskoczy ? To, że zaczyna
jechać dalej na wprost
czy to, że nagle zacznie się obracać ? :-)
Przypominam: reakcja na nadsterowność jest _BARDZIEJ_ skomplikowana
(FWD: kontra + wciśnięcie gazu)
> Takie argumenty są o kant dupy rozbić, bo sytuacje na drodze bywają
> różne, wiec powiem jeszcze raz to co napisałem już wyżej:
Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc się
po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już dość
słuchania teoretyków :-)
Ja testowałęm wiele konfiguracji włącznie ze startami w "rajdach"
zarówno FWD jak i RWD (choć RWD głównie) i pewną opinię mam :-)
> (ps. i nikt mnie nie wciągnie w kolejną dyskusje na temat wyższości
> RWD/FWD nad FWD/RWD)
Ja akurat od lat posiadam prywatnie (oraz startuje w zawodach) wyłącznie
samochody RWD i dla mnie problem nie istnieje, ale inni mogą nadal o tym
dyskutować :-)
> Tak czy inaczej logizniejsze (wg mojej subiektywnej opinii) wydaje sie
> mieć lepsze opony na przedniej osi, bo nad prędkością w zakręcie mam
> kontrole, ktora wystarczy do tego, zeby używając mózgu wchodzić w zakręt
> z taką prędkością, ktora pozwoli mi go bezpiecznie przejechać, za to
> hamowanie nie zawsze jest planowane, wiec w sytuacjach awarynych nie da
> sie zaplanować działań tylko trzeba szybko reagować - a to oznacza
> potrzebe sterowania, napędzania i hamowania przedniej osi.
Tak jak pisałęm wyżej - nie teoretyzuj, tylko sprawdź.
> Całe te szmery bajery o trudności w opanowaniu nad i podsterownego
> poślizgu to takie sranie w banie, bo ten przeciętny* kierowca
> najprawdopodobniej nie opanuje ani jednego, ani drugiego poślizgu.
> Pozostaje tylko i wyłącznie argument o skutkach wypadku waląc autem
> przodem (gdzie mamy poduszki, strefy zgniotu itd) a tyłem (gdzie zwykle
> nie ma poduszek, jest mniej stref zgniotu itd).
Nie w TYŁ... przywalą Ci w BOK!
> Idąc jednak tym tropem - najlepiej w ogole nie jeździć samochodem, bo to
> może być niebezpieczne.
Ja gdzieś tak twierdzę ? :-) Ciekawe :-)
Uwaga słowo klucz: MNIEJSZE ZŁO :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.11 22:06 Tomasz Pyra
- 07.04.11 22:17 Waldek Godel
- 07.04.11 22:53 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:20 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:54 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:55 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:56 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 03:37 Pete
- 08.04.11 05:41 Filip KK
- 08.04.11 06:07 Filip KK
- 08.04.11 06:34 Filip KK
- 08.04.11 06:39 Filip KK
- 08.04.11 06:45 Filip KK
- 08.04.11 06:52 Filip KK
- 08.04.11 07:01 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=