eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!newsfeed.kamp.net!newsfeed0.kamp.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 06 Apr 2011 10:52:29 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com>
    In-Reply-To: <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <u...@b...softax.pl>
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1302080402 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2442 83.18.189.42:42957
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360601
    [ ukryj nagłówki ]

    Waldek Godel wrote:
    > Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
    >
    >> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    >> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    >> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    >> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    >> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
    >
    > skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    > mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    > powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.

    ROTFL!

    Skorzystaj z własnej rady i właśnie, skup się.


    >
    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    > napędzie)

    Tyle, że:
    a) przód pójdzie później (przy większym bocznym przeciążeniu)
    b) "zwykły kierowca" przód wyczuwa lepiej i ma szanse się zorientować gdy
    dopiero zaczyna uciekać
    c) w rękach "zwykłego kierowcy" samochód, przynjamniej początkowo, dalej
    idzie po łuku i mniej-więcej do przodu tyle, że nie tak ciasno jak "zwykły
    kierowca" chciał. Może się zmieści, a jak nie to ma większe szanse
    przywalić przodem. Ale i tak lepiej niż kręcenie piruetów po torze
    zbliżonym do prostej.
    d) odruchy "zwykłego kierowcy" są lepsze w przypadku ucieczki przodu niż tyłu.

    Ja wiem, że na tej grupie są sami mistrzowie lepsi od Kubicy i Hołowczyca,
    a nie "zwykli kierowcy" -- ale widziałem jak taki zwykły kierowca, za to
    przekonany o swych nadzwyczajnych umiejętnościach (akurat był to pasiasty
    mistrz kierownicy w pełnoletniej beemwicy) po ucieczce tyłu (klasycznie:
    wystraszył się czegoś w lusterku podczas slalomu między innymi
    samochodami, gwałtownie odbił i podcięło mu tył) wykręcił przede mną
    pięknego pirueta zakończonego skrobaniem kolejno tyłu, boku i przodu o
    płotek na pasie zieleni.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: