eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-06 15:16:28
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "tom" <x...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    AL <a...@s...tam> napisał(a):

    > nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    > chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)

    Czesc,

    ja startuje w rajdach i jezeli mam wybor to zawsze lepsze opony zakladam na
    przod (czy to do jazdy cywilnej czy na rajd). Lepsza przyczepnosc przy
    ruszaniu, lepsze hamowanie na mokrym (i to jest najwazniejsze w jezdzie
    cywilnej), a poslizg nadsterowny mozna opanowac jedna reka ziewajac, za to
    jak wylatujesz podsterowanie to juz za wiele nie mozna zrobic. Nadsterownych
    poslizgow (chcianych i niechcianych) mialem juz kilka tysiecy na pewno, tych
    z ktorych nie udalo mi sie wyciagnac auta na rajdzie nie bylo ani jednego, na
    treningu bylo ich raptem kilka (przypominam na liczbe kilku tysiecy), za to
    jak auto idzie przodem i pluzy jak dzika swinia to w wiekszosci przypadkow
    oprocz proby dociazenia przodu lewa noga i lekkiego odkrecenia kierownicy nie
    pozostaje juz nic innego do zrobienia, podciecie recznym jest ryzykowne bo
    jednak lepiej juz wywalic przodem w przeszkode. Na rajdach jeszcze ani razu
    nie wylecialem przez nadsterownosc, za przez podsterownosc juz zwiedzalem
    otoczenie. Obecna zime musialem przejezdzic z nowymi zimowkami na przodzie i
    starym shitem na tyle (w cywilnym autku do spokojnej jazdy), nie mialem
    absolutnie zadnego problemu z wyjechaniem z parkingow, ruszeniem pod gorke
    etc, nie mialem zadnego problemu z hamowaniem na sliskim, auto nie lecialo
    przodem ani razu, za to tyl uciekal kilkadziesiat razy, ale wystarczyl szybki
    ruch kierownicy o kilkanascie stopni w przeciwna strone i auto jechalo prosto
    bez zadnego stresu, jak ktos ma podstawowe odruchy to sobie poradzi z
    nadsterownoscia (oczywiscie przy rozsadnych predkosciach ale nie przypuszczam
    zeby ktos kto ma lyse kapcie z tylu atakowal zakrety na pelnej k*** jak to
    sie mowi w zargonie rajdowym :), a pozbawianie sie w przyczepnosci osci ktora
    napedza i hamuje auto jest dla mnie kretynizmem. Wiekszosc ludzi sie naczyta
    ze lepsze opony na tyl, nigdy nie bedzie jezdzic z predkoscia powodujaca
    jakikolwiek poslizg, a jak przyjdzie do awaryjnego hamowania na mokrym to
    przyladuja w auto przed nimi bo stare kondony z przodu :) Oczywiscie
    najlepiej jak auto ma 4 dobre opony bo jest neutralne, ale na listosc
    nadsterownosc latwa do opanowania vs podsterownosc, brak trakcji i slabe
    hamowanie to wybor jest chyba oczywisty. Btw wszyscy znajomi ktorzy sie
    sciagaja zakladaja lepsze kapcie na przod (ale wiekszosc ma 4 dobre opony
    wiadomo :) ).

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: