    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Tue, 05 Apr 2011 15:35:37 +0200

    W dniu 2011-04-05 15:11, Waldek Godel pisze:

    > tak, masz rację, Wydaje ci się

    nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)

    http://www.portaloponiarski.pl/porady/503-dlaczego-n
    aley-montowa-nowe-lub-mniej-zuyte-opony-na-ty-pojazd

> [...]
    > były nowe) na tył (przy dobrych zimowych z przodu) i wjazd na oblodzony
    > plac pozwolił ZMUSIĆ takiego BX-a do zarzucenia tyłem, po raz pierwszy w
    > jego historii.
    > ZMUSIĆ. To znaczy, że na suchym asfalcie w tej sytuacji być może bym już
    > dachował.
    > I podkreślam - zarzucenia. Poślizgu. Całkiem łatwego do kontrolowania.
    > Nawet mając zwykłe letnie (czyli nie MXL) z tyłu nie udało się tego zrobić
    > - zawsze odjeżdzał pierwszy przód.
    > Mając różnicę typu trochę używane/nowe nie będę się przejmował w ogóle.

    ale o czym Ty piszesz.
    Ty piszesz o ruszaniu z miejsca.
    Gratuluje wyboru w zakladaniu zima opon zoimowych na jedna os tylko.
    W tej sytuacji wiadomo, ze zalozysz na przod, bo takim celem kupiles te
    zimowe opony aby ruszyc z miesca, pod gorke i sie toczyc.

    http://www.opony.com.pl/artykul/nowe-opony-na-tyl/?i
    d=1059

    > Zrób podobny eksperyment i pokaż, że będzie inaczej, to być może zacznę to
    > brać pod uwagę. A póki co wolę empirię nad jakieś teoretyczne urban legends
    > miszczów kierownicy zza klawiatury.

    a powiedz to tym ludziom co w rajdach startuja
    Jak znajde ta wypowiedz L.Kuzaja to ja tu przytocze (pewnie tez go
    zwymyslasz od mistrza kierownicy zza klawiatury?)

    Mnie tam dynda, gdzie sobie zamontujesz te nowe opony - Twoj wybor.
    Jesli masz problem z ruszaniem - to pewnie zainstalujesz je na
    napedowych kolach (i niezaleznie czy FWD czy RWD).

    Ja sie przekonalem pare lat temu, ze lepsze opony na tyl zmieniaja
    bardzo pozytywnie charakterystyke prowadzenia auta (nawet na sliskim
    rondzie) i sie tego bede trzymal.

    --
    pozdr
    Adam (AL)