eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-05 17:53:09
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-05 17:06, to pisze:
    > begin AL
    >
    >> opony 5-cio letnie - jesli nie byly katowane - sa nadal sprawne i nie
    >> powinny ustepowac nowym (przy zalozeniu, ze bieznik jest podobnej
    >> wysokosci).
    >
    > Będą.

    obecnie stosuje sie inne mieszanki niz 20 lat wczesniej - substancje
    przeciwstarzeniowe- antyutleniacze i antyozonanty, wiec okres
    'starzenia' sie gumy wydluzyl sie.
    Normy wojskowe to bodajze 10lat (o ile nie dluzej) i guma nie powinna
    zmienic wlasciwosci.

    <cytat>
    Substancje przeciwstarzeniowe opóźniają przebieg procesów niszczenia
    gumy pod wpływem tlenu, ciepła, ozonu, światła, które określa się jako
    starzenie gumy. Pod względem budowy chemicznej substancje
    przeciwstarzeniowe dzielą się na pochodne fenoli i amin. W procesie
    ochrony gumy różnią się one skutecznością. Odrębną grupę stanowią
    antyozonanty, najczęściej pochodne p-fenylenodwuaminy. Chronią one gumę
    przed spękaniami, powstającymi na powierzchni pod wpływem zawartego w
    powietrzu ozonu.
    </cytat>

    >
    >>> - Dajesz lepsze na przód, wtedy masz lepszą trakcję i hamowanie (!),
    >>
    >> wytlumacz dlaczego hamowanie jest lepsze jesli przednie opony maja
    >> wyzszy bieznik? Uzasadnij w oparciu o prawa fizyki.
    >
    > Stare gumy są dużo gorsze na mokrym bo guma z czasem twardnieje, a
    > bieżnik się ściera, więc gorzej odprowadza wodę.

    mowisz znowu w kategoriach extremum (tak mieszanka twardnieje - w
    niskich temperaturach, na skutek starzenia (ale patrz odpowiedz wyzej) )

    Dodatkowo zauwaz, ze aquaplaning bedzie bardziej niebezpieczny na
    tylnych kolach - podczas hamowania dod. odciazonych.
    http://www.opony.com.pl/artykul/technika-jazdy-w-zak
    recie/?id=927

    > Na suchym trochę zużyte
    > opony mogą być czasem minimalnie lepsze.
    >


    <cyat>
    Michelin zaleca ograniczenie ryzyka dzięki montowaniu nowych lub mniej
    zużytych opon na tylnej osi, aby:
    - zwiększyć bezpieczeństwo na zakrętach.
    - zwiększyć bezpieczeństwo hamowania.
    </cytat>

    >> czlowieku przejdz sie na jakis kurs doszkalajacy technike jazdy.
    >> Proponuje ADAC jesli watpisz w rodzime szkoly.
    >
    > Wsiądź może w samochód i pokonaj kilka zakrętów, zamiast wczytywać się w
    > jakiś głupawe testy. Ten polski widziałem i nie chce mi się nawet
    > komentować tych bzdetów.
    >
    ja doswiadczylem tego, a Ty?


    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: