eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a o?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a o?
    Date: Sat, 09 Apr 2011 21:17:55 +0200
    Organization: -
    Lines: 24
    Message-ID: <g...@4...com>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
    <info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    <v...@4...com>
    <7...@f...googlegroups.com>
    <4da01214$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@d...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302376669 28925 82.143.187.50 (9 Apr 2011 19:17:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Apr 2011 19:17:49 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361356
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 9 Apr 2011 10:58:28 -0700 (PDT), JAM wrote:
    >Bardzo mocno zalezy to od nawierzchni i tego czy jest sucha czy mokra.
    >Generalnie na suchym asfalcie opony zuzyte moga i czesto maja
    >nieznacnzie wiekszy wspolczynnik tarcia. Na suchym betonie zwykle jest
    >odwrotnie choc znowu roznica nie jest duza. Na mokrych nawierzchniach
    >opony zuzyte maja juz spor mniejszy wspolczynnik tarcia. Sprawa polega
    >jednak na tym, ze katy znoszenia opon na suchych nawierzchniach sa
    >bardzo male w porownaniu do mokrych nawierzchni wiec nawet jezeli
    >pojazd stanie sie nadsterowny to predkosc krytyczna bedzie bardzo
    >wysoka. Na morkych nawierzchniach gdzie roznica katow znoszenia bedzie
    >duza i katy znoszenia rowniez zalozenie opon nowych na przod grozi
    >nadsterownoscia i predkoscia krytyczna w granicach normalnych
    >predkosci uzytkowych.

    Jacku, ale czy to nie jest tak ze jak na suchym auto wykazuje sie
    nadsterownoscia to nie dostanie homologacji, a jak sie wykazuje
    nadsterownoscia na mokrym .. to kierowca jechal za szybko ?

    Na mokrym w ogole mozna mowic o jakim kacie zniosu, czy to jest raczej
    tak ze trzyma, trzyma .. polecial do rowu ? Bo ten kat zniosu to chyba
    ma luzny zwiazek z tarciem ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: