  • 61. Data: 2014-04-01 13:49:52
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kol54,

    > Ja jadę w kolumnie,

    Ale dlaczego jedziesz w kolumnie kilometrami, skoro prawy pas jest
    wolny?

    > a ci z prawej ciągle wciskają się przede mnie tylko
    > dlatego, bo utrzymuję bezpieczny odstęp.

    Tylko dlatego, że dzięki temu skraca się zatwardzenie na drodze.

    > O tym jest wątek, a nie o takich co jadą lewym pasem i blokują go.

    Ale właśnie piszesz o blokowaniu lewego pasa przez konwój
    nieustępliwych.

    > Czytaj uważniej posty.

    Chyba ty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2014-04-01 13:50:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    > Ja tam wyprzedzam takie zatwardzenia pasem awaryjnym jadac 300 km/h na
    > jednym kole.

    I wyszło szydło z worka :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2014-04-01 14:20:42
    Od: "Kol54" <v...@e...pl>

    wiadomości news:1362604664.20140401134952@pik-net.pl.invalid...

    > Ale dlaczego jedziesz w kolumnie kilometrami, skoro prawy pas jest
    > wolny?

    Prawy pas nie jest wolny. Gdyby był wolny to nie byłoby kolumny
    na lewym.

    > Ale właśnie piszesz o blokowaniu lewego pasa przez konwój
    > nieustępliwych.

    Nie ma blokowania lewego pasa. Na lewym pasie jest kolumna która
    wyprzedza coś na prawym pasie.

  • 64. Data: 2014-04-01 14:36:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kol54,

    > Prawy pas nie jest wolny. Gdyby był wolny to nie byłoby kolumny
    > na lewym.

    Jakby był zajęty, to nikt by cię nim nie wyprzedzał. Skoro ktoś zdołał
    cię wyprzedzić, to znaczy, że blokujesz pas.

    > Nie ma blokowania lewego pasa. Na lewym pasie jest kolumna która
    > wyprzedza coś na prawym pasie.

    I ta kolumna jest zdecydowanie za długa. I blokuje lewy pas.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2014-04-01 14:58:43
    Od: "Kol54" <v...@e...pl>

    wiadomości news:140458452.20140401143649@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Kol54,
    >
    > Tuesday, April 1, 2014, 2:20:42 PM, you wrote:
    >
    > Jakby był zajęty, to nikt by cię nim nie wyprzedzał. Skoro ktoś zdołał
    > cię wyprzedzić, to znaczy, że blokujesz pas.

    Nie, nie blokuję, bo jadę za innymi którzy wyprzedzają pojazd będący na
    prawym pasie. I ja też będę ten pojazd wyprzedzał. Mógłbym jechać
    prawym pasem, ale za chwilę sam bym musiał wciskać się na lewy co zawsze
    związane jest z pewnym zagrożeniem, więc bezpieczniej jest jechać
    w kolumnie lewym pasem.

    > I ta kolumna jest zdecydowanie za długa. I blokuje lewy pas.

    Czyli co, kolumna ma się przenieść na prawy pas bo jasniepan jedzie ?

  • 66. Data: 2014-04-01 15:50:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kol54,

> [...]
    > w kolumnie lewym pasem.
    > Czyli co, kolumna ma się przenieść na prawy pas bo jasniepan jedzie ?

    Kolumna ma się rozproszyć na dwa pasy, dzięki czemu przy tej samej
    prędkości nie powstaje zatwardzenie. Przy dojeździe do przeszkody
    wjazd na lewy pas na zamek i zaraz za przeszkodą wolniejsi wracają na
    prawy pas. Wtedy zatwardzenia się rozpraszają a nie rosną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2014-04-01 17:17:37
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > wjazd na lewy pas na zamek i zaraz za przeszkodą wolniejsi wracają na
    > prawy pas. Wtedy zatwardzenia się rozpraszają a nie rosną.

    Tylko niestety jest tak, że ci wolniejsi zostają na lewym,
    bo manewr zmiany pasa jest dla nich tak niebezpieczny,
    że lepiej pozostawać cały czas na lewym.

  • 68. Data: 2014-04-01 18:29:12
    Od: "Kol54" <h...@w...pl>

    wiadomości news:178089710.20140401155026@pik-net.pl.invalid...

    > Kolumna ma się rozproszyć na dwa pasy, dzięki czemu przy tej samej
    > prędkości nie powstaje zatwardzenie.

    Jak ty to wymyśliłeś ? Cudotwórca ?
    Korek musi powstać, bo za dużo pojazdów chce przejechać jednym pasem
    w tym samym czasie. Prawy pas jest zajęty przez jadącego wolniej.

    > Przy dojeździe do przeszkody
    > wjazd na lewy pas na zamek i zaraz za przeszkodą wolniejsi wracają na
    > prawy pas.

    Przecież kierowcy już raz jechali na zamek i w ten sposób znaleźli się na
    lewym pasie. Teraz jadą spokojnie lewym pasem z maksymalną możliwą
    prędkością.
    Przejazd jest zakłocany przez wciskających się z prawego pasa.
    Po co chcesz robić zamieszanie przed sama przeszkodą na prawym, tworząc
    jeszcze jeden zamek ?

    > Wtedy zatwardzenia się rozpraszają a nie rosną.

    Rozpraszają się ???? Cudów nie ma. Tam gdzie jest zwężenie
    tam będzie korek.

  • 69. Data: 2014-04-01 19:18:16
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2014 11:13:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Hello AZ,
    > Art. 3 PoRD znasz? To, że ktoś zachowuje się jak burak nie upoważnia
    > drugiego buraka do stwarzania DODATKOWEGO zagrożenia.

    Właśnie kopnąłeś się w kostkę. Skasowanie odstępu było buractwem,
    ale rzeczywiste zagrożenie spowodował typ w bmw.

    > Przez konwoje na lewym pasie autostrady jadące +5 w stosunku do
    > prawego pasa marnuje się mnóstwo czasu. A prawy pas pusty poza
    > ciężarówką z przodu.

    Strzelam, ze konwój powstał przez jednego ślimaka, a cała reszta...
    no cóż, urok większego ruchu na autostradach typu 2x2. W takich
    przypadkach ten urok ma zazwyczaj większe znaczenie od mentalności.

    > Ale weź to na spokojnie, proszę. Ubędzie Ci jak on sobie pojedzie
    > szybciej? Ambicja nie pozwala wpuścić?

    Wracając do tego przykładu - jeśli szukasz usprawiedliwienia dla jednego
    (bo temu w bmw się na pewno spieszyło), to musisz też wziąć pod uwagę
    dokładnie te same założenia wobec drugiego. Bo skąd wiesz, że kierowcy
    forda nie spieszyło się bardziej, nie jechał z zaciśniętymi zębami, bo
    każde kilka minut było na wagę złota i tak dalej? Takie coś nawet jakoś
    wyjaśniałoby (nie usprawiedliwiało, ale wyjaśniało) to kasowanie odstępu
    - nerwy na postronkach, a tu się jeszcze burak wpieprza i znowu trzeba
    hamować. Jakoś tak, w uproszczeniu.

  • 70. Data: 2014-04-01 19:34:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    > Tylko niestety jest tak, że ci wolniejsi zostają na lewym,
    > bo manewr zmiany pasa jest dla nich tak niebezpieczny,
    > że lepiej pozostawać cały czas na lewym.

    To niech się, kwa!, nie pultają, że ktoś ich prawym wyprzedza i przed
    nos wjeżdża.

    --
    Best regards,
    RoMan