  • 161. Data: 2014-04-03 11:50:21
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, April 3, 2014, 10:27:58 AM, you wrote:

    > Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
    > Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
    > pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.

    Ale czy ja twierdzę, że jest przepis?

    > Przeszkoda przed kolumną oznacza więc faktyczne ustąpienie
    > pierszeństwa przez zjeżdżającego za przeszkodę.

    Przy rozsądnych odstępach nie wymaga to istotnej zmiany prędkości
    przez ,,ustępującego".

    > Niestety nie ma również (poza tunelami) jasnej regulacji
    > o wielkości odstępu bezpiecznego (w polskich przepisach),
    > która wykluczałaby by "wciskanie" w ten odstęp.
    > Pozostaje jedynie ewidentna próba naruszenia pasa ruchu
    > zajętego przez inny pojazd.

    I świadome łamanie art. 3 PoRD przez obu kierowców :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 162. Data: 2014-04-03 11:59:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Thursday, April 3, 2014, 10:37:06 AM, you wrote:

    > O czymś zapominasz.
    > Jemu ubędzie "odstęp bezpieczny" metrów, ale tyle samo ubędzie całej
    > kolejce, co oznacza, że ostatniemu z kolejki ubędzie razy liczba
    > wciskaczy, a faktycznie więcej (z powodu "fal zwalniania" propagujących
    > się w tył).
    > SUMA czasów wychodzi gorzej (zaburzenia przy przeszkodzie zmniejszają
    > prędkość w momencie wyprzedzania), suma strat jadących wg zasad jest
    > większa niż suma zysków "wciskaczy".

    Ale tu nie o sumę chodzi - każdy z tych kierowców traci dokładnie tyle
    samo czasu - o ile nie będzie nerwowych reakcji zaburzających
    płynność, typu kasowanie odstępu i hamulec.

    > Czyli jest to prowokowanie jazdy przez pewien odcinek bez
    > odstępu bezpiecznego.
    > Zgodnie z zasadami Murphy'ego, jeśli ten odcinek będzie potrzebny,
    > to właśnie wtedy, kiedy go nie ma :>

    Teraz jeżdżą na zderzakach i tak. A ja postuluje większe odstępy i
    jazdę na obu pasach z płynnym ,,tasowaniem" się tak, żeby szybsi
    jechali lewym a wolniejsi prawym. Przecież tak się jeździ w normalnym
    ruchu i da się tak też wyprzedzać ciężarówki i zjeżdżać na prawy po
    wyprzedzaniu.

    Tak się głupio złożyło, że bardzo późno zrobiłem prawo jazdy a
    konieczność doprowadziła do tego, że WIĘKSZOŚĆ z tych prawie pół
    miliona przejechanych kilometrów przejechałem na A4/A18 pomiędzy
    Opolem a Wrocławiem (najbliżej) do Opole - Iłowa (najdalej).
    Przeżyłem całą przebudowę A4 na tym odcinku i jazdę od naprawdę
    lajtowego ruchu w latach 90-tych, poprzez ,,regulatorów" w TIRach
    blokujących lewy pas, radosnych ścigantów jadących 200+ a teraz
    żałosne konwoje na lewym pasie po kilkadziesiąt samochodów wąchających
    sobie zadki i zawiścią patrzących na każdego, kto się poważy
    przejechać ten kilometr pustym, prawym pasem :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 163. Data: 2014-04-03 14:28:10
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.04.2014 o 11:50 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    > Przy rozsądnych odstępach nie wymaga to istotnej zmiany prędkości
    > przez ,,ustępującego".

    Rozsądnych czyli jakich? Takich, żeby po wjechaniu w ten odstęp nadal
    przed wjeżdżającym i za wjeżdżającym był bezpieczny odstęp?
    A wystarczy utrzymywać
    "rozsądny odstęp" = 2 * bezpieczny odstęp + długość wciskacza
    czy po wciśnięciu nadal ma być "rozsądny odstęp" czyli
    "rozsądny odstęp" = 2 * "rozsądny odstęp"
    ? ;-)

    --
    SW3
    ----

  • 164. Data: 2014-04-03 14:40:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello SW3,

> [...]
    > czy po wciśnięciu nadal ma być "rozsądny odstęp" czyli
    > "rozsądny odstęp" = 2 * "rozsądny odstęp"

    Obecnie jeździ się z odstępem rzędu 1/5 i mniej bezpiecznego
    (,,niemieckiego", bo w Polsce nie określono). A wystarczy, żeby
    jeżdżono z bezpiecznym i wtedy ,,wciśnięcie się" co prawda zmniejszy
    odstęp na czas wyprzedzania zawalidrogi ale i tak będzie to odstęp
    nadal sporo większy niż w obecnych konwojach.

    Oczywistym jest, że zaraz po wyprzedzaniu wolniejszy zjeżdża na prawy
    pas. A nie - tak jak u nas - konwój jedzie lewym pasem do następnej
    ciężarówki a na prawym pół kilometra luzu..

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 165. Data: 2014-04-03 16:15:58
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.04.2014 o 14:40 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

> [...]
    > odstęp na czas wyprzedzania zawalidrogi ale i tak będzie to odstęp
    > nadal sporo większy niż w obecnych konwojach.

    Znaczy należy jeździć z bezpiecznym ale po wciśnięciu nie ma potrzeby
    odtwarzania bezpiecznego i nowy ponad połowę mniejszy też jest bezpieczny?

    A wiesz, że jeśli odstępy będą 5x większe to kolumna będzie ok. 5x dłuższa
    więc jadąc z tą samą prędkością ok. 5x dłużej będzie wyprzedzać? I nawet
    jeśli w każdą przerwę się ktoś wciśnie to i tak będzie to trwało dłużej.
    Ale kto by się tym przejmował, przecież chodzi wyłącznie o
    usprawiedliwienie omijania kolejki.

    > Oczywistym jest, że zaraz po wyprzedzaniu wolniejszy zjeżdża na prawy
    > pas.

    Z tym się nie można nie zgodzić. Tylko z tym.

    --
    SW3
    ----

  • 166. Data: 2014-04-03 17:13:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No juz wyjasniło się w innym poście.
    > Wyprzedzanie prawą na autostradzie jest dla mnie tak nieintuicyjne, ze
    > nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

    I słusznie, też staram się unikać jak mogę.
    Lepiej już kapelusza na lewym spróbować z niego zgonić.

  • 167. Data: 2014-04-03 17:14:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:c9koj9p56pkbth75qsilevsvim9ko4657h@4ax.
    com...

    > Nieistotne, zjeżdżam na prawy pas.

    Chodziło o to rzekome spieszenie się.
    Dla kogoś kto dalej pojedzie o 100 km/h szybciej strata jest dużo większa
    niż dla kogoś kto przyspieszy raptem o 20 km/h, czy wręcz o 2 km/h, ale TEŻ
    MUSI wyprzedzać tu i teraz.

  • 168. Data: 2014-04-03 17:15:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1404031024270.2928@quad..
    .

    > Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
    > Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
    > pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.

    Nie pierwszy to kretynizm w tychże.

  • 169. Data: 2014-04-03 18:18:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.04.2014 17:14, Cavallino pisze:

> [...]
    > większa niż dla kogoś kto przyspieszy raptem o 20 km/h, czy wręcz o 2
    > km/h, ale TEŻ MUSI wyprzedzać tu i teraz.

    Taaaa, a i tak wszyscy spotkają się na bramkach.

    --
    anacron
    aba/

  • 170. Data: 2014-04-03 19:08:09
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 3 Apr 2014 17:15:00 +0200, Cavallino napisał(a):

    > wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1404031024270.2928@quad..
    .
    > Nie pierwszy to kretynizm w tychże.

    Na serio piszecie o tym zamku przy wyprzedzaniu na autostradzie?