-
161. Data: 2014-04-03 11:50:21
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Gotfryd,
Thursday, April 3, 2014, 10:27:58 AM, you wrote:
>> Przy dojeździe do przeszkody wjazd na lewy pas na zamek
> Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
> Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
> pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.
Ale czy ja twierdzę, że jest przepis?
> Przeszkoda przed kolumną oznacza więc faktyczne ustąpienie
> pierszeństwa przez zjeżdżającego za przeszkodę.
Przy rozsądnych odstępach nie wymaga to istotnej zmiany prędkości
przez ,,ustępującego".
> Niestety nie ma również (poza tunelami) jasnej regulacji
> o wielkości odstępu bezpiecznego (w polskich przepisach),
> która wykluczałaby by "wciskanie" w ten odstęp.
> Pozostaje jedynie ewidentna próba naruszenia pasa ruchu
> zajętego przez inny pojazd.
I świadome łamanie art. 3 PoRD przez obu kierowców :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
162. Data: 2014-04-03 11:59:11
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Gotfryd,
Thursday, April 3, 2014, 10:37:06 AM, you wrote:
>> Ale weź to na spokojnie, proszę. Ubędzie Ci jak on sobie pojedzie
>> szybciej?
> O czymś zapominasz.
> Jemu ubędzie "odstęp bezpieczny" metrów, ale tyle samo ubędzie całej
> kolejce, co oznacza, że ostatniemu z kolejki ubędzie razy liczba
> wciskaczy, a faktycznie więcej (z powodu "fal zwalniania" propagujących
> się w tył).
> SUMA czasów wychodzi gorzej (zaburzenia przy przeszkodzie zmniejszają
> prędkość w momencie wyprzedzania), suma strat jadących wg zasad jest
> większa niż suma zysków "wciskaczy".
Ale tu nie o sumę chodzi - każdy z tych kierowców traci dokładnie tyle
samo czasu - o ile nie będzie nerwowych reakcji zaburzających
płynność, typu kasowanie odstępu i hamulec.
>> Można spokojnie zachować odstęp. Wciśnie się - trudno.
> Czyli jest to prowokowanie jazdy przez pewien odcinek bez
> odstępu bezpiecznego.
> Zgodnie z zasadami Murphy'ego, jeśli ten odcinek będzie potrzebny,
> to właśnie wtedy, kiedy go nie ma :>
Teraz jeżdżą na zderzakach i tak. A ja postuluje większe odstępy i
jazdę na obu pasach z płynnym ,,tasowaniem" się tak, żeby szybsi
jechali lewym a wolniejsi prawym. Przecież tak się jeździ w normalnym
ruchu i da się tak też wyprzedzać ciężarówki i zjeżdżać na prawy po
wyprzedzaniu.
Tak się głupio złożyło, że bardzo późno zrobiłem prawo jazdy a
konieczność doprowadziła do tego, że WIĘKSZOŚĆ z tych prawie pół
miliona przejechanych kilometrów przejechałem na A4/A18 pomiędzy
Opolem a Wrocławiem (najbliżej) do Opole - Iłowa (najdalej).
Przeżyłem całą przebudowę A4 na tym odcinku i jazdę od naprawdę
lajtowego ruchu w latach 90-tych, poprzez ,,regulatorów" w TIRach
blokujących lewy pas, radosnych ścigantów jadących 200+ a teraz
żałosne konwoje na lewym pasie po kilkadziesiąt samochodów wąchających
sobie zadki i zawiścią patrzących na każdego, kto się poważy
przejechać ten kilometr pustym, prawym pasem :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
163. Data: 2014-04-03 14:28:10
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 03.04.2014 o 11:50 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
pisze:
> Przy rozsądnych odstępach nie wymaga to istotnej zmiany prędkości
> przez ,,ustępującego".
Rozsądnych czyli jakich? Takich, żeby po wjechaniu w ten odstęp nadal
przed wjeżdżającym i za wjeżdżającym był bezpieczny odstęp?
A wystarczy utrzymywać
"rozsądny odstęp" = 2 * bezpieczny odstęp + długość wciskacza
czy po wciśnięciu nadal ma być "rozsądny odstęp" czyli
"rozsądny odstęp" = 2 * "rozsądny odstęp"
? ;-)
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
164. Data: 2014-04-03 14:40:31
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello SW3,
Thursday, April 3, 2014, 2:28:10 PM, you wrote:
>> Przy rozsądnych odstępach nie wymaga to istotnej zmiany prędkości
>> przez ,,ustępującego".
> Rozsądnych czyli jakich? Takich, żeby po wjechaniu w ten odstęp nadal
> przed wjeżdżającym i za wjeżdżającym był bezpieczny odstęp?
> A wystarczy utrzymywać
> "rozsądny odstęp" = 2 * bezpieczny odstęp + długość wciskacza
> czy po wciśnięciu nadal ma być "rozsądny odstęp" czyli
> "rozsądny odstęp" = 2 * "rozsądny odstęp"
> ? ;-)
Obecnie jeździ się z odstępem rzędu 1/5 i mniej bezpiecznego
(,,niemieckiego", bo w Polsce nie określono). A wystarczy, żeby
jeżdżono z bezpiecznym i wtedy ,,wciśnięcie się" co prawda zmniejszy
odstęp na czas wyprzedzania zawalidrogi ale i tak będzie to odstęp
nadal sporo większy niż w obecnych konwojach.
Oczywistym jest, że zaraz po wyprzedzaniu wolniejszy zjeżdża na prawy
pas. A nie - tak jak u nas - konwój jedzie lewym pasem do następnej
ciężarówki a na prawym pół kilometra luzu..
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
165. Data: 2014-04-03 16:15:58
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 03.04.2014 o 14:40 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
pisze:
> Obecnie jeździ się z odstępem rzędu 1/5 i mniej bezpiecznego
> (,,niemieckiego", bo w Polsce nie określono). A wystarczy, żeby
> jeżdżono z bezpiecznym i wtedy ,,wciśnięcie się" co prawda zmniejszy
> odstęp na czas wyprzedzania zawalidrogi ale i tak będzie to odstęp
> nadal sporo większy niż w obecnych konwojach.
Znaczy należy jeździć z bezpiecznym ale po wciśnięciu nie ma potrzeby
odtwarzania bezpiecznego i nowy ponad połowę mniejszy też jest bezpieczny?
A wiesz, że jeśli odstępy będą 5x większe to kolumna będzie ok. 5x dłuższa
więc jadąc z tą samą prędkością ok. 5x dłużej będzie wyprzedzać? I nawet
jeśli w każdą przerwę się ktoś wciśnie to i tak będzie to trwało dłużej.
Ale kto by się tym przejmował, przecież chodzi wyłącznie o
usprawiedliwienie omijania kolejki.
> Oczywistym jest, że zaraz po wyprzedzaniu wolniejszy zjeżdża na prawy
> pas.
Z tym się nie można nie zgodzić. Tylko z tym.
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
166. Data: 2014-04-03 17:13:26
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA303C227C404Cbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>
>>> Bo w sumie tez żyje w przeswiadczeniu, ze na naszych nie mozna, bo nasze
>>> raczej nie mają 3 pasów ruchu.
>>
>> Za to są dwoma jezdniami jednokierunkowymi.
>
> No juz wyjasniło się w innym poście.
> Wyprzedzanie prawą na autostradzie jest dla mnie tak nieintuicyjne, ze
> nigdy się nad tym nie zastanawiałem.
I słusznie, też staram się unikać jak mogę.
Lepiej już kapelusza na lewym spróbować z niego zgonić.
-
167. Data: 2014-04-03 17:14:33
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:c9koj9p56pkbth75qsilevsvim9ko4657h@4ax.
com...
> On Tue, 1 Apr 2014 23:35:16 +0200, "Cavallino"
> <c...@k...pl> wrote:
>
>>I po minięciu zatwardzenia przyspieszysz w imię tego spieszenia się do
>>ilu?
>>110 czy 120? ;-)
>
> Nieistotne, zjeżdżam na prawy pas.
Chodziło o to rzekome spieszenie się.
Dla kogoś kto dalej pojedzie o 100 km/h szybciej strata jest dużo większa
niż dla kogoś kto przyspieszy raptem o 20 km/h, czy wręcz o 2 km/h, ale TEŻ
MUSI wyprzedzać tu i teraz.
-
168. Data: 2014-04-03 17:15:00
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1404031024270.2928@quad..
.
> On Tue, 1 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
>> Przy dojeździe do przeszkody
>> wjazd na lewy pas na zamek
>
> Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
> Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
> pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.
Nie pierwszy to kretynizm w tychże.
-
169. Data: 2014-04-03 18:18:43
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 03.04.2014 17:14, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:c9koj9p56pkbth75qsilevsvim9ko4657h@4ax.
com...
>> On Tue, 1 Apr 2014 23:35:16 +0200, "Cavallino"
>> <c...@k...pl> wrote:
>>
>>> I po minięciu zatwardzenia przyspieszysz w imię tego spieszenia się
>>> do ilu?
>>> 110 czy 120? ;-)
>>
>> Nieistotne, zjeżdżam na prawy pas.
>
> Chodziło o to rzekome spieszenie się.
> Dla kogoś kto dalej pojedzie o 100 km/h szybciej strata jest dużo
> większa niż dla kogoś kto przyspieszy raptem o 20 km/h, czy wręcz o 2
> km/h, ale TEŻ MUSI wyprzedzać tu i teraz.
Taaaa, a i tak wszyscy spotkają się na bramkach.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
170. Data: 2014-04-03 19:08:09
Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
Od: mlodz <b...@m...pl>
Dnia Thu, 3 Apr 2014 17:15:00 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1404031024270.2928@quad..
.
>> On Tue, 1 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Przy dojeździe do przeszkody
>>> wjazd na lewy pas na zamek
>> Zamek... ruchomy, ale to już było gdzieś obok więc pominę ;)
>> Pic w tym, że NIE MA PRZEPISU sankcjonującego zamek w zakresie
>> pierwszeństwa. W polskich przepisach oczywiscie.
> Nie pierwszy to kretynizm w tychże.
Na serio piszecie o tym zamku przy wyprzedzaniu na autostradzie?