  • Data: 2014-04-03 11:59:11
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Thursday, April 3, 2014, 10:37:06 AM, you wrote:

    > O czymś zapominasz.
    > Jemu ubędzie "odstęp bezpieczny" metrów, ale tyle samo ubędzie całej
    > kolejce, co oznacza, że ostatniemu z kolejki ubędzie razy liczba
    > wciskaczy, a faktycznie więcej (z powodu "fal zwalniania" propagujących
    > się w tył).
    > SUMA czasów wychodzi gorzej (zaburzenia przy przeszkodzie zmniejszają
    > prędkość w momencie wyprzedzania), suma strat jadących wg zasad jest
    > większa niż suma zysków "wciskaczy".

    Ale tu nie o sumę chodzi - każdy z tych kierowców traci dokładnie tyle
    samo czasu - o ile nie będzie nerwowych reakcji zaburzających
    płynność, typu kasowanie odstępu i hamulec.

    > Czyli jest to prowokowanie jazdy przez pewien odcinek bez
    > odstępu bezpiecznego.
    > Zgodnie z zasadami Murphy'ego, jeśli ten odcinek będzie potrzebny,
    > to właśnie wtedy, kiedy go nie ma :>

    Teraz jeżdżą na zderzakach i tak. A ja postuluje większe odstępy i
    jazdę na obu pasach z płynnym ,,tasowaniem" się tak, żeby szybsi
    jechali lewym a wolniejsi prawym. Przecież tak się jeździ w normalnym
    ruchu i da się tak też wyprzedzać ciężarówki i zjeżdżać na prawy po
    wyprzedzaniu.

    Tak się głupio złożyło, że bardzo późno zrobiłem prawo jazdy a
    konieczność doprowadziła do tego, że WIĘKSZOŚĆ z tych prawie pół
    miliona przejechanych kilometrów przejechałem na A4/A18 pomiędzy
    Opolem a Wrocławiem (najbliżej) do Opole - Iłowa (najdalej).
    Przeżyłem całą przebudowę A4 na tym odcinku i jazdę od naprawdę
    lajtowego ruchu w latach 90-tych, poprzez ,,regulatorów" w TIRach
    blokujących lewy pas, radosnych ścigantów jadących 200+ a teraz
    żałosne konwoje na lewym pasie po kilkadziesiąt samochodów wąchających
    sobie zadki i zawiścią patrzących na każdego, kto się poważy
    przejechać ten kilometr pustym, prawym pasem :(

    --
    Best regards,
    RoMan