  • Data: 2014-04-04 09:39:01
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-04-01 14:58, Kol54 wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:140458452.20140401143649@pik-net.pl.invalid...

    > Nie, nie blokuję, bo jadę za innymi którzy wyprzedzają pojazd będący na
    > prawym pasie. I ja też będę ten pojazd wyprzedzał. Mógłbym jechać
    > prawym pasem, ale za chwilę sam bym musiał wciskać się na lewy co zawsze
    > związane jest z pewnym zagrożeniem, więc bezpieczniej jest jechać
    > w kolumnie lewym pasem.

    Blokujesz. Niekoniecznie chodzi o autostrady ale drogi gdzie sa 2 pasy
    tuchu w jednym kierunku. Wyglada to tak, ze blokujesz ty i wielu innych
    w tej kolumnie, ktorzy mysla tak samo jak ty. Efekt jest taki, ze
    kolumna porusza sie 1-2 km/h szybciej niz prawy pas. Zwykle prawdziwa
    przyczyna lezy gdzies z przodu - pewnie jakas laza uznaje, ze jak jedzie
    limit to moze sie poruszac lewym pasem.

    W takim wypadku trzeba zadzialac - bo toczenie sie 1-2 km/h szybciej
    lewym pasem to zwykle blokowanie a nie wyprzedzanie. Opcji jest kilka:

    Zjechac na prawy i poczekac az sytuacja sie rozladuje (gdyby zrobili tak
    wszyscy z tego lewego to sytuacja by sie szybko naprawila - a i
    jechaliby niemal tak samo szybko).

    Pomigac swiatlami zeby wywrzec presje na poprzendiku. Moze on pomiga dla
    poprzedzjacego az w koncu dojrze to do glownej przyczyny i w koncu
    problem ustapi.

    Wyprzedzac prawym pasem i sie wciskac.

    Ciekawe jest, ze mistrzowie lewego pasa jak zostana wyprzedzeni prawym
    jakos bardzo czesto wtedy zauwazaja, ze byc moze mogliby jechac prawym i
    byc moze nie sa na drodze sami. Ale to dopiero jak sami zobacza ten w
    sumie niecodzienny manewr - wtedy dociera i dopiero widac w lusterku, ze
    wrzuca kierunek i zjezdza. Spoznione ale dobre i to.

    > Czyli co, kolumna ma się przenieść na prawy pas bo jasniepan jedzie ?

    Wg mnie to najlepsze rozwiazanie.
    Nie ma to nic wspolnego z jasniepanstwem.
    Zreszta tacy bywaja uzyteczni jesli sam chcesz szybciej pojechac.
    Puszczasz go a on pozniej robi za pilota i czysci droge a ty korzystasz ;)

    --
    mk4