  • Data: 2017-01-19 17:59:20
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    > No ale po co flash w scalaku kontrolera ethernetu? Ja stawiam na to,

    Do boot romu chociażby?

    > że w takich jest przepalanka, a gdy ethernet jest tylko dodatkiem do
    > procesora, to może korzystać z flasha (choć też nie musi). Procesory
    > Pentium Intela kiedyś miały numer seryjny, ale Unia ich pogoniła z
    > takimi pomysłami. Nie wiem jaką technologią to było zrobione.

    PHY nie ma adresu MAC i o to dba procek z jego obsługą (PHY).
    Kontroler ethernet do procka ma - i tu ciekawe - podejście do eeproma:
    http://www.microchip.com/wwwproducts/en/KSZ8851
    A te, co są na kartach sieciowych, mają flash bo gdzieś się musi podziać
    bootroom. Przecież nie na podstawce. Masz jeden scalak zwykle i tyle. O
    tu np:
    http://picclick.ca/HP-Intel-Pro-1000-CT-GbE-PCI-e-X1
    -142145974586.html
    Widać wyraźnie, że nad transformatorem - siedzi flash Winbonda 25C40. Z
    kolei na wersji PCI siedzi 93C46. Jak widać jest całkiem gdzie indziej
    niż myślałem. A 93C46 to jednak mała trochę jest jak na bootrom.

    Pozdrawiam

    DD