  • 21. Data: 2011-08-25 18:45:18
    Temat: Re: Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
    news:j360ii$gm5$1@node2.news.atman.pl...
    > 2011-08-25 15:43, Pszemol wysłał(a) wiadomość:

    > Wiesz, a dla mnie oglądanie filmów w ogóle na przenośnych urządzeniach,
    > czy nawet na komputerze, to pomyłka. Od tego mam telewizor.

    Jeździsz samolotem z telewizorem?
    Tu nie chodzi o robienie z iPhone kina domowego - to oczywiste
    że wolę sobie obejrzeć film w domu na dużym ekranie i głośnikach
    ale chodzi mi o rozrywkę w rozjazdach bo dużo podróżuję w delegacjach.
    Na lotnisko często się trzeba stawić 2 godziny przed odlotem, na wypadek
    gdyby była kolejka - jak nie ma kolejki to jest 90 minut do zabicia...
    Taki telefon jest świetny do tego celu :-) Zaczynając od gier komputerowych
    poprzez serwisy video stream jak Netflix poprzez czytanie www czy
    szukanie jakichś produktów w sklepach online... Naprawde funkcjonalne
    i uniwersalne urządzenie w podróży.

    Jasne że możesz mowić - po co mi telefon do oglądania telewizji skoro
    mam telewizor w domu... Ale tak samo mówili 20 lat temu przeciwnicy
    telefonów komórkowych. Taki zatwardziały konserwatysta powiedziałby
    Ci: po co Ci telefon komórkowy skoro masz telefon z drutem w domu?
    Wrócisz do domu to sobie zadzwonisz :-))) Własnie o to chodzi że jak
    człowiek jest zabiegany w dzisiejszych czasach to czasem nie ma jak
    w domu obejrzeć TV bo masz ciekawsze rzeczy do roboty - a TV możesz
    sobie oglądnąć na lotnisku czy jadąc przez miasto 1/2 godziny w tramwaju...

    > Ale już napisałem poprzednio: ja nie korzystam z tego codziennie. To ma
    > być uzupełnienie, opcje wykorzystywane w razie potrzeby. Nie chodzę z non
    > stop włączonym telefonem gapiąc się w ekran.

    Ja też nie. Ja tylko Ci zwracam uwagę na to, że teraz nie masz dobrego
    telefonu do oglądania map więc Cię to męczy i nie robisz tego często.
    Gdybyś miał smartfona z dobrym ekranem, nie zmniejszonym klawiaturą
    to przekonałbyś się jak łatwo i przyjemnie się z niego korzysta i wtedy
    korzystałbyś z niego częściej.

    > Nie wydaje mi się, żeby wydawanie 3 tysięcy na telefon było rozsądne. Ale
    > jak kogoś stać...

    W tym rzecz że nie wszędzie iPhone 4 kosztuje 3 tysiące.
    W Galerii w Krakowie widziałem od ręki nowy w pudełku, bez
    abonamentu za niecałe 2400zł. A w rozsądnym abonamencie
    wychodzi Ci o wiele taniej. W październiku ma wejść na rynek
    iPhone 5 o ile wierzyć plotkom, więc i ceny iPhone 4 spadną.
    Zresztą... Wcale nie musisz kupować iPhone 4.
    Wcześniejszy model, iPhone 3GS ma wiele zalet iPhone 4
    a jest znacznie, znacznie tańszy. W końcu - całkiem niezłe
    telefony dotykowe z Androidem są w porównywalnych
    cenach co te Twoje Nokie w które się chcesz wpakować
    500-800zł a dadzą Ci nieporównywalnie lepszą jakość od
    zabytku muzealnego typu E52.

    Ja niedawno chciałem kupić tani telefon z wifi do funkcji hotspota
    aby obejść simlocka w moim telefonie - kupiłem Nokię 5630 i teraz
    żałuję. Jest to straszny gniot. Przestarzały, archaiczny, niewygodny.
    Niestety E52 jest niewiele lepsza...
    Za te same pieniądze mogłem kupić jakiegoś Hyundaya czy LG
    z Androidem i ekranem dotykowym i mieć lepszy nowoczesny
    i bardziej funkcjonalny telefon.
    Z dobrego serca chcę Cię uchronić przed wpakowaniem się
    w gniota z Nokii i zrobienia tego samego błędu co ja zrobiłem.
    Ale oczywiście Twoje pieniądze, Twój wybór :-)) Powodzenia!

  • 22. Data: 2011-08-25 18:45:38
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-25 20:29, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > Piszesz o mapach i GPS - widziałeś jak wygląda mapa na ekranie E52?
    > To weź się przejdź do sklepu z iPhone i zobacz jak wygląda mapa na
    > ekranie iPhone...
    >
    > Piszesz: "Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie
    > e-booków na małym ekranie telefonu to masochizm." - uważasz
    > tak bo nie miałeś dłużej do czynienie z prawdziwym smarfonem.
    > Ale zgadzam sie z Toba ze czytanie www czy nawet e-maili na E52
    > jest masochizmem i zastanawiam sie wlasnie czemu sobie chcesz
    > taki masochizm zafundowac za wlasne pieniadze?

    Bo robiłem to samo w N82 i _dawało radę_. Nie robiłem tego codziennie,
    tylko w sytuacjach awaryjnych. Nie muszę kupować armaty, żeby zabić
    komara ;-)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 23. Data: 2011-08-25 18:47:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j3654h$jle$1@news.onet.pl...

    > O toto, ci producenci ciagna pomysly Apple bez opamietania ;]]

    Nie tylko Nokia małpuje iPhone... :-)

    Zobacz na dzisiejsze Androidy - wszystkie wyglądają jak
    nieco niedorobieni i z biedniejszej rodziny kuzyni iPhona.

    Szkoda że Steve Jobbs chory i się z Appla wycofał - kto teraz
    będzie wymyślał pierwowzory do naśladowania dla rynku
    elektronicznego na najbliższe lata?

  • 24. Data: 2011-08-25 18:55:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-08-25 20:29, Pszemol wrote:
    > "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message

    Sugerowalbym Ci wziac pod uwage Nokie 5800, ktora wciaz trzymam jako
    zapas SGSa2. Ten model Nokii jest bardzo udanym kompromisem.
    -wystarczajaco wysoka rozdzielczosc ekranu,
    -ekran oporowy, dzieki czemu mozesz pisac uzywajac paznokci,
    -dlugo trzymajaca bateria,
    -rozmiarowo niewiele wieksza od E52 (grubsza przede wszystkim),
    -calkiem znosny aparat (z pewnoscia lepszy niz w Defy),
    -wymienialna bateria,
    -slot microSD,
    -darmowa nawigacja,
    -solidna obudowa, ktora moze sporo zniesc,
    -bardzo dobre ceny tego aparatu na Allegro

    Jesli nie gonisz za pradozerna rozrywka to 5800 powinna Cie w pelni
    zadowolic. Zwroc tez uwage, ze ten model nie ma tak niechlubnej opinii
    jak E52. Podobna byla mala paria 5800, w ktory wystepowal problem z
    glosniczkiem ale z tego co wiem problem byl tylko na poczatku produkcji.
    Co wiecej, wiele egzemplarzy dostepnych na Allegro wciaz jest na gwarancji.

  • 25. Data: 2011-08-25 19:17:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo robiłem to samo w N82 i _dawało radę_.

    Ale po co Ci telefon w którym "dajesz radę" (moim zdaniem
    ledwie ledwie, ale niech Ci będzie...) skoro za podobną kasę
    kupisz Androida dotykowego?

    > Nie robiłem tego codziennie, tylko w sytuacjach
    > awaryjnych. Nie muszę kupować armaty, żeby zabić komara ;-)

    Stosując tą analogię podsumuję to raczej tak: ty chcesz
    armatę ale na armatę Cię nie stać, więc kupić chcesz
    wiatrówkę z plastiku a wybierzesz się na polowanie
    na słonie na których ledwie komara upolujesz :-)

    Skoro nie stać Cię na iPhone, nawet ten starszy 3GS,
    to zerknij na LG GT540 z Androidem. W USA jest on
    nowy za $140:
    http://www.buy.com/prod/lg-gt540-quad-band-cell-phon
    e-unlocked/q/sellerid/23982953/loc/111/219056821.htm
    W Polsce powinien on kosztować tyle co chcesz dać za E52.

  • 26. Data: 2011-08-26 08:19:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-25 15:43, Pszemol pisze:
> [...]
    > wymieniłeś - po prostu niebo a ziemia. Nie wyobrażam sobie oglądania
    > map na czymś w stylu E52 - no chyba że przez lupę lub mikroskop...

    eee, z e51 podlaczona do gps via BT zjezdzilem cala europe.
    I nie narzekalem na wielkosc ekranu.

    A jak nie dowidzisz, to okulista sie klania ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 27. Data: 2011-08-26 08:27:21
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-25 14:55, Krystek pisze:
> [...]
    > pociągów, rozkład jazdy autobusów, itp.). Są aplikacje i symbianowe i Java.

    na androida rowniez sa - jak najbardziej te, ktore wymieniles powyzej
    + mase innych

    > Z dodatkowych _ficzerów_ telefonu korzystam głównie podczas wyjazdów,
    > albo gdy jestem odcięty od komputera, a koniecznie muszę coś sprawdzić.
    > Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie e-booków na małym
    > ekranie telefonu to masochizm.

    od miesiaca korzystam z HTC DesireZ - wiec tego polece.

    IMHO wymiata iPhona (wole androida niz iOS, z paru wzgledow - chocby
    brakiem pustych fragmentow stron przy przegladaniu internetu;).

    Jak potrzebujesz cos pisac - masz klawiature sprzetowa qwerty (znacznie
    wygodniejsza od nokiowych, szkoda, ze po G1 skrocili ja do 4-rech rzedow).
    Ekran 3.7" nie jest ani za duzy ani za maly - wyrazny, ma dokladnie te
    same cechy o ktorych pisal Przemol w odniesieniu do iPhona

    Ladnie wykonany - metalowe elementy obudowy

    Jedyna wada, do ktorej trzeba sie przyzwyczaic to waga telefonu 180g.
    (ale jak wezmiesz bez klawiatury sprzetowej jakiegos Galaxy S lub HTC
    Dezire) to bedzie waga oscylowala w okolicach 100-120g

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 28. Data: 2011-08-26 08:28:40
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-25 19:17, atm pisze:

    > To prawda, ze da sie dosc spokojnie zyc z obecnymi czasami uzytkowania
    > smartfonow. Nocne ladowanie nie jest wcale tak uciazliwe. Szkoda tylko,
    > ze hp byc moze wezmie do piachu rowniez Touchstone, taka ladowarka
    > bardzo by sie przydala w innych urzadzeniach.

    touchstone - o tak!.
    Dlaczego iini producenci nie wpadli na ten pomysl (procz producentow
    elektrycznych szczoteczek do zebow ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2011-08-26 08:32:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-25 20:21, Pszemol pisze:
    > Absolutnie nie uważam tak! E51 czy E52 to są telefony...
    > Jeśli ktoś kupuje je bo jakiś marketoid w reklamie napisał
    > o nich że są to "smartfony" to ten ktoś robi głupotę...
    > Te telefony po prostu nie zasługują na to miano - przestarzała
    > konstrukcja rodem z późnych lat 90-tych, klawiatura numeryczna,
    > maciupki ekranik, pokraczna obsługa internetu, pokraczny do
    > rozpuku "kursor" do nawigacji w webrowserze - śmiech po pachy.
    > Nad tym telefonem może się zachwycać chyba tylko ktoś, kto
    > nigdy na prawdziwym smarfonie nigdy nie popracował...

    sie nie zgodze.

    A wrecz podejrzewam, ze swoja e51 wykorzystywalem znacznie bardziej
    intensywnie jako smartfon, niz niejeden uzytkownik 'krola smartfonow'
    czyli iPhona.
    I nie mam tu na mysli tylko nawigacji (bo na rower raczej iPhona nie
    wsadze - duzy ekran latwo uszkodzic) - a e51 jak najbardziej,
    ale mase programow biurowych, komunikacji zbiorowej, etc

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2011-08-26 08:43:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-25 20:47, Pszemol pisze:
    > Zobacz na dzisiejsze Androidy - wszystkie wyglądają jak
    > nieco niedorobieni i z biedniejszej rodziny kuzyni iPhona

    jakis przyklad ?
    bo znowu sie nie zgodze.

    A co do funkcjonalnosci mam taki przyklad z biura.

    Szef kupil sobie iPadaII (po premierze) bo to trendy.
    Ja w tym czasie kupilem GalaxyTaba.

    Po miesiacu zdanie szefa:
    - iPad jest suuuuuper, szkoda, ze nie dziala w nim Flash,bo np. z
    konfiguratorow na stronach dealerow samochodow nie moze korzystac (biala
    plama).

    Po dwoch miesiacach uzytkowania, jego slowa:
    - nie kupilbym iPada w zyciu - do poczty i do gier badz poczytania gazet
    internetowych sie nadaje.

    Ja swego GalaxyTaba lubie i gdybym mial decydowac o jego zakupie po raz
    kolejny - nadal bym go kupil (i dalej wersje 7", bo jest to
    najoptymalniejszy rozmiar dla tego typu urzadzen: trzymasz go w jednej
    rece, miescisz go do kieszeni bojowek - czyli da sie go przeniesc bez
    specjalnych problemow, bardziej funkcjonalny jesli chodzi o przegladanie
    stron internetowych).
    Pierwsze wakacje w tym roku bez notebooka - tablet wszystko zapewnil:
    filmy dla dziecka w podrozy i wieczorami, komunikacje ze swiatem (www,
    email), zgranie zdjec z aparatu i prosta ich obrobke i katalogowanie,
    przewodniki po miastach jakie zwiedzalismy (nie wyobrazam sobie chodzic
    z 10" iPadem),etc

    Czy jest podobny do iPada ?- kazdy tablet jest podobny do iPada, bo jak
    ma inaczej wygladac?
    Jobs jako wizjoner wymyslil tablet - i chwala mu za to (nie neguje tego,
    ze Apple wypromowalo takie urzadzenie). Ale zyby kazde urzadzenie spoza
    kosciola Apple traktowac jako gorszy kuzyn - to tylko swiadczy o
    klapkach na oczach osoby, ktora to wypowiada.

    --
    pozdr
    Adam (AL)