  • 1. Data: 2011-08-23 08:31:03
    Temat: Android warjuje :(
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Cześć,
    mam problem z moim androidem, coraz większy problem :(

    Pacjent: Galaxy S.
    Objawy: wolna praca, coraz wolniejsza. Czasem pomaga restart, coraz
    częściej jest konieczny (niekiedy poprzez wyjęcie baterii).

    Kiedyś telefon pracował dobrze, od pewnego bliżej nieokreślonego czasu
    pracuje źle. Np. odpalam facebook mobile i panel aktualizuje się kilka
    minut. Próba kliknięcia w cokolwiek w tym czasie najczęściej powoduje
    zawieszenie telefonu (krótka wibracja, ok 1-2 minut przerwy, potrójna
    wibracja, info o błędzie aplikacji). Błąd powodują różne aplikacje, co bym
    tam większego nie otworzył, to się sypie. Ostatnio nawet nie byłem w stanie
    odebrać telefonu, bo się zawiesił kiedy ktoś dzwonił jak słuchałem muzyki
    :(

    Próbowałem zaktualizować Androida poprzez Kies. Mam wersję 2.2, Kies
    podaje, że jest aktualizacja oprogramowania, próba aktualizacji kończy się
    niepowodzeniem. Kies po pobraniu softu i chyba też wgraniu do telefonu -
    jest żółty znak z "pracującym robotem" - podaje że nie może odnaleźć
    urządzenia i aktualizacja się nie wykonuje.

    Pytanie, co mogę zrobić? Mam resetować telefon do ustawień fabrycznych?
    (chciałbym zachować wtedy choćby numery telefonów i smsy, a tego drugiego
    Kies chyba nie synchronizuje).
    Nie znam się na telefonach, to mój pierwszy smartfon i raczej za dużo przy
    nim nie grzebałem (nie ma roota). Za wszelkie sugestie serdecznie z góry
    dziękuję, bo za chwilę oszaleję...

    O, jeszcze ciekawostka - od wczoraj telefon uzyskał nową "cechę", wyłącza
    ekran po bodaj 10-15 sekundach nic nie robienia. Czasem nie zdążę
    przeczytać komunikatu nawet... (bateria naładowana).

    Poniżej lista aplikacji, które wgrałem, wg listy z android market, ale
    chyba nie wszystko zarejestrował, bo np. nie widzę tutaj Endomondo...
    Być może jednak na tej liście jest jakiś "krytyczny" program który jest
    przyczyną moich katorg?

    GOWidget Theme - Transparency
    Android Assistant
    Mapy Google
    Piwik Mobile
    Voodoo Control
    GO Contacts
    TeamViewer Free
    My Data Manager Free
    GO Weather Widget Skin Simple
    GO Weather Widget Skin Lucid
    MySettings
    GPS Test
    Honeycomb GO Launcher EX Theme
    BW Animation Package
    The Moron Test: Section 1
    Galactic Core Live Wallpaper
    PowerAMP Full Version Unlocker
    YouTube Multimedia i filmy
    eSpeak for Android
    ASTRO File Manager
    Google Search
    Beautiful Widgets
    Starfield 3D Live Wallpaper
    RideTrac
    Raging Thunder 2 Lite
    NetCounter

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2011-08-23 08:49:17
    Temat: Re: Android warjuje :(
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-08-23 10:31, Kapsel pisze:

> [...]

    > nim nie grzebałem (nie ma roota). Za wszelkie sugestie serdecznie z góry

    prawdopodobnie masz jakis program lub programy ktore cos chrzania.
    Ewentualnie dwa probuja w tym samym czasie miec dostep do tych samych
    zasobow - np. dwa antyvirusy, dwa liczniki transferu, etc...

    Zrob backup wszystkiego - danych i aplikacji (jak juz musisz)
    Kontakty powinny byc na koncie googla (wiec zostana bezpieczne).

    Zrob wipe telefonu do ustawien fabrycznych.
    Zrob upgrade oprogramowania z kies

    Na poczatek nic nie instaluj nowego - tylko kontakty.
    Przywracaj z backupu po kolei aplikacje jakie miales poprzednio i
    obserwuj co sie dzieje (tzn pozwol telefonowi troche popracowac w danym
    stanie - podzwon, pochodz po sieci, posluchaj muzy, etc).
    Jak wiesznie sie - na 90% masz przyczyne w postaci ost. programu

    > O, jeszcze ciekawostka - od wczoraj telefon uzyskał nową "cechę", wyłącza
    > ekran po bodaj 10-15 sekundach nic nie robienia. Czasem nie zdążę
    > przeczytać komunikatu nawet... (bateria naładowana).

    sprawdz ustawienia - oszczedzanie baterii

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-08-23 08:50:17
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-08-23 10:31, Kapsel wrote:

    > Cześć,
    > mam problem z moim androidem, coraz większy problem :(

    Kontakty mozesz wyslac w chmure lub jesli nie ufasz Googlowi
    wyeksportowac na karte SD. Byc moze smsy zapisze Ci jakas aplikacja z
    marketu. Zrobilbym hard reset i sprobowal aktualizacje przez Kiesa,
    jesli bedzie nadal problem, mozesz sprobowac z opcji w ustawieniach
    telefonu. Ogolnie wg mnie nalezy sie Twojemu telefonowi reinstalacja
    bo dorazne srodki dzialaja podobnie jak proba ratowania pokrzazczonego
    Windowsa.

  • 4. Data: 2011-08-24 18:45:35
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    atm wrote:

    > Kontakty mozesz wyslac w chmure lub jesli nie ufasz Googlowi
    > wyeksportowac na karte SD. Byc moze smsy zapisze Ci jakas
    > aplikacja z marketu.

    Nie jakaś, tylko któraś z poniższych:
    http://market.android.com/details?id=com.zegoggles.s
    mssync

    http://market.android.com/details?id=com.riteshsahu.
    SMSBackupRestore
    (wersja bezpłatna, z reklamami)
    http://market.android.com/details?id=com.riteshsahu.
    SMSBackupRestorePro
    (wersja płatna bez reklam)

    Te dwie aplikacje (nie rozróżniam płatnej i bezpłatnej jako
    osobne), są chyba najwyżej ocenianymi w markecie gdy chodzi
    o backup SMSów. Jednej z nich używam.

    > Zrobilbym hard reset i sprobowal
    > aktualizacje przez Kiesa, jesli bedzie nadal problem, mozesz
    > sprobowac z opcji w ustawieniach telefonu.

    Popieram, aktualizacja os nie zaszkodzi, a może pomóc.
    Jak nie na to, to na parę innych problemów..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2011-08-25 12:38:10
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 24 Aug 2011 20:45:35 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Te dwie aplikacje (nie rozróżniam płatnej i bezpłatnej jako
    > osobne), są chyba najwyżej ocenianymi w markecie gdy chodzi

    Dzięki za podpowiedź.

    Panom powyżej też dziękuję, myślałem, że uda się wywalić tylko jakąś jedną
    krytyczną aplikację, ale skoro zgodnie twierdzicie, żeby resetować...
    spróbuję w weekend powalczyć. Dzięki.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net