    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
    Date: Thu, 25 Aug 2011 13:45:18 -0500

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
    news:j360ii$gm5$1@node2.news.atman.pl...
    > 2011-08-25 15:43, Pszemol wysłał(a) wiadomość:

    > Wiesz, a dla mnie oglądanie filmów w ogóle na przenośnych urządzeniach,
    > czy nawet na komputerze, to pomyłka. Od tego mam telewizor.

    Jeździsz samolotem z telewizorem?
    Tu nie chodzi o robienie z iPhone kina domowego - to oczywiste
    że wolę sobie obejrzeć film w domu na dużym ekranie i głośnikach
    ale chodzi mi o rozrywkę w rozjazdach bo dużo podróżuję w delegacjach.
    Na lotnisko często się trzeba stawić 2 godziny przed odlotem, na wypadek
    gdyby była kolejka - jak nie ma kolejki to jest 90 minut do zabicia...
    Taki telefon jest świetny do tego celu :-) Zaczynając od gier komputerowych
    poprzez serwisy video stream jak Netflix poprzez czytanie www czy
    szukanie jakichś produktów w sklepach online... Naprawde funkcjonalne
    i uniwersalne urządzenie w podróży.

    Jasne że możesz mowić - po co mi telefon do oglądania telewizji skoro
    mam telewizor w domu... Ale tak samo mówili 20 lat temu przeciwnicy
    telefonów komórkowych. Taki zatwardziały konserwatysta powiedziałby
    Ci: po co Ci telefon komórkowy skoro masz telefon z drutem w domu?
    Wrócisz do domu to sobie zadzwonisz :-))) Własnie o to chodzi że jak
    człowiek jest zabiegany w dzisiejszych czasach to czasem nie ma jak
    w domu obejrzeć TV bo masz ciekawsze rzeczy do roboty - a TV możesz
    sobie oglądnąć na lotnisku czy jadąc przez miasto 1/2 godziny w tramwaju...

    > Ale już napisałem poprzednio: ja nie korzystam z tego codziennie. To ma
    > być uzupełnienie, opcje wykorzystywane w razie potrzeby. Nie chodzę z non
    > stop włączonym telefonem gapiąc się w ekran.

    Ja też nie. Ja tylko Ci zwracam uwagę na to, że teraz nie masz dobrego
    telefonu do oglądania map więc Cię to męczy i nie robisz tego często.
    Gdybyś miał smartfona z dobrym ekranem, nie zmniejszonym klawiaturą
    to przekonałbyś się jak łatwo i przyjemnie się z niego korzysta i wtedy
    korzystałbyś z niego częściej.

    > Nie wydaje mi się, żeby wydawanie 3 tysięcy na telefon było rozsądne. Ale
    > jak kogoś stać...

    W tym rzecz że nie wszędzie iPhone 4 kosztuje 3 tysiące.
    W Galerii w Krakowie widziałem od ręki nowy w pudełku, bez
    abonamentu za niecałe 2400zł. A w rozsądnym abonamencie
    wychodzi Ci o wiele taniej. W październiku ma wejść na rynek
    iPhone 5 o ile wierzyć plotkom, więc i ceny iPhone 4 spadną.
    Zresztą... Wcale nie musisz kupować iPhone 4.
    Wcześniejszy model, iPhone 3GS ma wiele zalet iPhone 4
    a jest znacznie, znacznie tańszy. W końcu - całkiem niezłe
    telefony dotykowe z Androidem są w porównywalnych
    cenach co te Twoje Nokie w które się chcesz wpakować
    500-800zł a dadzą Ci nieporównywalnie lepszą jakość od
    zabytku muzealnego typu E52.

    Ja niedawno chciałem kupić tani telefon z wifi do funkcji hotspota
    aby obejść simlocka w moim telefonie - kupiłem Nokię 5630 i teraz
    żałuję. Jest to straszny gniot. Przestarzały, archaiczny, niewygodny.
    Niestety E52 jest niewiele lepsza...
    Za te same pieniądze mogłem kupić jakiegoś Hyundaya czy LG
    z Androidem i ekranem dotykowym i mieć lepszy nowoczesny
    i bardziej funkcjonalny telefon.
    Z dobrego serca chcę Cię uchronić przed wpakowaniem się
    w gniota z Nokii i zrobienia tego samego błędu co ja zrobiłem.
    Ale oczywiście Twoje pieniądze, Twój wybór :-)) Powodzenia!