    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: No i stało się: Apple przeprasza
    Date: Sun, 30 Sep 2012 12:56:18 -0500

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
    news:506881f7$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
    > Problemem jest natomiast fakt, że owo unowocześnienie jest
    > minimalne, a zapowiadane jako przełom.

    No ale jaki to problem i dla kogo jest to problem?
    Mało to znasz ludzi którzy przekoloryzowują swoje wpadki aby
    grać ofiary losu i być pocieszani? Albo Ci którzy przekoloryzowują
    swoje osiągnięcia aby grać większych bohaterów niż faktycznie są?
    W biznesie to się nazywa marketing: to samo co Apple robi Palmolive
    reklamując szampon jako "rewolucyjny" bo o 33.7% lepiej prostuje
    pokręcone włosy albo jakiś producent aparatów foto nazywając
    swój produkt "amazing" bo wsadzi mu do kompakta obiektyw z f2.0.

    > TAk sam jak śmialiśmy się że któraś tam wersja "dostała łaskawie" mmsy,
    > tak samo teraz idealny mały ekran z wersji 4 nagle urósł. Nie fakt że
    > ekran ma 3 albo 4 cale. tylko to że był idealny, a teraz jest większy i
    > jest jeszcze bardziej idealny.

    No właśnie w tym cały szkopuł że nowy ekran JEDNOCZEŚNIE
    jest większy i nie jest większy :-) Tam, gdzie ważne jest aby był
    mały (szerokość dająca się obsługiwać kciukiem jednej ręki)
    pozostał niezmieniony. Tam gdzie rozmiar jest mniej istotny
    został nieco powiększony i ktoś kto używał iPhone 4/4S i na
    nich oglądał filmy wie dlaczego został powiększony: aby właśnie
    zbliżyć format do typowego filmowego formatu 16:9. Nic więcej.
    Właśnie cieszę się, że Apple oparł się pokusie produkowania
    dachówek co się mieszczą tylko w kieszeniach spodni bojówek.
    Większe nie znaczy zawsze lepsze, zwłaszcza w urządzeniu
    przenośnym. I faktem jest że ten ekran ma idealny rozmiar dla
    ludzkiej ręki - dopóki człowiek się nie zmieni i nie zmieni się
    sposób używania telefonu dotąd ten rozmiar pozostanie idealny.

    Co jest natomiast bardzo ważne - ekran w iPhone 5 nie ma
    sobie równych na rynku obecnie jeśli chodzi o JAKOŚĆ OBRAZU.
    Więc zamiast słuchać konkurencji która odwraca uwagę od
    jakości dyskusjami o rozmiarach ekranu skup się na tej zalecie
    iPhone 5: ma on obraz najlepszej jakości ze wszystkich urządzeń
    dostępnych na rynku.

    > Z mapami tak samo. to nie jest problem ze są do bani. Każda firma zalicza
    > wpadki. Ludzie kpią z Appla dlatego że to miał być przełomowy produkt, a
    > wyszło jak wyszło.

    Nie mogę się doprosić o ten cytat w którym Apple tak ocenia
    nowy program mapowy... Może Ty się wysilisz i go przytoczysz?

    > To właśnie to wywyższanie, ten snobizm, albo "amazing" o jakim się w
    > Polsce mówi, powoduje że u ludzi z mózgiem załącza się czerwona lampka..

    W Polsce reakcje są nasilone bo tłucze się tam do głów że ostatni
    będą pierwszymi i niedojdowatość się wywyższa jako cnotę...
    W protestanckich krajach Europy Zachodniej (czy USA) cnotą jest
    bycie pierwszym, bycie na topie - nie wmawia się tu dzieciom że
    ostatni będą pierwszymi gdzieś tam po śmierci... Więc ludzie jak
    coś osiągną, w czymś czują się dobzi, "amazing", to się tym chwalą :-)
    A więc weź pod uwagę różnice kulturowe a być może ten "problem",
    który moim zdaniem jest problemem sztucznym i wydumanym
    zniknie i nie będziesz się tak strasznie tym wszystkim emocjonował.