  • Data: 2012-09-30 21:05:46
    Temat: Re: No i stało się: Apple przeprasza
    Od: "pencil" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:k4a23i$s6v$1@dont-email.me...
    > Reklamy raczej są pochodną obecnego stanu w jakim się znajduje
    > mowa potoczna. Te określenia weszły już na codzień do języka...

    Nie słyszałem żeby ktoś mówił dam ci za fre-e, czy tam fri,
    może kiedyś friko było popularne, jak onet nazwał tak swoją pocztę ;)
    To tylko te debilne reklamy próbuja to narzucić.

    > Do tego dochodzi jeszcze robienie ukłonów do turystów na witrynach
    > sklepowych, i wtedy używanie tego jedynego wystarczająco
    > uniwersalnego, międzynarodowego języka angielskiego ma jeszcze
    > większy sens.

    Jakoś reszta nie jest tak proturystyczna, gdzie drogowskazy i informacja
    anglojęzyczna?

    > Tak, nauczyłem się. Jak sądzę z tekstu o różnicach w znaczeniu słowa
    > "sorry" Ty też umiesz - podejrzewam więc że powód dla którego ja tu
    > jestem jest taki sam jak powód że Ty tu jesteś: dla nas obu język polski
    > jest językiem rodzimym i czujemy się Polakami więc najlepiej nam
    > się komunikować w języku w którym się wychowaliśmy. I to jest fakt
    > niezależny od aktualnego miejsca zamieszkania czy popularności
    > złomu jakiego używamy.

    Coś tam umiem, ale ja póki co mieszkam w Polsce jeszcze i się obracam
    wśród ludzi z tej sfery językowej, a Ty siedzisz tam od 18 lat, tak?
    To po tym czasie powinieneś pisać na us.misc.phone.mobile, wiem że nie ma
    takiej grupy, wymyśłam przykład, bo kto będzie się znał na tamtejszych
    realiach lepiej?
    Rozumiem w początkowej fazie, gdy się nie zna języka i realiów, ale potem
    to już wiocha, powstają albo formy przejściowe czyli polskojęzyczne fora
    na dane tematy w nowym kraju, albo asymilacja, albo takie mutanty jak Ty,
    nieprzystosowane nigdzie.