    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon vs. canon
    Date: Fri, 28 Aug 2009 20:50:08 +0200

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > Moja odpowiedz tyczyla sie tego fragmentu, ktorym to podsumowales. Ze to
    > co widziales, czyli zakup obiektywu przez dyletantke, ktora dokonala
    > wyboru jedynie pod katem ceny, jest norma (cyt. "no i mysle, ze to tak
    > dziala").

    Nie zrozumiałeś ironii :) Co do tej ceny to niestety chyba jest to normą.
    Dla większości cena jest podstawowym kryterium, a umiejętność
    rozpoznawania obrazu z kita też przychodzi z czasem :)

    > Nie twierdze, ze tego nie widziales, czy ze tak sie nie moglo stac. Ale
    > jedna taka zaobserwowana sytuacja, nie oznacza, ze jest to norma. Raczej
    > pokusilbym sie o stwierdzenie, ze jest wyjatkiem od reguly.

    Że ludzie wybierają przede wszystkim kierując się ceną?
    IMHO to było tak - chłopak zapytał kogoś o różnice i dostał odpowiedź że
    ma kupić 50/1.4. Wysłał babcię do sklepu, a ta mu podała różnicę w cenie,
    a ta okazała się ogromna w stosunku do niby rezultatów. Być może pożałuje
    tego zakupu, a może okaże się trafiony dla niego. Pewne jest tylko to, że
    babcie widząc takie porównanie cen nie pozostaną obojętne :)

    > Przesadzasz. Migawka w moim aparacie dziala duzo glosniej niz naped
    > 50tki, a 85tka jest jeszcze cichsza niz wspomniany standard. Poza tym w
    > jakich sytuacjach ma to znaczenie? Miedzy kwestiami w teatrze co
    > najwyzej, albo podczas wystepu mima. ;) Jak czesto cos takiego
    > fotografujesz?

    Ale mi nie chodzi o teatr, bo tam to zdjęć nie robię wcale. Chodzi mi
    raczej o zwyczajną sytuację - rodzinny obiad i aparat w ręku. Każdy kto
    usłyszy ostrzenie (śrubokręt) zacznie pozować albo zdąży zasłonić twarz
    przez co ujęcia nie zrobisz już takiego.
    Z tego powodu migawką się nie przejmuję - chcę być dyskretny przed
    naciśnięciem spustu, a nie gdy zdjęcie już mam.

    d.