  • Data: 2009-08-29 23:25:09
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie można w końcu zapominać, że f/1.4
    > jest fajne, ale GO czasem tam zabija zdjęcie.

    Szczególnie jak bezsensownie użyta jest na mikra GO.

    > Sigmy 50/1.4? Fajne szkło.

    Niestety tylko Nikkora ;-)

    > Niestety na nikonie nie znam się za dobrze, a już takich detali nie
    > wiem. Dziwi mnie jednak brak USMów w tak "kluczowych" szkłach tam.

    Wszystkich Nikonowcow to dziwi, ale pierwszym skowronkiem odświeżenia lini
    stałek jest 50/1.4 AFS właśnie - sądzę, że powoli będziemy dostawać stałki z
    AFSami.

    > Ja sobie wmawiam, że mi też nie, ale czasem wiem że zdjęcia nie
    > zrobiłem. Wernisaż, kameralny koncert, kościół, a nawet portret z
    > zaskoczenia. To wszystko sytuacje, gdzie nie chcesz być słyszany, a
    > jeśli to po zrobieniu zdjęcia.

    Nie miałem jeszcze tak cicho w kościele, żeby ktokolwiek zwrócił uwagę na
    śrubokręt :-)

    > Akurat w tak krótkich/lekkich szkiełkach to nie jest kluczowe tak
    > bardzo. 85mm jednak jest większe i cięższe. Owszem - to tylko kwestia
    > czasu. Canon ma jednak od dłuższego już USM-y. Tam to norma wręcz,
    > gdy taki nikon, sony i pentaks niemalże walczy o to z każdym szkłem.

    Canon to tak od 25 lat ma to wszędzie - wynika to z rozwiazań przyjętych przy
    wprowadzaniu bagnetu.
    Reszta jest bardziej zachowawcza i jakie są efekty - każdy widzi :-)

    > Aż 8fps owszem nie ma jakakolwiek, ale zamieniając to na 5fps to już
    > tak źle nie jest, a tylko to raczej nie jest dla większości powodem
    > do wydania takiej różnicy w cenie :)
    > D300 po prostu był droższy, a do dziś mocno trzyma cenę. Nie żeby był
    > złym aparatem czy coś, ale A700 i D300 startowały w podobnej cenie i
    > ten pierwszy dzisiaj jest o wiele tańszy niż kiedyś :)
    > Mnie to cieszy oczywiście :)

    D300 i D700 są często używane jako profesjonalne sprzęty na codzień - choć nie
    do końca były jako takie produkowane. Ale to też powoduje ceny...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327