  • Data: 2009-08-30 12:57:40
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > 80-200/2.8 new ED też ma śrubokręt, a też jakieś głośne nie jest.
    > Ale starsza pompka - i owszem.
    > Wszystko zależy od konstrukcji.

    Owszem, czyżby ten pierwszy miał IF, a drugi nie?
    Miałem dwie takie konstrukcje 80-200/2.8 i 28-135/4-4.5. Obie były bardzo
    ciężki i duże, pierwsze rzecz jasna bardziej, ale ten drugi wiele mu nie
    ustępował. Za to ten drugi miał IF i poruszał tylko jakąś soczewką z
    przodu, chodziło to tak lekko i szybko, że ciężko było uwierzyć że to
    śrubokręt. No i szybkość była niesamowita. Jedyne co to słychać go było.
    Ale ten pierwszy... ten dopiero był słyszalny, szczególnie jak kadrowało
    się pionowo (w dół lub w górę, nie chodzi o orientację zdjęć).

    > Ech, no właśnie ten nowy 50/1.4 AFS ma pełny AFS, ale on im jakoś drętwo
    > wyszedł...

    Canon swojego USM-a w pięćdziesiątce nazywa tylko ze względów
    marketingowych, bo jest tam jakiś micro-USM. Zresztą pewnie USMy trafiają
    się lepsze i gorsze. W dużych szkłach zazwyczaj nie ma na co narzekać w
    stosunku do śrubokręta. W małych śrubokręt sobie daje raczej świetnie radę
    jedyne co to go słychać mocniej.

    d.