  • Data: 2009-08-30 08:59:30
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli jednak ten nikkor ma USM, czy jak to się u nikona nazywa. Nie
    > wiem tylko jak jest z tym silnikiem naprawdę - canon niby USM ma, ale
    > nie ma w pięćdziesiątce. Po kolejne to chyba w krótkich stałkach
    > wkłada się wolniejsze i mniejsze silniki. Ciekawe jak porównanie z
    > sigmostałką :)

    Canona ma w pięćdziesiątce, ale 1.2. 1.4 to to microUSM czy jak to się nazywa, a
    1.8 to masakra-non-usm ;-)
    Nikon ma trzy 50'ki AF:
    1.8 na śrubokręt
    1.4 na śrubokręt [<-- tą posiadam]
    1.4 z silnikiem

    > Tylko patrzeć kiedy pozbędą się śrubokręta i tym samym utną możliwość
    > korzystania z taniego bajzlu minolty.

    Witaj D40/D40x/D60/D5000 :>

    > No nic, powiedzmy że nie będę się kłócił kto komu ile razy zwrócił
    > uwagę :) Faktem jest, że porządne USM-y są lepsze :) A w canonie jest
    > tego sporo i tanio. Szkła za kilka stówek mogą mydlić, ale USM często
    > mają :)

    Kity ;-)

    > Bagnet nie wymuszał USM, ale silnik w obiektywie. A jakie bywają
    > silniki to każdy wie - lepsze i gorsze. Wystarczy popatrzeć na
    > tamrony i większość ma najgorsze wydanie silnika jakie jest tylko
    > możliwe ;) W taniej optyce jest więc chyba lepiej mieć śrubokręt.

    A ja kiedyś chciałem kupić L'kę 100-300/5.6...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327