  • Data: 2009-08-30 01:11:43
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Szczególnie jak bezsensownie użyta jest na mikra GO.

    Tak, po prostu przysłona i jej zwiększanie nie jest tak "za darmo". Dla
    mnie najczęstszą wartością jest f/2.0, na zoomie f/2.8. Czyli na pełnej
    klatce optimum będzie właśnie f/2.8 :)

    > Niestety tylko Nikkora ;-)

    Czyli jednak ten nikkor ma USM, czy jak to się u nikona nazywa. Nie wiem
    tylko jak jest z tym silnikiem naprawdę - canon niby USM ma, ale nie ma w
    pięćdziesiątce. Po kolejne to chyba w krótkich stałkach wkłada się
    wolniejsze i mniejsze silniki. Ciekawe jak porównanie z sigmostałką :)

    > Wszystkich Nikonowcow to dziwi, ale pierwszym skowronkiem odświeżenia
    > lini stałek jest 50/1.4 AFS właśnie - sądzę, że powoli będziemy dostawać
    > stałki z AFSami.

    To tendencja w każdym systemie - w sonym też, a do niedawna było tam całe
    dwa obiektywy z SSM. Teraz pakują jakieś silniki (pewnie zwykłe, nazywa
    się to SAM) do tanich szkieł, a SSM do wszystkich lepszych. Tylko patrzeć
    kiedy pozbędą się śrubokręta i tym samym utną możliwość korzystania z
    taniego bajzlu minolty.

    > Nie miałem jeszcze tak cicho w kościele, żeby ktokolwiek zwrócił uwagę
    > na śrubokręt :-)

    No nic, powiedzmy że nie będę się kłócił kto komu ile razy zwrócił uwagę
    :) Faktem jest, że porządne USM-y są lepsze :) A w canonie jest tego sporo
    i tanio. Szkła za kilka stówek mogą mydlić, ale USM często mają :)

    > Canon to tak od 25 lat ma to wszędzie - wynika to z rozwiazań przyjętych
    > przy wprowadzaniu bagnetu.
    > Reszta jest bardziej zachowawcza i jakie są efekty - każdy widzi :-)

    Bagnet nie wymuszał USM, ale silnik w obiektywie. A jakie bywają silniki
    to każdy wie - lepsze i gorsze. Wystarczy popatrzeć na tamrony i większość
    ma najgorsze wydanie silnika jakie jest tylko możliwe ;)
    W taniej optyce jest więc chyba lepiej mieć śrubokręt.

    > D300 i D700 są często używane jako profesjonalne sprzęty na codzień -
    > choć nie do końca były jako takie produkowane. Ale to też powoduje ceny...

    To raczej ceny tym skutkują. Ale nie ma co się dziwić, zawsze tak było
    jest i będzie, że ta dziedzina opiera się na sprzęcie który jest drogi. A
    można było zostać wędkarzem i łowić na kij i żyłkę tylko, hehe :)
    (no dobra, kołowrotki, spławiki, magic przynęty i pewnie łódka jeszcze itd
    pewnie też swoje mogą kosztować) :)

    d.