  • 41. Data: 2012-04-28 00:17:54
    Temat: Re: Nikon idzie ostro w FF
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, April 27, 2012 6:12:10 PM UTC-4, Janko Muzykant wrote:

    > Głąb i tak nic nie zrozumie, ale może inni mają wątpliwości - żadne
    > szkło nie da czystej transmisji 24ev, a i rozproszenie w powietrzu
    > gdzieś tam w tych okolicach da znać.
    > To właśnie fotografia otworkowa umożliwia osiąganie ekstremalnej
    > dynamiki w hdr (a także jest wolna od dystorsji). Niestety, lipa z
    > ostrością (choć obraz z otworka w Greenwich wielkości ponad metra
    > kwadratowego wcale nieźle wygląda - polecam zobaczyć przy okazji.

    Glab i tak nie zrozumie, ze ja pisalem o otworku glaba z cierniem a nie o ev.

    Slon.

  • 42. Data: 2012-04-28 10:19:28
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-27 17:36, JA wrote:
    > Na co masz nadzieję, napisałeś wcześniej i potrafię to zrozumieć.
    > Ty mi powiedz Po Co Ci to?

    Bo aktualnie pełna klatka jest tylko wielka i ciężka, a jak by było do
    wyboru też coś małego, lekkiego, taniego to pewnie bym kupił,
    niekoniecznie od razu jak jest premiera :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 43. Data: 2012-04-28 11:07:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-28 08:19:28 +0000, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Bo aktualnie pełna klatka jest tylko wielka i ciężka, a jak by było do
    > wyboru też coś małego, lekkiego, taniego to pewnie bym kupił,
    > niekoniecznie od razu jak jest premiera :)

    Matko. To że chcesz pełną klatkę już napisałeś i nie musisz powtarzać.
    Odpowiedz mi i pewnie też sobie.
    Po Co Ci Pełna Klatka? Cokolwiek to znaczy. Bo IMHO pełna klatka to 1:1
    rzeczywistości.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2012-04-28 15:08:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-04-28 11:07, JA wrote:
    > Matko. To że chcesz pełną klatkę już napisałeś i nie musisz powtarzać.
    > Odpowiedz mi i pewnie też sobie.
    > Po Co Ci Pełna Klatka? Cokolwiek to znaczy. Bo IMHO pełna klatka to 1:1
    > rzeczywistości.

    Żeby nie stosować kilku różnych formatów chociażby.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 45. Data: 2012-04-30 04:20:11
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jnbkdp$kuk$1@news.task.gda.pl...

    (...)>

    > A gdyby jeszcze wrócić do rozważań (dziś to brzmi szokująco, wiem), że
    > postęp w krzemowych matrycach światłoczułych będzie zbliżony do 30 lat
    > rozwoju procesorów - podwojenie mocy co 18 miesięcy... :))

    Takie oczekiwania dowodziły jedynie braku podstawowej wiedzy
    dyskutujących! - przecież to, że podwojenie mocy w procesorach następuje co
    ca. 18 miesięcy nie wynika z żadnego obiektywnego prawa fizyki, a jest
    jedynie rezultatem zaangażowania w badania i wdrożenia tych olbrzymich
    zasobów finansowych i ludzkich, co z kolei wynika z ogromnej roli procesorów
    w dzisiejszym świecie, a więc i spodziewanych zysków, które w świecie
    procesorów dość bezpośrednio zależą od ich mocy..
    Gdyby poswięcono na procesory takie same środki jak na rozwój matryc do
    aparatów fotograficznych to zapewne podwojenie mocy mielibyśmy co 5 lat albo
    i to nie...

  • 46. Data: 2012-04-30 09:35:49
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 26 Kwi, 19:04, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Waldek Godel:

    > Raczej zastąpi D700 i będzie kosztował tyle samo, czyli jakieś 2500 USD na
    > starcie.

    Niekoniecznie. DSLR EL są dość mocno zjadane przez CSC, z kolei
    obydwie kategorie dostają po tyłku od komórek. A prawdziwa rewolucja
    nastąpi kiedy Nokia wsadzi aparat z 808 do innych modeli i pojawi się
    konkurencja ze strony Appla i Samsunga. Nikon(i Canon) nie jest w
    stanie utrzymać się ze sprzedaży tylko profesjonalnych aparatów,
    amatorski FF może skutecznie zrównoważyć jakością duże wymiary korpusu
    w porównaniu do CSC. Możliwe też, że Sony ma pomysł na tanią produkcję
    dużych matryc.
    24 megapixelowa matryca z aparatu uważanego(przez Sony) za
    profesjonalny ląduje teraz w najniższym segmencie u Nikona - to jest
    jakaś forma desperacji, tym bardziej, że nie było nic od Canona który
    serię xxxD odświeżał regularnie co rok.

    > I ten budget DSLR kosztuje o połowę więcej, niż poprzedni model D3100.

    tyle kosztuje każdy DSLR Nikona, lub Canona na starcie: 700$.

  • 47. Data: 2012-04-30 11:37:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Grzegorz Maj:

    > tyle kosztuje każdy DSLR Nikona, lub Canona na starcie: 700$.

    To czemu kiedyś zestawy kitowe najtańszych modeli Nikona debiutowały w PL w
    cenie 1600-1800 zł? Przy dolarze po 2.80.

  • 48. Data: 2012-04-30 12:58:49
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 28 Kwi, 00:17, Slon <z...@g...com> wrote:

    > Glab i tak nie zrozumie, ze ja pisalem o otworku glaba z cierniem a nie o ev.
    >
    > Slon.

    Slon, nie rob z siebie idioty.

  • 49. Data: 2012-04-30 21:34:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 26.04.2012 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:

    > Jak ma nie iść, skoro na mobilne systemy klientów nntp jak na lekarstwo?
    > Na androida trzy i wszystkie trzy do dupy. Na iOS jeden - taki sobie. Na WP
    > ZTCW żadnego. Na Symbiana - żadnego.

    Eee mi slrn działa na wszystkich ww :)

  • 50. Data: 2012-04-30 21:46:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 26.04.2012 dominik <u...@d...net.pl> napisał/a:

    > Było by fajnie, bo wciąż nie ma entry level FF DSLR, a realnie wybór
    > takiego byłby ciekawy dla wielu osób. Niech więc nikon robi, im tańsze to
    > tym lepiej, bo nie każdy potrzebuje aż A900, 5DIII lub D800.

    Ciekawi mnie co zapowie w odpowiedzi Canon? 70d FF? :) w plastku z lampą i
    odchylanym ekranem? :)