-
21. Data: 2009-08-09 20:33:55
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: XX YY <f...@g...com>
On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:
> XX YY pisze:
>
> > w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
> > w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
> > tlumaczyc .
> > wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
> > oryginalny.
>
> Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
> do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
> w sklepie to zapomnij.
z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
rzecz.
Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .
-
22. Data: 2009-08-09 21:04:49
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:d4e6d527-75e7-4ca8-b18e-f9db9f97bc18@v2g2000vbb
.googlegroups.com...
On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:
> XX YY pisze:
>
> > w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
> > w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
> > tlumaczyc .
> > wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
> > oryginalny.
>
> Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
> do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
> w sklepie to zapomnij.
z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru
bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich
przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się
w tym wątku nie odezwiesz :)
-
23. Data: 2009-08-09 21:41:45
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>
Santana pisze:
>> Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
>> do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
>> w sklepie to zapomnij.
>
> z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
>
> Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru
> bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich
> przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się
> w tym wątku nie odezwiesz :)
Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić
pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości
powiadamiać swoich klientów.
-
24. Data: 2009-08-09 23:43:06
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "awygo" <a...@g...pl>
Użytkownik "przybysz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:h5mpjm$t86$1@news.onet.pl...
> na jakiej podstawie zwrotu gotówki?
Z powodu niezgodności towaru z umową.
-
25. Data: 2009-08-09 23:48:27
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "awygo" <a...@g...pl>
Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:h5n07j$506$1@inews.gazeta.pl...
>jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią
>sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z
>umowy zawartej w sklepie.
Niestety nie.
Ale Łukasz napisał, że wszystkie egzemplarze miały wadę fabryczną. Rozumiem
więc, że Jego też. A to już jest niezgodność towaru z umową.
-
26. Data: 2009-08-09 23:51:54
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "awygo" <a...@g...pl>
Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...
> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli
> kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach
> zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej
> niedogodności".
W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
dotyczy. Tylko konsumentów.
-
27. Data: 2009-08-09 23:58:48
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: "awygo" <a...@g...pl>
Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:d4e6d527-75e7-4ca8-b18e-f9db9f97bc18@v2g2000vbb
.googlegroups.com...
On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:
zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
rzecz.
Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .
----------------------------------------------------
-----------------------------------------------
Kiedyś można było zwracać w ciągu 5 dni, ale to już historia. Teraz masz 10
dni, jeżeli zakupu dokonałeś poza siedzibą firmy. A więc również przez
internet. W innym przypadku wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Nie
mają obowiązku.
-
28. Data: 2009-08-10 05:19:08
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:
> Dariusz Gasior pisze:
>
>>>> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
>>>> sprzedawcę.
>>> Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
>> Tak, a niby gdzie?
> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym
> aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to
> są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".
Jakbyś kupił w celach zarobkowych, to tej ustawy w ogóle się nie stosuje
bo reguluje ona wyłącznie sprzedaż konsumencką. Obawiam się, że pierwszy
powód nie jest także znaczącą niedogodnością. Przykład takiej, to np.
wielokrotne (4-5x) psucie się aparatu i kolejne naprawy. Oczywiście
możesz się uprzeć i sądzić bo co bardziej świadomy przepisów sprzedawca
na pewno od umowy tu nie odstąpi (jeśli nie ma własnych powodów). Po tym
roku-2ch sądzenia zapłacisz pewnie i dodatkowe koszty.
>> Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.
> Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz
> godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie
> autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców
Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie
domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu, bo dla
niezgodności dotyczącej nie całej serii, a pojedynczego egzemplarza możesz
się domagać (skutecznie) wyłącznie wymiany lub doprowadzenia do stanu
zgodnego z umową. (naprawa). Dopiero jak te nie wchodzą w grę, to możliwe
jest odstąpienia od umowy.
> dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak
> przyzwoitość i dobre imię.
Zdyscyplinować, a właściwie napsuć krwi to możesz w tym przypadku jedynie
domagając się uzasadnienia twierdzenia o wysokich kosztach.
--
Marcin
-
29. Data: 2009-08-10 05:26:32
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2009-08-09, Gatar <gatar@wytnijto> wrote:
> Oczywi?cie zawsze jest droga s?dowa, ale jak wiemy bardzo d?uuuga i raczej
> du?y wygrywa.
Takich mitów nie należy szerzyć - sądzić się trzeba, ale wyłącznie tam,
gdzie warto i gdzie bezspornie (lub z duzym prawdopodobieństwem) ma się
rację. Należy pamiętać, że wszystko co się na końcu takiego sądzenia
osiągnie to zwrot rzczywistych koztów, plus ewentulanie odsetki
ustawowe, a nie jakieś bajońskie sumy odszkodować.
--
Marcin
-
30. Data: 2009-08-10 05:52:59
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:
Dobrze by było, abyś ustawił sobie długość lini na okolice 72-75 bo
teraz masz zdaje się równe 80 co powoduje problemy już przy pierwszym
cytowaniu.
> Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
> nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić
> pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości
> powiadamiać swoich klientów.
Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie identycznym
(niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania (konkretnie
obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np. kupiło się kartę
pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i wypróbowac, a sprzedawca nie
może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą ślady na złączu karty. Co więcej,
można nawet otworzyć typową, nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to
konieczne do wypróbowania towaru.
--
Marcin