eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNikon D5000 wada fabryczna.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 21. Data: 2009-08-09 20:33:55
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:
    > XX YY pisze:
    >
    > > w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
    > > w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
    > > tlumaczyc .
    > > wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
    > > oryginalny.
    >
    > Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
    > do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
    > w sklepie to zapomnij.

    z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
    zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
    zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
    zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
    I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
    zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
    przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
    rzecz.
    Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
    W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
    moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .


  • 22. Data: 2009-08-09 21:04:49
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "Santana" <s...@i...pl>


    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d4e6d527-75e7-4ca8-b18e-f9db9f97bc18@v2g2000vbb
    .googlegroups.com...
    On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:
    > XX YY pisze:
    >
    > > w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
    > > w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
    > > tlumaczyc .
    > > wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
    > > oryginalny.
    >
    > Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
    > do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
    > w sklepie to zapomnij.

    z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.

    Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru
    bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich
    przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się
    w tym wątku nie odezwiesz :)


  • 23. Data: 2009-08-09 21:41:45
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Santana pisze:

    >> Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
    >> do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
    >> w sklepie to zapomnij.
    >
    > z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
    >
    > Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru
    > bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich
    > przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się
    > w tym wątku nie odezwiesz :)

    Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
    nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić
    pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości
    powiadamiać swoich klientów.


  • 24. Data: 2009-08-09 23:43:06
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "awygo" <a...@g...pl>


    Użytkownik "przybysz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h5mpjm$t86$1@news.onet.pl...

    > na jakiej podstawie zwrotu gotówki?

    Z powodu niezgodności towaru z umową.



  • 25. Data: 2009-08-09 23:48:27
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "awygo" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5n07j$506$1@inews.gazeta.pl...

    >jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią
    >sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z
    >umowy zawartej w sklepie.

    Niestety nie.
    Ale Łukasz napisał, że wszystkie egzemplarze miały wadę fabryczną. Rozumiem
    więc, że Jego też. A to już jest niezgodność towaru z umową.



  • 26. Data: 2009-08-09 23:51:54
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "awygo" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
    w wiadomości news:h5n935$ke2$1@inews.gazeta.pl...

    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli
    > kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach
    > zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej
    > niedogodności".

    W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
    dotyczy. Tylko konsumentów.



  • 27. Data: 2009-08-09 23:58:48
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: "awygo" <a...@g...pl>


    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d4e6d527-75e7-4ca8-b18e-f9db9f97bc18@v2g2000vbb
    .googlegroups.com...
    On 9 Aug., 22:26, juha <j...@n...pl> wrote:

    zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
    zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
    zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
    I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
    zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
    przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
    rzecz.
    Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
    W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
    moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .
    ----------------------------------------------------
    -----------------------------------------------
    Kiedyś można było zwracać w ciągu 5 dni, ale to już historia. Teraz masz 10
    dni, jeżeli zakupu dokonałeś poza siedzibą firmy. A więc również przez
    internet. W innym przypadku wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Nie
    mają obowiązku.



  • 28. Data: 2009-08-10 05:19:08
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:
    > Dariusz Gasior pisze:
    >
    >>>> Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
    >>>> sprzedawcę.
    >>> Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
    >> Tak, a niby gdzie?
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym
    > aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to
    > są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".

    Jakbyś kupił w celach zarobkowych, to tej ustawy w ogóle się nie stosuje
    bo reguluje ona wyłącznie sprzedaż konsumencką. Obawiam się, że pierwszy
    powód nie jest także znaczącą niedogodnością. Przykład takiej, to np.
    wielokrotne (4-5x) psucie się aparatu i kolejne naprawy. Oczywiście
    możesz się uprzeć i sądzić bo co bardziej świadomy przepisów sprzedawca
    na pewno od umowy tu nie odstąpi (jeśli nie ma własnych powodów). Po tym
    roku-2ch sądzenia zapłacisz pewnie i dodatkowe koszty.

    >> Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.
    > Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz
    > godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie
    > autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców

    Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie
    domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu, bo dla
    niezgodności dotyczącej nie całej serii, a pojedynczego egzemplarza możesz
    się domagać (skutecznie) wyłącznie wymiany lub doprowadzenia do stanu
    zgodnego z umową. (naprawa). Dopiero jak te nie wchodzą w grę, to możliwe
    jest odstąpienia od umowy.

    > dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak
    > przyzwoitość i dobre imię.

    Zdyscyplinować, a właściwie napsuć krwi to możesz w tym przypadku jedynie
    domagając się uzasadnienia twierdzenia o wysokich kosztach.

    --
    Marcin


  • 29. Data: 2009-08-10 05:26:32
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-09, Gatar <gatar@wytnijto> wrote:
    > Oczywi?cie zawsze jest droga s?dowa, ale jak wiemy bardzo d?uuuga i raczej
    > du?y wygrywa.

    Takich mitów nie należy szerzyć - sądzić się trzeba, ale wyłącznie tam,
    gdzie warto i gdzie bezspornie (lub z duzym prawdopodobieństwem) ma się
    rację. Należy pamiętać, że wszystko co się na końcu takiego sądzenia
    osiągnie to zwrot rzczywistych koztów, plus ewentulanie odsetki
    ustawowe, a nie jakieś bajońskie sumy odszkodować.

    --
    Marcin


  • 30. Data: 2009-08-10 05:52:59
    Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    Dobrze by było, abyś ustawił sobie długość lini na okolice 72-75 bo
    teraz masz zdaje się równe 80 co powoduje problemy już przy pierwszym
    cytowaniu.

    > Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
    > nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić
    > pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości
    > powiadamiać swoich klientów.

    Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
    też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie identycznym
    (niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania (konkretnie
    obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np. kupiło się kartę
    pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i wypróbowac, a sprzedawca nie
    może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą ślady na złączu karty. Co więcej,
    można nawet otworzyć typową, nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to
    konieczne do wypróbowania towaru.

    --
    Marcin

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: