  • 41. Data: 2009-09-30 13:42:54
    Temat: Re: Nikon D 90
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 15:20, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Hehehe no wiesz akurat kogo jak kogo ale Janka o onanizm bym w ogóle nie
    > posądził, raczej jest przykładem jak z minimum wyciągnąć maksimum.

    No właśnie o to się pytam, gdzie to się przydaje, poza onanizowaniem
    się obrazkami 1:1 na monitorze. Proszę o konkretną odpowiedź i nie
    zbaczanie z tematu jak to robisz poniżej.

    > Fakt
    > jest taki że to może wielu boleć, szczególnie jak nie mają zbyt wiele do
    > powiedzenia poza bełkotem a przeciwnik ma i wiedzę i przemawiające
    > przykłady. To musi bardzo boleć ;). Poza tym przestał byś się
    > kompromitować bo na razie umiesz tylko jad wylewać, jak dziecko a nie
    > dorosły facet.

    Przykłady*, przykłady proszę, bo jak na razie to przelewasz z pustego
    w próżne .....

    * chodzi o praktyczny przykład wykorzystania maniactwa muzykalnego
    Jaśka.

  • 42. Data: 2009-09-30 14:15:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Nieznajomy wrote:
    ro aparatów? Wystarczy przecież podstawowy

    > A gdzie używasz trybu M? Portret, krajobraz, architektura, macro,
    > fotki u cioci ... tu naprawedę nie ma pośpiechu i jedno kółeczko
    > nastaw w zupełności wystarczy, z resztą mam E-300 i mimo jednego kółka
    > szybko i wygodnie można przełączać regulację czasu i przysłony.

    A próbowałeś dwoma?

    > A co ty chcesz focić w ciemnym lesie z użyciem funkcji podnoszenia
    > lustra? Ptaszki i zwierzątka? Nie boisz się, że ci uciekną.
    > Na drzewa i grzybki, przy statywie i długim czasie naświetlania
    > drgania od lustra są nieistotne.

    Przy czasie 1/30 - 1/5 sekundy jak najbardziej są istotne.

    > Z czego nie można korzystać? Z lustra? No to trzeba nie D90 kupić,
    > tylko jakiś kompakt.
    >
    > Następnym razem pisz precyzyjniej, bo nie chce mi się domyślać o co ci
    > chodzi. Lustro, lampę, statyw ...

    O lampę, nie trudno się domyślić.

    > A RAW do czego jest?
    > Poza tym to modelkę gdzie fotografujemy? Studio, plener? A może plener
    > w otoczeniu nastrojowych świetlówek i innych sodówek z zastosowanie
    > modnej techniki światła zastanego ... hahahaha

    Śmiejesz się z własnej głupoty? Gratulacje. Sesja w plenerze, 3, 4
    miejsca z różnym światłem, raz w cieniu, raz w słońcu. W studio dwa
    zestawy lamp. WB PRE daje Ci to, że nie musisz potem jeździć w tę i
    nazad suwakami w LR czy w innym programie. Po prostu masz materiał,
    który musisz lekko skorygować.

    > Takie archaiczne problemy to ma chyba tylko Nikon i Sony.

    Twój argument jest na poziomie, a u was to murzynów biją. Ale to chyba
    generalnie twój poziom.

    > No popatrz, to 10, 20, 30 lat temu ludzie wcale nie robili fotek z
    > szybko przemieszczającymi się obiektami ...
    > Jak ktoś jest myślący to i z MF zrobi dobre fotki w takich sytuacjach.

    Kiedyś na budowach koźlarze nosili cegły, czy oznacza to, że mamy
    zrezygnować z żurawi?

    > Aaaa zapomiałem, że Nikon kiepsko współpracuje ze starymi manualnymi
    > obiektywami ....Brak potwierdzenia ostrości ...

    Akurat D60 i D90 mają potwierdzenie ostrości, ale czasami potrzebne jest
    naprawdę dokładne ustawienie. Rozumiem, że masz sensor autofokusa
    wielkości 2x2 piksele.

    > Najwięcej przeszkadza w robieniu zdięć brak wiedzy u fotografa, a nie
    > aparat.

    Dalej sobie foć zachody słońca, bo raczej z innym rodzajem fotografii
    się nie zetknąłeś.

    > Albo tak się jedynie wydaje niektórym operatorom tych prostych modeli.

    To Tobie się wydaje, że każdym aparatem w KAŻDYCH warunkach można zrobić
    udane technicznie zdjęcie. Swoją drogą dlaczego korzystasz z lustrzanki?
    Przecież aparat wbudowany w komórkę powinien Ci wystarczyć. Sądzać z
    tego co piszesz musisz źle się czuć z aparatem, bo przecież komórka
    wystarczy.

    > Zazwyczaj pewnie udanych fotek?

    Nie oceniaj po sobie.

    wer

  • 43. Data: 2009-09-30 14:26:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:

    > No właśnie o to się pytam, gdzie to się przydaje, poza onanizowaniem
    > się obrazkami 1:1 na monitorze. Proszę o konkretną odpowiedź i nie
    > zbaczanie z tematu jak to robisz poniżej.

    Tu masz przykład ostrzenia z małym promieniem i użycie lensblura
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5250034044
    618130338
    Tu masz przykład na histogram
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    Ja robię mało zdjęć więc śmiało mogę Cię odesłać do strony Janka gdzie
    masz kopalnie przykładów. Zresztą Janko podaj linka do tej dziewczynki z G9.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 44. Data: 2009-09-30 14:42:44
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 16:15, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A próbowałeś dwoma?

    Poza E-300 mam też korpusy z dwoma kółkami, różnica pomijalnie mała.

    > Przy czasie 1/30 - 1/5 sekundy jak najbardziej są istotne.

    No Nikon aż tak mocno wali lustrem?
    Faktcznie muszą w niskich modelach mocno oszczędzać.

    > O lampę, nie trudno się domyślić.

    Ja zakładam szeroki kąt, dwie zalety, można bezkarnie wydłużyć czas
    naświetlania oraz seroki bardziej się nadaje do pomieszczeń. Poza tym
    ja mam stabilizację w body, więc nawet 7mm mam stabilizowane. No i
    zawsze można użyć jakiejś sprytnej podpórki (mebel, ściana, parasolka,
    laska ...)

    > Śmiejesz się z własnej głupoty? Gratulacje. Sesja w plenerze, 3, 4
    > miejsca z różnym światłem, raz w cieniu, raz w słońcu.

    RAW

    Poza tym po doświetleniu w cieniu WB taki jak na słonku.

    > W studio dwa
    > zestawy lamp.

    Jak ktoś używa kiepskich lamp ...
    Poza tym RAW.

    > WB PRE daje Ci to, że nie musisz potem jeździć w tę i
    > nazad suwakami w LR czy w innym programie. Po prostu masz materiał,
    > który musisz lekko skorygować.

    Znaczy się korygujesz JPEGA?

    Używałeś kiedyś porządnej wołarki RAWa?

    > Twój argument jest na poziomie, a u was to murzynów biją. Ale to chyba
    > generalnie twój poziom.

    O robimy wycieczki ...
    No nie moja wina że N jest ileś tam za murzynami i musi mieć śrubokręt
    bo nie ma potrzebnych szkiełek z USM ...

    > Kiedyś na budowach koźlarze nosili cegły,

    No popatrz i nawet 5000 lat temu piramidy pobudowali ... Teraz beż
    żurawia to nawet wychodka nie postawią.

    > czy oznacza to, że mamy
    > zrezygnować z żurawi?

    Ale z własnego mózgu na rzecz AF to już można rezygnować?

    > Akurat D60 i D90 mają potwierdzenie ostrości, ale czasami potrzebne jest
    > naprawdę dokładne ustawienie. Rozumiem, że masz sensor autofokusa
    > wielkości 2x2 piksele.

    Ok może się przydaje, ale ja nie używam długich manualnych, bo ciężkie
    to jak cholera, kiepsko pracują pod światło i dają mało kontrastowe
    fotki. Zdecydowanie wolę długie systemowe.

    > Dalej sobie foć zachody słońca, bo raczej z innym rodzajem fotografii
    > się nie zetknąłeś.

    Oooo druga wycieczka. Już tak szybko brakuje argumntów?

    > To Tobie się wydaje, że każdym aparatem w KAŻDYCH warunkach można zrobić
    > udane technicznie zdjęcie.
    ------------^^^^^^^^^^^^^^

    I w tym właśnie jest twój największy problem.

    > Swoją drogą dlaczego korzystasz z lustrzanki?

    Już niedługo. Micro 4/3 wyzwoli mnie od tych cierpień i pozwoli 95%
    fotek robić lekko, łatwo, przyjemniej i w każdej sytuacji (w sensie,
    ze częściej będę miał aparat przy sobie).

    > Przecież aparat wbudowany w komórkę powinien Ci wystarczyć. Sądzać z
    > tego co piszesz musisz źle się czuć z aparatem, bo przecież komórka
    > wystarczy.

    I E-1.

    > Nie oceniaj po sobie.

    Jeśli robiłeś fantastyczne fotki starym, to dlaczego wymieniałeś na
    nowy?

  • 45. Data: 2009-09-30 14:51:06
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 16:26, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > masz kopalnie przykładów. Zresztą Janko podaj linka do tej dziewczynki z G9.

    Przepraszam czego to są przykłady?

    Ja się pytałem o przykład praktycznego zastosowania (poza
    onanizowaniem się 1:1) tego co robi muzykalny Jasio, rozumiesz? Do
    czego jest potrzebne to "jak z minimum wyciągnąć maksimum".

  • 46. Data: 2009-09-30 15:31:26
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:
> [...]
    > onanizowaniem się 1:1) tego co robi muzykalny Jasio, rozumiesz? Do
    > czego jest potrzebne to "jak z minimum wyciągnąć maksimum".

    NO do tego że dziewczyna z łódką to ISO 200 w pochmurny dzień z kompaktu
    ;). Masz przykład efektu jak wygląda resamplowanie z głową. Nie podoba
    Ci się to chętnie pooglądam twoje fotki w rozdzielczości webowej
    resamplowane z automatu. Druga fotka to przykład tego jak to niby ta
    dynamika matrycy nas ogranicza, więc było naświetlane na histogram i
    później cienie ciągnięte oraz też resamplowane z głową. Przykład
    przejaskrawiony ale tak miało być. Czekam na Twoje teorie jak wyciągnąć
    maksimum ostrości, napisz krok po kroku, oraz konkretne przykłady.
    Kolejna sprawa opisz teorię jak radzić sobie z tak kontrastową sceną jak
    ta w ogrodzie.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 47. Data: 2009-09-30 19:05:34
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 17:31, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > maksimum ostrości, napisz krok po kroku, oraz konkretne przykłady.
    > Kolejna sprawa opisz teorię jak radzić sobie z tak kontrastową sceną jak

    Powołując się na jakąś fotkę, podawaj do niej linka, bo tak to nie
    wiadomo o co chodzi.

    "dziewczyna z łódką" ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5250034044
    618130338
    okropnie przeostrzona

    "druga" - jaka druga fotka ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5231867684
    777348866
    fatalnie mydlana
    trzeba było użyć blendy lub doświetlić UMIEJĘTNIE lampą

    "ogród" ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    a co ten przykład ma przedstawiać?

  • 48. Data: 2009-09-30 19:33:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:
    > "dziewczyna z łódką" ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5250034044
    618130338
    > okropnie przeostrzona

    Chyba Cię ta ostrość boli, czekam na kontr przykład. Przeostrzony obraz
    to jest jak masz efekt halo przy krawędziach i schodkowanie na wszelkich
    cieńszych liniach i artefakty. Tu tego nie ma więc jest po prostu
    wyostrzone na żyletę. Ale czekam na twoje przykłady.

    > "druga" - jaka druga fotka ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Patti#5231867684
    777348866
    > fatalnie mydlana
    > trzeba było użyć blendy lub doświetlić UMIEJĘTNIE lampą

    Stara fotka jak kupiłem sobie lustro i filtr UV potraktowałem lakierem
    do włosów ;).

    > "ogród" ??? http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    > a co ten przykład ma przedstawiać?

    nie będę Ci dziesięć razy powtarzać, że zacytuje Marka Wiszomirskiego:

    > Gdy ktoś jest zbyt głupi aby zrozumieć czytany tekst - może niekiedy starać
    > się ukryć swoją głupotę próbując wykreować się na dobrą baletnicę...
    > Czas kill-file'a uaktualnić, bo co rusz mi jakiś cymbał wyskakuje myśląc, że
    > po kolejnej zmianie ksywki nikt go nie rozpozna.

    Sam się sobie dziwie że z tobą dyskutuje. Jako jedne z niewielu
    poświęcam Ci czas. Taki doświadczony fotograf jak Ty powinien mieć co
    pokazać a Ty nic, tylko kompleksy swoje. Masz jaja to pokaż swoje
    zdjęcia ostre jak żyleta.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 49. Data: 2009-10-01 07:00:53
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 21:33, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > cieńszych liniach i artefakty. Tu tego nie ma więc jest po prostu
    > wyostrzone na żyletę. Ale czekam na twoje przykłady.

    No właśnie wszystko tak samo wyostrzone, do tego brak światła i cieni
    - słowem, nie obraź się - sama ostra papka.
    Co jest tematem tej fotki? Co chciałeś przekazać tym kadrem? Ja nie
    wiem, nic z tego kadru nie wynika. Tło bardziej przyciąga uwagę niż
    inne obiekty. Dla mnie ta fotka to zwykły pstryk, dla ciebie
    oczywiście może nieść zdecydowanie więcej emocji.

    No widzisz, nawet sam masz problem z przypisaniem kategorii do tej
    fotki. Najbardziej chyba pasuje kategoria "pstryk testowy".

    > nie będę Ci dziesięć razy powtarzać, że zacytuje Marka Wiszomirskiego:

    Jak już masz kogoś cytować, to cytuj mądre wypowiedzi, a nie
    wypowiedzi gburowatego chama.

> [...]
    > poświęcam Ci czas. Taki doświadczony fotograf jak Ty powinien mieć co
    > pokazać a Ty nic, tylko kompleksy swoje. Masz jaja to pokaż swoje

    Czyli wg ciebie jedynym wyróżnikiem "dobrości" fotki jest ostrość?

    Zobacz jak te zdięcia są fatalne, same mydło i brak ostrości.
    http://bersson.gourl.org
    Pooglądaj również na przykład prace impresjonistów
    http://gourl.org/mlw

    I zastanów się ponownie nad przeostrzonymi koszmarkami.

  • 50. Data: 2009-10-01 09:32:16
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:
> [...]
    > Pooglądaj również na przykład prace impresjonistów
    > http://gourl.org/mlw
    >
    > I zastanów się ponownie nad przeostrzonymi koszmarkami.

    Ty masz tylko hasełka niczym z niedzielnej szkoły ;) proszę o konkretne
    twoje prace z opisem techniki? Konkrety. Bo na razie opisujesz swoje
    subiektywne odczucia. Jeśli nie pokażesz przykładów i opisu z mojej
    strony EOT. Po prostu szkoda czasu na dyletantów.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.