  • 21. Data: 2009-09-29 15:00:29
    Temat: Re: Nikon D 90
    Od: John Smith <u...@e...net>

    MarekF napisał(a):

    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czy zmiana body ze wzgledu na matryce jest oplacalna? D60 ma CCD, D90 CMOS.
    > Ja akurat mam D40 i przymierzam sie do D90 z powodu matrycy.
    > Czy dobre szklo przypiete do D40 i do D90 da taki sam wynik?
    > Matryca chyba ma duzo do powiedzenia.

    Owszem różnica jest.
    Czy warto dla samej matrycy? Nie odpowiem, sam porównaj:
    http://tiny.pl/hq5xh

    Pełny link:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/(appareil1)/229|0/(appareil2
    )/294|0/(onglet)/0/(brand)/Nikon/(brand2)/Nikon

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2009-09-29 16:39:22
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    MarekF pisze:

> [...]
    > Ja akurat mam D40 i przymierzam sie do D90 z powodu matrycy.
    > Czy dobre szklo przypiete do D40 i do D90 da taki sam wynik?

    I dużo do powiedzenia ma tak nie lubiana ilość pikseli. Obowiązuje
    Jankowa zasada że 12mln odpowiednio przeskalowane do 6mln da
    przyjemniejszy obraz niż gotowy plik z 6mln body, przy tym samym szkle.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 23. Data: 2009-09-29 16:49:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > Jeśli nie jesteś fanem wysokich ISO to CCD jest o niebo lepsza.

    Nie wiem jak w D60, ale w D40 matryca jest kiepawa. Najniżej jest ISO200
    które w cieniach robi okropny banding. Tak pogardzany Olympus E400 jest o
    dwie klasy lepszy jeśli o to chodzi.

  • 24. Data: 2009-09-29 16:50:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TomekM:

    > Poczytaj testy obiektywów na www.optyczne.pl
    > Jest zarówno ten 18-55 jak i 18-105
    > Wg nich ten drugi ma nadspodziewanie wysoką jakość,
    > zresztą już w paru miejscach widziałem tak pochlebne opinie o tym
    > obiektywie.

    Obiektyw jest optycznie bardzo w porządku.

  • 25. Data: 2009-09-29 17:25:04
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 18:39, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > I dużo do powiedzenia ma tak nie lubiana ilość pikseli. Obowiązuje
    > Jankowa zasada że 12mln odpowiednio przeskalowane do 6mln da
    > przyjemniejszy obraz niż gotowy plik z 6mln body, przy tym samym szkle.

    Z punktu widzenia onanisty oglądającego na monitorze wycinki 1:1.

  • 26. Data: 2009-09-29 17:30:27
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 15:51, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

> [...]
    > trudniejsze warunki tym lepiej spisują się lepsze aparaty. Chociażby w
    > przypadku porównywania D90 i D60, D60 nie pozwala na wstępne
    > podniesienie lustra. Czasami może to decydować o jakości zdjęcia.
    > A kwestia śrubokręta to już istotna sprawa. Przy zakupie stałek różnica
    > w cenie między D60, a D90 szybko się zwraca. Z D60 nie będziesz miał AF
    > w obiektywie 85mm 1.8 czy 85mm 1.4. Nie ma jeszcze systemowego szkła
    > portretowego z wbudowanym silnikiem.
    >
    > Każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie, ale w określonych warunkach

    Kiepskiej baletnicy .....

  • 27. Data: 2009-09-29 18:47:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał:

    >[...]
    >Kiepskiej baletnicy .....

    Gdy ktoś jest zbyt głupi aby zrozumieć czytany tekst - może niekiedy starać
    się ukryć swoją głupotę próbując wykreować się na dobrą baletnicę...
    Czas kill-file'a uaktualnić, bo co rusz mi jakiś cymbał wyskakuje myśląc, że
    po kolejnej zmianie ksywki nikt go nie rozpozna.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-09-29 18:57:02
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nieznajomy pisze:
    > Z punktu widzenia onanisty oglądającego na monitorze wycinki 1:1.

    Ty to zawsze umiesz wrzucić konstruktywne pięć groszy ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-09-29 19:03:31
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Obiektyw jest optycznie bardzo w porządku.

    18-105 wyjatkowo dobry kitowy obiektyw w niskiej cenie (do 1000zl).
    Wlasnosciami optycznymi niejedna stalke zostawia daleko, jednak konstrukcja
    dosyc delikatna. Co do puszki, ktora eksploatuje od roku... robi ok. zdjecia
    w dobrym oswietleniu. W oswietleniu marnym , rozproszonym kolorystyka czesto
    przeklamana w jpg - nawet przy recznym ustawieniu WB. Teraz wylacznie robie
    RAWy - z nimi duzo lepiej. Natomiast jesli chodzi o szumy - to w tej klasie
    aparatu D90 jest niezrownany. Swobodnie do ISO 1000.

  • 30. Data: 2009-09-29 19:53:45

    Nieznajomy pisze:

    > Kiepskiej baletnicy .....

    A poza sloganami coś powiesz? Bo argumentów nie masz żadnych. Powtarzasz
    tylko mantrę, że każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie, ale nie
    dociera do Ciebie, że nie w każdych warunkach.

    wer