  • 11. Data: 2009-09-29 12:49:52
    Temat: Re: Nikon D 90
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@N...gazeta.pl>

    Nieznajomy <j...@g...pl> napisał(a):

    > parat.Od paru
    > 5-
    > ens,
    A=
    > waryjno=3DB6=3D
    > tatyw,
    > ma jak=3DB1=3D

    > ymiana D60 na

    > BF to czym

    > eszcze by=B6

    >http://www.gazeta.pl/use=
    > net/- Ukryj cytowany tekst -

    > Daj wi=EAc linka do twego obecnego portfolio,
    > a jak kupisz D90 i zrobisz nim kilka fotek to daj linka do nich.
    >
    > Wtedy si=EA przekonamy na ile sprz=EAt zwi=EAkszy=B3 tw=F3j artyzm. Stawiam
    > kolejn=B1 skrzynk=EA, =BFe wzrostu nie b=EAdzie.

    Dobrze, jak kupię (przyszły tydzień, muszę specjalnie za nim jechać) to
    podeślę Ci obydwa linki.
    Bogusław

  • 12. Data: 2009-09-29 13:04:29
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Bogusław Pazorek pisze:
    > Dobrze, jak kupię (przyszły tydzień, muszę specjalnie za nim jechać) to
    > podeślę Ci obydwa linki.

    Nie daj się podpuszczać ;) choć Nieznajomy zbiera niezbyt pochlebne
    opinie to w tym przypadku akurat ma rację że najwięcej zależy od nas, od
    naszego podejścia do tematu i stopnia zafascynowania nim. Choć z drugiej
    strony pracę należy sobie ułatwiać, więc inwestycja w narzędzia ma sens,
    ale może tym razem lepiej zainteresować się szkłem które ostrzej rysuje
    zamiast nowego body.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 13. Data: 2009-09-29 13:16:52
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>> VR.Chcę go wymienić na D 90 18-105 VR. Powiedzcie czy to ma sens, czy

    ------ciach---
    A nie sądzicie, że właśnie jest coś w tym, że cena d90 poleciała o jakieś
    500-700 zeta w dół, (nie wynika to z różnic kursów walut), dziś np. w
    foto-kurierze padło takie zdanie "Nikon pokazał już dwie lustrzanki (D300s,
    D3000) i prawdopodobnie nie było to jego ostatnie słowo w tym roku,"
    Może jakiś d90 next generation?

    pozdro
    elm

  • 14. Data: 2009-09-29 13:21:48
    Od: TomekM <t...@g...com>

    wrote:
> [...]
    > mnie ochota na zakup tego modelu. Mam D 60 z obiektywami 18-55 VR i 55-200

    Poczytaj testy obiektywów na www.optyczne.pl
    Jest zarówno ten 18-55 jak i 18-105
    Wg nich ten drugi ma nadspodziewanie wysoką jakość,
    zresztą już w paru miejscach widziałem tak pochlebne opinie o tym
    obiektywie.

  • 15. Data: 2009-09-29 13:31:28
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@N...gazeta.pl>

    cichybartko <c...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > strony pracę należy sobie ułatwiać, więc inwestycja w narzędzia ma sens,
    > ale może tym razem lepiej zainteresować się szkłem które ostrzej rysuje

    Tak. Myślałem i o szkle, ale znawcy tematu (nie z grupy) powiedzieli, że do
    D 60 nie ma co inwestować w szklo. Ma ograniczone możliwości. Stąd pomysł
    wymiany body. Potem sukcesywnie dokupi sie i np.10-20 (marzy mi sie), albo
    inne.Nieznajomy ma rację, ale nie do końca. Mając cz.b. ołówek nie
    narysujesz kolorowego obrazka, choćbyś nie wiem jakim był artystą.
    Mu sie rozumiemy.
    Bogusław

  • 16. Data: 2009-09-29 13:42:48
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 29 Wrz, 15:31, "Bogusław Pazorek" <b...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    > Tak. Myślałem i o szkle, ale znawcy tematu (nie z grupy) powiedzieli, że do
    > D 60 nie ma co inwestować w szklo. Ma ograniczone możliwości.

    Radzę zmienić zdecydowanie owych zanfców .... O ile znam Nikona to do
    D60 pasują w zasadzie tylko najnowocześniejsze szkła Nikona ...

> [...]
    > inne.Nieznajomy ma rację, ale nie do końca. Mając cz.b. ołówek nie
    > narysujesz kolorowego obrazka, choćbyś nie wiem jakim był artystą.

    Tyle, ze w twoim przykładzie i D60 i D90 to kolorowe ołówki ....

    tylko, ze mogą być nieco stępione tymi 18-55 czy 18-105 ...

    PS
    Czym się będą wg ciebie różniły fotki zrobione 10-20 na D60 i D90 ????

  • 17. Data: 2009-09-29 13:47:50
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    wrote:
    > Potem sukcesywnie dokupi sie

    potem no nogi śmierdzą jak się ich nie myje ....

    > i np.10-20 (marzy mi sie),

    Chłopie jak masz jaja i chcesz wydać kasę to kup sobie N14-24, całkiem
    fajne ogniskowe dostaniesz na cropie, no i ścieżki rozwoju nie
    będziesz miał zamkniętej, no i pieniążki dobrze ulokujesz (mały spadek
    na wartości w porównaniu z nowym D90 i 18-105VR).

  • 18. Data: 2009-09-29 13:51:39
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Nieznajomy wrote:

    > Czy to znaczy, że D60 bez tego wszystkiego co ma D90 nie można zrobić
    > dobrej fotki?

    Można, ale czasami jest łatwiej z lepszym body. W trudnych warunkach
    można D90 zrobić fotkę, której przy użyciu D60 by się nie dało albo
    trzeba by się dużo nagimnastykować.
    W dobrych warunkach każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie, im
    trudniejsze warunki tym lepiej spisują się lepsze aparaty. Chociażby w
    przypadku porównywania D90 i D60, D60 nie pozwala na wstępne
    podniesienie lustra. Czasami może to decydować o jakości zdjęcia.
    A kwestia śrubokręta to już istotna sprawa. Przy zakupie stałek różnica
    w cenie między D60, a D90 szybko się zwraca. Z D60 nie będziesz miał AF
    w obiektywie 85mm 1.8 czy 85mm 1.4. Nie ma jeszcze systemowego szkła
    portretowego z wbudowanym silnikiem.

    Każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie, ale w określonych warunkach
    już nie.

    wer

  • 19. Data: 2009-09-29 14:53:21
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracę należy sobie ułatwiać, więc inwestycja w narzędzia ma sens, ale może
    > tym razem lepiej zainteresować się szkłem które ostrzej rysuje zamiast
    Czy zmiana body ze wzgledu na matryce jest oplacalna? D60 ma CCD, D90 CMOS.
    Ja akurat mam D40 i przymierzam sie do D90 z powodu matrycy.
    Czy dobre szklo przypiete do D40 i do D90 da taki sam wynik?
    Matryca chyba ma duzo do powiedzenia.
    Pozdrawiam
    marekF

  • 20. Data: 2009-09-29 15:00:16
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    wiadomościnews:h9t0kk$35n$1@news.onet.pl...> Nie daj się podpuszczać ;) choć
> [...]
    > Ja akurat mam D40 i przymierzam sie do D90 z powodu matrycy.
    > Czy dobre szklo przypiete do D40 i do D90 da taki sam wynik?

    Jeśli nie jesteś fanem wysokich ISO to CCD jest o niebo lepsza.