    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Date: Mon, 01 Jul 2013 00:42:46 +0200

    On 01.07.2013 00:10, Jan Komosa wrote:

    > W drugą stronę to nie zachodzi. Podam taki przykład, mam nadzieję, że
    > zrozumiesz: wyobraź sobie, że stać Cię np. na zapłacenie za wybitą szybę
    > w sklepie, obok, którego przechodzisz. Jednak tego nie robisz. Dlaczego
    > więc jej nie wybijasz?

    Bo przyjemność ze zbicia szyby (dla większości ludzi wątpliwa) jest
    niewspółmierna do kosztu.

    Mogę sobie spokojnie wyobrazić, że jakiś bogaty, wkurzony były klient
    wybija przez pewien czas regularnie szybę sklepikarzowi po czym płaci za
    zniszczenia tylko po to żeby się "zemścić".

    > Z takich samych względów nie zachodzi ta relacja
    > w drugą stronę - tzn. nie ma tak, że "stać mnie i jeżdżę
    > niebezpiecznie".

    Naprawdę? Odnoszę całkowicie przeciwne wrażenie - znam człowieka który
    ma kilka samochodów i niektórymi z nich jeździ ryzykowanie bo wychodzi z
    założenia, że są bezpieczne, nie są mu niezbędne i stać go na nowe. Jak
    się "zabawka" za 2 zł zepsuje to się kupuje nową - niektórych stać na
    robienie tak z zabawkami za 20k.

    > A o tych, co wyłudzają odszkodowanie słyszałeś? Zobacz np. to:
    >
    > http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/798113,polowa
    nie-na-kolizje-przed-marketem-zobacz-jak-wyludzali-o
    dszkodowanie-film,id,t.html?cookie=1

    > Powodowali niewątpliwie tym samym narażenie kogoś na utratę zdrowia,
    > życia itd. - właśnie przez odszkodowanie.

    Bo nie robili by tego w sytuacji gdyby odszkodowanie miał płacić
    właściciel a nie zakład ubezpieczeniowy, który stać na prawników?
    Widziałeś ty jakieś filmiki z Rosji?

    Michoo