  • Data: 2013-07-01 08:14:23
    Temat: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:kqqfci$tqr$1@mx1.internetia.pl...

    > Jak go nie ma to nie ma czego egzekwować. Nie wiem czemu miałbyś brać z
    > mojej kieszeni za kogoś innego.

    Taka jest umowa społeczna.
    Jeżeli masz lepszy mechanizm ochrony poszkodowanego, to możesz go
    zaprezentować.

    > No tak. I chcemy by te błędy były na koncie tego człowieka a nie na
    > naszym.

    I są. Jak powoduje wypadki, to wzrasta jego składka, dostaje mandaty, punkty
    karne, idzie do więzienia.

    > A teraz gładko idzie i co roku ubezpieczenie droższe jest. Bywa różnie.
    > Czasami gładko, czasami po grudzie, ale jednak idzie.

    Możesz przetestować mechanizm odzyskania swoich pieniędzy od osoby, która
    nie ma na to ochoty i wie jak tego uniknąć. Pożycz kasę cwaniaczkowi, który
    oficjalnie nie ma dochodów i majątku. Potem możesz nam opowiedzieć, jak
    było.

    Za jakiś czas
    > przestaniemy być w stanie je płacić.

    Kto nie będzie w stanie go płacić, ten nie będzie jeździł, taki los. Możemy
    równie dobrze wprowadzić system kaucji: wpłacasz (oczywiście na
    oprocentowane konto) równowartość sumy gwarantowanej dzisiejszego OC
    (proponuję sprawdzić ile wynosi) i hulaj dusza. Wtedy jednak stać na
    jeżdżenie będzie znacznie mniej osób.
    Wzrost składek wynika z kilku czynników. Składają się na to oszustwa
    ubezpieczeniowe, wzrost świadomości poszkodowanych (każdy teraz chce
    samochód zastępczy i oryginalne części), wzrost wypłacanych odszkodowań za
    uszczerbek na zdrowiu, itp.
    Na zachodzie składki są wyższe niż u nas i jednak ich stać na jeżdżenie.