  • 311. Data: 2014-10-16 20:39:24
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-16 01:20, Marek wrote:

    > Zawsze jasno i głośno to podkreślałem. Dlatego też często o podstawy
    > pytam. Czy to jest jakimś nietaktem? Odpisałem Tobie w innym wątku, że
    > jestem tu od dwóch lat i startowałem z praktycznie zerową wiedzą na
    > temat fotografii.

    Nie mówię o tym, że mało wiesz o fotografowaniu i o sprzęcie, bo to jest
    zupełnie oczywiste i nie ma w tym nic złego.
    Mam wrażenie, że mało wiesz o fotografii jako zjawisku, o tym co może
    oferować odbiorcy. Podejrzewam, że mało oglądasz zdjęć, mało bywasz
    w galeriach czy muzeach itp.
    Po prostu mało masz kontaktu z tą gałęzią rzemiosła/sztuki. Widać to
    po wypowiedziach z tego wątku, po dyskusji o kadrowaniu pejzaży itp.

    Nie będziesz robił atrakcyjnych dla innych zdjęć, jeśli nie będziesz
    podpatrywał doświadczonych fotografów. To nie jest fizyka, gdzie można
    eksperymentem do czegoś dojść w samotności. Fotografia to sztuka,
    a sztuka jest oparta o konwencje.

    Powinno to być dla Ciebie szczególnie ważne, skoro planujesz zarobić
    na tym (dość trudnym) rynku.

    > Hmmm... tak. Prawnikowi musiałem długo tłumaczyć o co chodzi. Nie
    > kojarzył zupełnie co to DT itd. Potrzebowałem opinii kogoś, kto z boku
    > potrafi przyjrzeć się sprawie i być może ma jakąś wiedzę prawną.

    Bez sensu. Wszystko, totalnie bez sensu! :o

    Skoro tak trudno Ci było to wyjaśnić pierwszemu, to, zamiast poszukać
    prawnika, który ma aparat (co chyba nie jest problemem!), pytasz
    w gronie pasjonatów fotografii/aparatów o kruczki prawne.

    Ja wymiękam... Oszczędzę Ci czasu, skoro kieruje Tobą imperatyw
    odpisywania na posty. :/

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 312. Data: 2014-10-16 20:46:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > A na co kwalifikuje się próba wyłudzenia rekompensaty za szkło, którego
    > nie sprawdzał przy kupnie czy jest zgodne?

    Zacznijmy moze od tego, ze złożenie reklamacji (obojetnie z jakimi
    żadaniami) to nie jest próba wyłudzenia...

  • 313. Data: 2014-10-16 20:46:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > No właśnie cały czas piszę o tym, że nie wiadomo, dlatego poleganie
    > tylko na "ptaszku" (zauważ, że wszystkie obiektywy z mocowaniem A pod
    > A99 są oznaczone jako w pełni zgodne) przy wyborze obiektywu, zamiast
    > po prostu sprawdzić jego dane techniczne na podstronie o obiektywie to
    > nie jest najmądrzejszy pomysł.

    Skoro nie wiadomo, to dlaczego nie wierzyc pracownikowi sony, który
    napisał, ze jest bład co by oznaczało, ze oznacza dokładnie to co myslał
    Marek?

  • 314. Data: 2014-10-16 20:57:14
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-16 20:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > Zacznijmy moze od tego, ze złożenie reklamacji (obojetnie z jakimi
    > żadaniami) to nie jest próba wyłudzenia...

    Żądanie zadośćuczynienia finansowego (w postaci rabatu, wymiany sprzętu)
    przy celowym wprowadzeniu w błąd drugiej strony jak najbardziej się pod
    to łapie.

    --
    marcin

  • 315. Data: 2014-10-16 20:58:44
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    >>
    > Skoro nie wiadomo, to dlaczego nie wierzyc pracownikowi sony, który
    > napisał, ze jest bład co by oznaczało, ze oznacza dokładnie to co myslał

    No ale jak miał zawierzyć pracownikowi, skoro korespondencja odbyła się
    pół roku po tym, jak kupił drugi obiektyw? No litości.

    --
    marcin

  • 316. Data: 2014-10-16 23:38:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > No ale jak miał zawierzyć pracownikowi, skoro korespondencja odbyła się
    > pół roku po tym, jak kupił drugi obiektyw? No litości.

    Litości, chcesz w kółko mielic ten sam temat.
    Juz wiem, ze masz odmienne zdanie...

  • 317. Data: 2014-10-17 10:36:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
    > że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
    > finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy celowe jest
    > domaganie się odszkodowania.
    [...]

    Napisz do centrali. Japończycy to dziwni ludzie, prawdopodobnie wywalą
    do kubła i nawet nie odpowiedzą, ale wystarczy, że napiszą do polskiego
    przedstawicielstwa, że jest taka sprawa, a ci w Polsce staną na głowie,
    aby zlikwidować problem.

    P.P.

  • 318. Data: 2014-10-17 11:02:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-16 o 20:39, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    > Po prostu mało masz kontaktu z tą gałęzią rzemiosła/sztuki. Widać to
    > po wypowiedziach z tego wątku, po dyskusji o kadrowaniu pejzaży itp.

    Hmmm... może i masz rację co do bywania w galeriach. Zresztą nie ma ich
    zbyt wiele w 3mieście. Raz na jakiś czas coś się przytrafi a już
    sporadycznie mawiam "wow" na widok którejś. Zdjęć akurat dużo oglądam -
    lecz w zazwyczaj jest to w miejscach polecanych np. przez Scotta
    Kelbiego. Trudno mi osądzić czy "właściwe" miejsca.

    Czy masz jakieś ulubione miejsca w sieci?

    > Skoro tak trudno Ci było to wyjaśnić pierwszemu, to, zamiast poszukać
    > prawnika, który ma aparat (co chyba nie jest problemem!), pytasz
    > w gronie pasjonatów fotografii/aparatów o kruczki prawne.

    Zapytaj posiadacza aparatu do czego służy przesłona. Ciekaw jestem ilu
    Ci odpowie poprawnie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 319. Data: 2014-10-17 11:08:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-17 o 10:36, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > do kubła i nawet nie odpowiedzą, ale wystarczy, że napiszą do polskiego
    > przedstawicielstwa, że jest taka sprawa, a ci w Polsce staną na głowie,

    Dostałem nawet odpowiedź od nich, że nie zajmują się tymi sprawami... :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 320. Data: 2014-10-18 00:21:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

    > A co to ma obchodzić klienta? Jeśli firma Sony publikuje na swoich
    > stronach numer telefonu, który ktoś odbiera to mam prawo sądzić, że ma
    > prawo wypowiadać się w jej imieniu.

    Nie jest tak przecież. Np. w przypadku polskich firm lista osób, które
    mają prawo wypowiadać się w imieniu firmy, znajduje się w rejestrach
    (np. w KRS). Pozostali pracownicy mogą dokonywać pewnych czynności,
    ale jeśli nabroją, w tym przypadku jeśli powiedzą coś niezgodnego
    z linią firmy, to ew. można dochodzić od firmy odszkodowania (jeśli
    zaistniała szkoda) za wprowadzenie w błąd, ale nie można powoływać się
    na to, że to było stanowisko firmy.

    > Patrz 1 post zakładający wątek, chronologia jest bardzo czytelna:
    > - 2 lata temu zakup Sony Alfa 77VQ z obiektywem SAL1650
    > - pojawia się Sony Alfa 99V
    > - pół roku temu weryfikacja SAL80F18 ze stroną, wynik sprawdzenia to oba
    > obiektywy w pełni zgodne

    Może ustalmy w końcu, że taki obiektyw nie istnieje, i chodziło
    najprawdopodobniej o SAL50F18.

    > Sam zresztą sprawdziłem i nadal jest napisane 'Pełna zgodność'.

    Pełna zgodność SAL80F18?
    Podasz link?

    > Moim zdaniem kwalifikuje się to co najmniej do UOKiK, a może nawet na
    > sprawę sądową.

    A to jest prawda (bez przesądzania o wyroku).
    --
    Krzysztof Hałasa