  • Data: 2014-10-18 12:21:20
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-18 00:21, Krzysztof Halasa wrote:
    > Nie jest tak przecież. Np. w przypadku polskich firm lista osób, które
    > mają prawo wypowiadać się w imieniu firmy, znajduje się w rejestrach
    > (np. w KRS). Pozostali pracownicy mogą dokonywać pewnych czynności,
    > ale jeśli nabroją, w tym przypadku jeśli powiedzą coś niezgodnego
    > z linią firmy, to ew. można dochodzić od firmy odszkodowania (jeśli
    > zaistniała szkoda) za wprowadzenie w błąd, ale nie można powoływać się
    > na to, że to było stanowisko firmy.

    Ogólnie widać, jak bardzo wiedza Polaków jest niedostosowana do realiów
    prawnych i gospodarczych XXI wieku.
    Totalne niezrozumienie takich terminów jak odpowiedzialność prawna,
    reprezentowanie, własność, przedstawicielstwo... A przecież wszyscy
    tu jesteśmy dorośli. Niektórzy chwalą się, że mają dzieci lub prowadzą
    firmę...

    W pewnym sensie mogę to zrozumieć w przypadku osób wychowanych w PRLu,
    choć pewnie wypadałoby zaktualizować wiedzę (tak jak wypadałoby
    przeczytać co jakiś czas PoRD, bo ten z 1970 roku może już być mało
    aktualny...).
    Niestety zła wiadomość jest taka, że nic się nie zmienia.
    WOS i PO (łącznie) w szkołach jest nadal znacznie mniej niż religii
    i nadal traktuje się te zajęcia byle jak.

    Inaczej mówiąc "wychowanie obywatelskie" przygotowuje Polaków do roli
    ofiary (własnej głupoty, urzędu lub korporacji). ;)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski