    Date: Wed, 08 Oct 2014 20:42:52 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    <m0mb8d$59d$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0opqs$pgv$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0s182$7aq$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <m0s4gn$vdo$1@news.icm.edu.pl> <m...@i...localdomain>
    <5432953a$0$12638$65785112@news.neostrada.pl>
    <m10upf$hl0$1@news.icm.edu.pl>
    <543401fd$0$18077$65785112@news.neostrada.pl>
    <m112vd$gt9$1@news.icm.edu.pl>
    <54341172$0$12621$65785112@news.neostrada.pl>
    <m11gi2$9mj$1@news.icm.edu.pl>
    <54346ab8$0$18079$65785112@news.neostrada.pl>
    <m13dca$inj$1@news.icm.edu.pl>

    On 2014-10-08 15:14, Marek wrote:
    > Proste! Zlecam przycinanie aparatowi. To też automat. Wspomniana przez
    > Ciebie minuta na zdjęciu = 100 minut na 100 zdjęciach bo mniej więcej
    > tyle ostatnio przywiozłem.

    Minuta to jest czas brutto od włączenia np. Lightroom do zapisania
    pliku...

    Jeśli obrabiasz 100 zdjęć, to pewnie robisz to ciurkiem, a nie jedno
    dziennie. A jeśli już zdjęcie obrabiasz, to chyba możesz przy okazji
    przyciąć.

    Nie wiem, jakie robisz zdjęcia. Wrzuciłeś tu kiedyś jakiś landszaft.
    Właściwie przy obróbce każdego tego typu zdjęcia wprowadza się
    jakieś kadrowanie - choćby tylko to wynikające z wyrównywania horyzontu.

    Jeśli jednak robisz dużo zdjęć, których nie obrabiasz lub tylko
    traktujesz jakimś auto / gotowym profilem, to warto jednak się
    ogarnąć i zrobić jakiś automat przycinający. Zresztą do tych
    popularnych (Lightroom, RAWTherapee itp) pewnie da się znaleźć gotowce.

    > Nie zachwalam przecież braku opcji wymuszenia trybu FF lecz podkreślam
    > przydatność innej opcji: wymuszenia APSC. Zresztą jeśli będę miał ochotę

    Tryb crop to ma chyba każdy korpus FF i można go stosować także
    dla obiektywów do pełnej klatki.
    Co tu chwalić?
    Wiele aparatów ma po prostu jakieś tryby crop (nawet jeśli i tak mają
    sensory APS-C).

    Z kolei zupełnie śmieszne jest to, że w A99 nie ma możliwości wyłączenia
    tego trybu.
    W typowych zapisach regulaminów stron dopatrujesz się niepoważnego
    traktowania klientów, a przecież fotografujesz korpusem, który robi to
    w sposób ewidentny...

    Mało wiem o starych Alfach FF, ale istnieje szansa, że A99 jest jedynym
    korpusem z taką "funkcją" w historii fotografii.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski