  • Data: 2014-10-08 22:09:25
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-08 o 21:43, mt pisze:

    > Nie chodzi o zyskanie paru pikseli, tylko kąta widzenia, czasami różnica
    > potrafi być znaczna. Gdyby w A99 była możliwość wyłączenia tego
    > automatu, to miałbyś za 5 stówek chociażby 50/1.8 i nic byś nie musiał
    > cropować,

    Nie no w tej sytuacji masz rację. Jednakże nie jest to "normalny"
    przypadek. Generalnie nie powinno dojść do sytuacji, w której posiada
    się niewłaściwy obiektyw do niewłaściwego sprzętu.

    Powiem tak - rozważałem zakup obiektywu 50/1.4 zamiast w/w lecz
    stwierdziłem, że niewielka różnica w zysku światła a duża w cenie.
    Gdybym wtedy wiedział, że ten tańszy jest APSC, to w życiu nie kupiłbym
    go. Nie kojarzyłem symbolu DT z formatem APSC a w dodatku producent na
    wskazanej przeze mnie stronie WWW zapewnia o tym, że 50/1.8 jest "w
    pełni zgodny" z A99 - czyli FF, zgodnie z interpretacją terminu przez Sony.

    Owszem, ze zgadzam się też z tezą iż można bawić się w stosowanie
    tańszych APSC i wymuszanie FF w body. W A99 można tak robić tylko w
    stosunku do obiektywów nie-Sony (chyba nie trzeba zgadywać skąd wzięło
    się to ograniczenie). Jednakże takie zabawy mnie niespecjalnie
    pociągają. Dlatego osobiście dystansuję się. Właściwy (czyli FF)
    obiektyw kupuje się raz, zaboli finansowo ale potem pracuje się z nim i
    tyle...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek