  • Data: 2014-10-08 21:27:36
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-08 o 20:42, Piotr Kosewski pisze:

    > Nie wiem, jakie robisz zdjęcia. Wrzuciłeś tu kiedyś jakiś landszaft.
    > Właściwie przy obróbce każdego tego typu zdjęcia wprowadza się
    > jakieś kadrowanie - choćby tylko to wynikające z wyrównywania horyzontu.

    Kurcze, bardzo różne tematy robię. Czasami art, a czasami zdecydowanie
    coś przeciwnego. Np. w chwili obecnej są to duże nieruchomości. Mnóstwa
    zdjęć każda z nich wymaga. Dlatego nie bardzo widzę powód aby robić
    zdjęcia z wielką czarną otoczką po to aby ręcznie ją usuwać skoro
    automat to może za mnie zrobić. Nie muszę żadnego trybu wsadowego
    stosować. Zupełnie zbędny krok. Przy robieniu zdjęć mam możliwość
    zadbania o precyzyjne ustawienie aparatu. Korzystam z poziomicy cyfrowej
    i głowicy 3D więc łatwo się tym operuje. Dlatego właśnie nie trafia do
    mojego przekonania konieczność pozostawiania sobie otoczki. Zupełnie nie
    jestem w stanie zrozumieć Waszego parcia na to aby jednak ją na siłę
    ujmować w kadrze po to aby potem hurtem batch'em ją usunąć. Brzmi to jak
    jakiś absurd. Może faktycznie osłem jestem - jak zasugerował jeden z
    kolegów.

    > Jeśli jednak robisz dużo zdjęć, których nie obrabiasz lub tylko
    > traktujesz jakimś auto / gotowym profilem, to warto jednak się
    > ogarnąć i zrobić jakiś automat przycinający. Zresztą do tych
    > popularnych (Lightroom, RAWTherapee itp) pewnie da się znaleźć gotowce.

    Nie jest prawdą, że nie obrabiam. Skąd masz takie informacje? Napisałem,
    że stosuję kompresję tonalną np. i inne - skoro mam wymieniać. Zwykle
    obszarowo nanoszę maski, podbarwiam to i owo, doprecyzowuję WB, usuwam
    plamy ze ścian czy niedokładnie umytych stolików szklanych itd. Ale co
    to ma do rzeczy? Jeśli wykonuję na tych zdjęciach jakiekolwiek czynności
    lub żadnych, to czy rzutuje na potrzebę wsadowego usuwania ramki zamiast
    mieć od razu bez ramki obraz???

    > Tryb crop to ma chyba każdy korpus FF i można go stosować także
    > dla obiektywów do pełnej klatki.
    > Co tu chwalić?

    Nie o tym mowa. Mowa o tym, że mając obiektyw APSC lepiej robić zdjęcia
    FF a potem automatem cropować, co powoduje u mnie poczucie dziwaczenia
    autora pomysłu. Ok, wiem, że mogę sobie wyciąć wtedy kadr kwadratowy gdy
    założę obiektyw APSC i zyskać parę pikseli. A czy nie lepiej kupić
    obiektyw FF i zyskać wszystkie piksele?

    > Z kolei zupełnie śmieszne jest to, że w A99 nie ma możliwości wyłączenia
    > tego trybu.

    Sam tego nie rozumiem. No i co?

    > W typowych zapisach regulaminów stron dopatrujesz się niepoważnego
    > traktowania klientów, a przecież fotografujesz korpusem, który robi to
    > w sposób ewidentny...
    >
    > Mało wiem o starych Alfach FF, ale istnieje szansa, że A99 jest jedynym
    > korpusem z taką "funkcją" w historii fotografii.

    No dobrze... i co z tego? Jaki ma to związek z tematem wyższości
    cropowania batchem nad robieniem tego samego w body? Nie rozprawiamy o
    historii aparatów albo jak bardzo do bani jest A99. Przecież nie
    nakłaniam Cię do zakupu A99.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek